پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لوگوی سامسونگ

سامسونگ سهام BYD را خرید

در حالی که بازار گوشی های هوشمند در سال گذشته رونق سابق خود را نداشته، سامسونگ راه دیگری را برای افزایش در آمدش انتخاب کرده و احتمالا این امر را از یک روش غیرمعمول، یعنی سرمایه گذاری در خودرو سازی محقق خواهد ساخت. این غول فناوری اخیرا سهام شرکت خودروسازی چینی BYD را خریداری کرده است. […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۵

در حالی که بازار گوشی های هوشمند در سال گذشته رونق سابق خود را نداشته، سامسونگ راه دیگری را برای افزایش در آمدش انتخاب کرده و احتمالا این امر را از یک روش غیرمعمول، یعنی سرمایه گذاری در خودرو سازی محقق خواهد ساخت.

این غول فناوری اخیرا سهام شرکت خودروسازی چینی BYD را خریداری کرده است. این سرمایه گذاری ظرفیت های دو شرکت را در ساخت خودروهای برقی و گوشی های هوشمند افزایش خواهد داد.

اما ممکن است گام های بعدی  اهمیت بیشتری داشته باشد. سامسونگ ادعا کرده که این شراکت می تواند به عرصه های مختلف تجارت گسترش یابد که در صورت همکاری تنگاتنگ بین دو شرکت نباید از آن تعجب کرد.

سامسونگ هنوز اطلاعاتی در مورد میزان سهام خریداری شده مطلبی عنوان نکرده است. در حالی که BYD شایعاتی مبنی بر خرید ۴ درصد سهام را تکذیب کرده. به همین خاطر دقیقا مشخص نیست که شرکت کره ای چه میزان از تعهدات را بر دوش خواهد گرفت.

البته چیزی که واضح است، در صورت خوب پیش رفتن برنامه ها، سامسونگ قطعا به سود زیادی خواهد رسید. بازار خودروهای الکتریکی دائما در حال گسترش است و کره ای ها می توانند با تجهیز و پشتیبانی تکنیکی از BYD و بهره گیری از ظرفیت صنعتی این شرکت از تولید باتری گرفته تا پردازنده را آغاز کنند.

به هر حال به نظر می رسد سامسونگ قصد ندارد تا عرصه رقابت در بازار خودرو را برای رقیب سنتی اش، اپل که اکنون در حال ساخت خودروی الکتریکی با برند خودش است؛ خالی کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

کیوسک مطبوعاتی