پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هار محصول جدید سوزوکی در راه ایران

محصولات جدید سوزوکی در راه ایران

توافقات اخیر هسته ای آینده روشنی در گسترش روابط خودروسازان وطنی با خودروسازان خارجی ایجاد کرده است. در این راستا ایران خودرو تصمیم به تقویت روابط خود با سوزوکی ژاپن دارد. که ماحصل آن ورود 4 محصول جدید سوزوکی به ایران است. به نقل از دنیای اقتصاد ،پس از به نتیجه رسیدن توافقات هسته ای، […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۹ تیر ۱۳۹۵

توافقات اخیر هسته ای آینده روشنی در گسترش روابط خودروسازان وطنی با خودروسازان خارجی ایجاد کرده است. در این راستا ایران خودرو تصمیم به تقویت روابط خود با سوزوکی ژاپن دارد. که ماحصل آن ورود 4 محصول جدید سوزوکی به ایران است.

به نقل از دنیای اقتصاد ،پس از به نتیجه رسیدن توافقات هسته ای، آینده روشنی در همکاری خودروسازان وطنی و خودروسازهای خارجی ایجاد شده است. در این راستا ایران خودرو قصد دارد تا روابط خود را با سوزوکی ژاپن گسترش دهد. چند سالی است سوزوکی به‌واسطه مونتاژ  شاسی‌بلند محبوب خود به نام «گرند ویتارا» با ایران خودرو همکاری دارد، اما پس از تشدید تحریم ها، ارتباط سوزوکی با ایران خودرو کم رنگ تر و محدود تر از قبل شد.

همچنین یکی از سدان های مطرح سوزوکی به نام کیزاشی نیز توسط ایران خودرو در کشور عرضه شد که بنا به دلایلی از جمله قیمت بالا و سیاست گذاری اشتباه مقبولیت مناسبی در ایران به دست نیاورد. اما حالا با توجه به لغو تحریم‌ها، ایران خودرو و سوزوکی قصد دارند روابطشان را از سر بگیرند و گسترش دهند. در این راستا قرار است طی سال آینده، چند محصول جدید سوزوکی راهی کشور شود. به گفته ایران خودرویی‌ها، پیش از این تصمیم این بود که سه محصول سوزوکی به نام‌های «سوئیفت»، «سیاز» و «سلریو» در ایران عرضه شوند. اماحالا طبق تصمیمات جدید، مدل «بالنو» نیز به این جمع اضافه خواهد شد.  از صحبت های هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو در گفت‌و‌گو با «دنیای‌اقتصاد» این طور برداشت می شود که بالنو در اصل قرار است جای کیزاشی را در ایران بگیرد. یکه زارع تاکید کرد که محصولات جدید سوزوکی همگی از سال آینده راهی بازار ایران خواهند شد، با این حال هنوز تصمیمی در مورد محل تولید آنها گرفته نشده است. این احتمال وجود دارد که تولید برخی از این چهار محصول، در سایت مرکزی ایران خودرو و برخی دیگر نیز در سایت خراسان این شرکت انجام شود. در حال حاضر سوزوکی گرندویتارا در سایت خراسان مونتاژ می‌ شود و قرار است تمام محصولات شاسی‌بلند موردنظر ایران خودرو، در این سایت تولید یا مونتاژ شوند.

حل تبادلات بانکی با فرانسه به نفع خودروسازان داخلی

سه محصول جدید سوزوکی به ایران می آیند

سه محصول جديد با برند ايران خودرو و چند خودرو با برند خارجی در راه ایران

بازگشت سوزوکی به ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی