پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قرارداد سیتروئن و سایپا

به زودی منتظر همکاری سیتروئن و سایپا باشید

امضای قرارداد سیتروئن و سایپا در مراحل نهایی است و این شرکت مهم فرانسوی حاضر به سرمایه گذاری مشترک با ایران شده است و سه نوع خودرو تولید خواهد کرد و علاوه بر آن، انتقال تکنولوژی و صادرات تولید نیز اتفاق می افتد. به نقل از فرارو؛ با بررسی خبر فوق نکاتی قابل تامل به […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۵

امضای قرارداد سیتروئن و سایپا در مراحل نهایی است و این شرکت مهم فرانسوی حاضر به سرمایه گذاری مشترک با ایران شده است و سه نوع خودرو تولید خواهد کرد و علاوه بر آن، انتقال تکنولوژی و صادرات تولید نیز اتفاق می افتد.

به نقل از فرارو؛ با بررسی خبر فوق نکاتی قابل تامل به ذهن می رسد: اول اینکه سفیر کار کشته ای چون علی آهنی که یکی از دیپلمات های برجسته جمهوری اسلامی است به یقین با ادبیات عرف و حقوق دیپلماتیک کاملا آشناست و بدون پشتوانه و اطمینان عباراتی را بکار نمی برد که پشتوانه حقوقی و بین المللی نداشته باشد.

جدا از اینکه این قرارداد تا چه زمانی نهایی می شود و مردم عزیز کشورمان چه زمانی طعم  همکاری با سیتروئن را خواهند چشید، باید اذعان کرد تا اینجای قضیه، حرکت و تدبیر مدیران گروه خودروسازی سایپا شایسته تقدیر و نیازمند حمایت بیشتر مدیران ارشد مجموعه دولت است.

ضمننا موضوع انتقال تکنولوژی و صادرات تولید که از اهمیت ویژه ای در این قرارداد برخوردار است، مسئله ایست که همه کارشناسان و متخصصان حوزه خودرو برآن صحه خواهند گذاشت که انتقال تکنولوژی و دانش ساخت و تولید خودرو بهترین نوع ارتباطات و تعاملات خودرویی بین کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه صنعت خودرو است.
اهمیت این قرارداد زمانی دو چندان می شود که شرکت سیتروئن در  انتقال تکنولوژی تولید خودرو براساس مختصات و ویژگیهای روز دنیا اقدام خواهدکرد و این فرصت مناسبی برای سایپا و خودروسازی داخلی است که در کنار تنوع محصول و ارتقاء کیفیت خودروها، شکل جدیدی از مناسبات بین المللی خودرویی را تجربه می کند و قطعا طعم این تعامل و قرارداد را در آینده ای نزدیک مردم عزیز کشورمان خواهند چشید.

حال با توجه به شرایط حساس ارتباط با کشورهای اروپایی لازم است فرصت را غنیمت شمرده تا ضمن بهره برداری صحیح از تکنولوژی روز دنیادر بخش خودرو نوع جدیدی از قرارداد همکاری را به شرکت های دیگر خودوری معرفی نماید.

با امید به موفیقیت مردان دیپلمات کشورمان امیدواریم که این نگاه مثبت سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه در آینده ای نزدیکدر عرصه عمل به بار نشیند و صنعت خودرو در مسیر توسعه و پیشرفت جدی تر از گذشته گام بردارد و در صحنه رقابت با خودروسازان مطرح دنیا سربلند بیرون آید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی