پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا کرولا 2016

با پرفروش ترین خودروهای 2016 آشنا شوید

جدیدترین آمارهای فروش نشان می‌دهد که تویوتا کرولا همچنان در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد. رتبه‌های بعدی نیز متعلق به فولکس واگن گلف و فورد F-150 است. فولکس واگن از ماه ژانویه تا ژوئن توانست با پشت سر گذاشتن تویوتا، بیشترین تعداد خودرو را به فروش برساند، با این حال تویوتا همچنان برگ برنده‌ای […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

جدیدترین آمارهای فروش نشان می‌دهد که تویوتا کرولا همچنان در صدر پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد. رتبه‌های بعدی نیز متعلق به فولکس واگن گلف و فورد F-150 است.

فولکس واگن از ماه ژانویه تا ژوئن توانست با پشت سر گذاشتن تویوتا، بیشترین تعداد خودرو را به فروش برساند، با این حال تویوتا همچنان برگ برنده‌ای به نام کرولا را در آستین خود دارد.

در حالی که در سرتاسر جهان بیش از ۲۷۰۰ مدل خودرو در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به فروش می‌رسد اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که خودروهای جمع و جور و کامپکت ژاپنی با فروش ۶۳۴ هزار و ۲۹۸ دستگاه در شش ماه‌ی نخست امسال در صدر پرفروش ترین خودروهای 2016 قرار داشته‌اند. با این حال این رقم نسبت به دوره‌ی قبلی ۱.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تویوتا کرولا 2016

در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین مدل‌های خودرو، نام فولکس واگن به چشم می‌خورد که با ۱.۸ درصد افزایش فروش توانسته است ۵۰۰ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو را به فروش برساند. البته از اثرات رسوایی تقلب در خصوص مصرف سوخت خودروها توسط فولکس واگن بر آمار فروش این شرکت نمی‌توان چشم پوشی کرد.

رتبه‌ی سوم پرفروش ترین خودروهای 2016 به شرکت آمریکایی فورد اختصاص یافته است که با افزایش ۱۲.۶ درصدی فروش، موفق به تحویل ۴۷۸ هزار و ۳۹۴ دستگاه خودرو به مشتریان شده است. خودروی کامپکت فورد فوکوس، جایگاه چهارم فروش را به خود اختصاص داده است؛ فروش این خودرو با ۳۶۷ هزار و ۴۷۹ دستگاه، کاهش ۱۶.۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. هیوندای النترا با اختلاف کمی در پشت فورد فوکوس قرار دارد به طوری که آمار فروش این مدل محبوب هیوندای ۳۶۳ هزار و ۴۹۰ دستگاه بوده است.

فورد فوکوس

بیشترین افزایش فروش در سال جاری را باید متعلق به جدیدترین مدل هیوندای توسان دانست که فروشش از ۹۴ هزار و ۲۶۷ دستگاه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ به ۲۸۵ هزار و ۶۰ دستگاه در سال جاری رسیده است؛ این موضوع به معنی افزایش فروش به میزان ۲۰۲.۴ درصد است! این خودرو در جدول فروش در رتبه‌ی شانزدهم قرار دارد.

هیوندای توسان 2017

شاید تا به حال نام خودروی شاسی‌بلند GAC Triumpchi GS4 به گوشتان نخورده باشد؛ البته تا زمانی که به کشور چین سفر نکنید این خودرو را نخواهید دید. این خودرو رشد فروشی به میزان ۸۰۹.۴ درصد را تجربه کرده است، به طوری که آمار فروش آن از ۱۶ هزار و ۵۸۱ دستگاه در شش ماه نخست سال ۲۰۱۵ به ۱۵۰ هزار و ۷۹۵ دستگاه در سال جاری افزایش یافته است. در سمت دیگر فروش شورولت کروز با ۲۱.۴ درصد سقوط، از ۲۸۷٬۷۶۷ به ۲۲۶٬۱۵۷ دستگاه رسیده است.  در جداول زیر می‌توانید پرفروش‌ترین مدل‌های خودرو در جهان را مشاهده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی