با توجه به پایین آمدن کیفیت خودروهای تولید داخل و به دردسر افتادن خریداران، از این پس خودروسازان ملزم به پرداخت خسارت به خریداران می شوند. به نقل از ایسنا ،مردم اطمینانی به سالم بودن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل ندارند بهگونهای که براساس نظرسنجیای که سال گذشته در رابطه با “نیازها و خواستههای مشتریان ایرانی از […]
به نقل از ایسنا ،مردم اطمینانی به سالم بودن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل ندارند بهگونهای که براساس نظرسنجیای که سال گذشته در رابطه با “نیازها و خواستههای مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی” صورت گرفت، پاسخدهندگان “سلامت” خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان اصلی ترین خواسته خود از خودروسازان مطرح کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده بود. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمتزاده گفت که “چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟ “.
این وضعیت در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است بهگونهای که براساس این قانون خودروسازان ملزم به جبران خسارت ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات یا تعمیرات شدهاند.
در این زمینه در ماده ۲۵ این قانون تاکید شده است:” چنانچه به تشخیص مراجع مربوطه در قانون به علت کیفیت نامناسب تعمیرات، سهلانگاری و یا استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضهکننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز، خسارتی متوجه مصرفکننده شود، عرضهکننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دریافت وجه و جبران خسارت وارده است”.
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای عرضهکننده خودرو ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
دیدگاه خود را بنویسید