پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BMW-S1000PR_موتور_سیکلت_ب ام و-1

موتورسیلکت های لوکس در تهران

موتورسیکلت های لوکس تفریح جدید تهرانی های دوست دار سرعت و البته مرفه با افزایش خودروهای وارداتی در چندین سال اخیر کم کم راه خودروهای لوکس به ایران نیز باز شد و رکورد قیمت ها پشت به پشت هم شکسته شد. حال با ممنوع شدن واردات خودروهای 2500 سی سی به بالا به نظر می […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۱۴ تیر ۱۳۹۴

موتورسیکلت های لوکس تفریح جدید تهرانی های دوست دار سرعت و البته مرفه

با افزایش خودروهای وارداتی در چندین سال اخیر کم کم راه خودروهای لوکس به ایران نیز باز شد و رکورد قیمت ها پشت به پشت هم شکسته شد. حال با ممنوع شدن واردات خودروهای 2500 سی سی به بالا به نظر می رسد قشر مرفه جامعه علاقه ای به موتورسیکلت های لوکس پیدا کرده اند. برخی از این موتور ها مانند BMW بیش از 140 میلیون قیمت دارند.

بازار موتورسکیلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌ هایی است که از حداقل یک میلیون و چند صد هزار تومان تا بیش از 140 میلیون تومان ارزش دارند. در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌ بندی کرد. گروه اول ارزان‌ ترین‌ ها با حجم موتور 125 سی‌ سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و چندصدهزار تومان شروع می ‌شوند.

گروه دوم موتورسیکلت‌ های با حجم موتور 135 تا 200 سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون به فروش می ‌رسند. گروه سوم موتور سیکلت‌ ها، محصولات با حجم موتور 250 سی ‌سی هستند که از حدود 15 میلیون تومان ارزش دارند.
تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت ‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از 250 سی‌سی تا 1100 سی‌ سی هستند؛ موتورسیکلت‌ هایی که قیمت آنها از 40 میلیون تومان شروع می‌شود و تا رنج قیمت یک خودروی لوکس هم می‌ رسد.
BMW-S1000PR_موتور_سیکلت_ب ام و

موتورسیکلت ب ام و S1000RR

بررسی های صبحانه از برخی فروشگاههای عرضه کننده این موتورسیکلت ها نشان می دهد گران ترین مصداقی که فعلا برای فروش موتورسیکلت های لوکس وجود دارد، یک عدد BMW تولید شده در سال 2014 است که مدل آن «S 1000RR» اعلام شده و کاملا صفر کیلومتر است.
این موتورسیکلت 6 دنده ای، با ظرفیت باک 17.5 لیتر و مصرف سوخت 6 لیتر در هر 100 کیلومتر، می تواند گزینه ای مطلوب برای برخی بچه پولدارهای پایتخت نشین یا کلانشهرهای دیگر کشورمان باشد که علاقمند به پرداخت 140 میلیون تومان برای این وسیله هستند؛ هرچند خرید و استفاده از آن، دارای شرایط و دردسرهای خاص خود است.
Honda_SBR1000RR-2014-موتورسیکلت هوندا

موتورسیکلت هوندا SBR1000RR 2014

همچنین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا تولید شده در سال 2014 و از نوع «CBR 1000 RR» هم با جعبه ابزار مخصوص و دزدگیر خاص، به قمیت 130 میلیون تومان موجود است.
موتورسیکلت دیگری که در این رنج قیمت وجود دارد Suzuki 1400  GSX است که اگرچه مدل آن مربوط به سال 2008 است و کمی از ان استفاده شده، اما قیمت آن جهت فروش 130 میلیون تومان در نظر گرفته شده که مشخص نیست این قیمت در صورت وجود یک دستگاه موتورسیکلت مدل 2014 از این نوع، چقدر تخمین زده می شد.
به گزارش صبحانه، با این اوصاف، اگرچه محدویت های قانونی و نظارت های دقیق نیروی انتظامی در خصوص استفاده از این موتورسیکلت ها، کار را برای دارندگان یا علاقمندان مرفه این وسیله نقلیه سخت کرده است، اما هنوز هم هر ازگاهی می توان صدای غرش این موتورها را در سواحل و خیابانهای خلوت شمال کشور یا پیست های مسابقه شنید تا مشخص شود هر چیز لوکس و قابل فخر فروشی در این کشور، طرفداران سینه چاکی دارد.

گزارش مسابقات موتورریس خرداد 94

2 موتور سیکلت محبوب از ژاپن

هایابوسا موتورسیکلت دوست داشتنی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی