پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

رونق تولید و واردات خودرو به نفع مصرف کنندگان

به گفته رییس انجمن صنفی وارد کنندگان خودرو، در صورت واردات خودرو های با کیفیت و ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو، مردم حق انتخاب خواهند داشت. میثم رضایی، با بیان این مطلب در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: واردات خودرو در شش ماهه ابتدایی سال 95 افزایش داشته است که این تغییر متاثر […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۸ آبان ۱۳۹۵

به گفته رییس انجمن صنفی وارد کنندگان خودرو، در صورت واردات خودرو های با کیفیت و ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو، مردم حق انتخاب خواهند داشت.

میثم رضایی، با بیان این مطلب در خصوص واردات خودرو به کشور گفت: واردات خودرو در شش ماهه ابتدایی سال 95 افزایش داشته است که این تغییر متاثر از ثبات نرخ ارز و افزایش تقاضاست.

وی با اشاره به این مطلب که تعدادی از خودروهای وارداتی سال 95 مربوط به ثبت سفارش انتهای سال 94 بوده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین علل توجه مردم به خودروهای خارجی، آسایش و آرامشی است که بعد از خرید این خودروها دارند؛ به عبارتی دیگر، برخی از خودروهای وارداتی امتحان خود را در ایران پس داده و اطمینان و نظر مشتریان را به خود جلب کرده اند؛ آنها توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

رضایی تاکید کرد: در ماه های گذشته آماری از سوی رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو منتشر شد که نشان می دهد، مراجعه خودروهای تولید داخل سه برابر خودروهای خارجی بوده و این یعنی کیفیت خودروهای خارجی بسیار فراتر از تولیدات داخلی است.

وی افزود: به بحث کیفیت عواملی همچون آپشن ها، ایمنی، ظاهر زیبا و همچنین قیمت متعادل را که اضافه کنید می توانید دلیل میل مردم به خرید خودروهای خارجی و وارداتی را درک کنید.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: یکی دیگر از عوامل گرایش مردم به خودروهای خارجی، نبود خودروهایی با فناوری و کیفیت خودروهای مشابه خارجی در تولیدات داخلی است؛ آنجایی که مردم انتظار دارند و حق دارند خودروی ایمن و مطابق سلیقه خود را سوار شوند، چنین خودرویی را در تولیدات داخلی نمی یابند و به همین دلیل به سراغ وارداتی ها می روند.

رضایی در مورد تعداد برندهایی که خودروهای آن به ایران وارد شده است، گفت: اکنون به جز خودروهای چینی، حدود 30 برند خودرو وارد کشور می شود که از معروف ترین این برندها می توان به خودروهای «ب.ام.و، بنز، سیتروئن، کیا، هیوندای، نیسان، رنو و تویوتا و …» اشاره کرد.

وی واردات خودرو به کشور را موجب ایجاد شوک در صنعت خودروی کشور دانست و افزود: خودروسازان داخلی متوجه نیاز بازار به خودروهایی با آپشن های بهتر، بالاتر و بروزتر شده اند و تلاش خود را برای از دست ندادن مشتریان ثابت بیشتر کرده و سعی می کنند خود را به خودروسازان جهانی برسانند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: استقبال مردم یک کشور از یک یا چند برند، موجب ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری آن برند در کشور می شود و این یعنی ایجاد اشتغال و کمک به سبد صادراتی کشور که با حضور و تولید برندهای معتبر می تواند متنوع تر شود.

به گفته وی، وقتی مدیران شرکت رنو یا پژو مشاهده کردند مردم ایران همچنان از خودروهای آنها استقبال می کنند، علاقه مند به سرمایه گذاری در کشورمان شدند و این علاقه مندی از سوی هیوندای و چند شرکت دیگر نیز ابراز شده است.

رضایی در مورد خطوط قرمز واردات خودرو به ایران و دلایل آن گفت: در شرایط کنونی فقط واردات خودرو های لوکس برای کشور و جامعه مفید نیست زیرا جولان این خودروها موجب به وجود آمدن فاصله طبقاتی در جامعه می شود اما داشتن یک خودروی روز که شکل و ظاهر و برند لوکس گرایی و اشرافی گری نداشته باشد هیچ مانعی برای جامعه ندارد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در پایان و در خصوص ورود خودروهای بی کیفیت و بی نشان به کشور را خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: ورود خودروهای بی کیفیت به کشور مانند دیگر اقلام بی کیفیت نه فقط به اقتصاد خانواده بلکه به اقتصاد کشور صدمه خواهد زد و مردم را درگیر تعمیرگاه ها و دادگاه ها خواهد کرد.

هشدار نهایی به واردکنندگان خودرو

بازگشت پروتون به ایران

فولکس واگن در راه ایران

ایران خودرو صادركننده نمونه كشور شد

ورود خودروهای مدل 2017 به ایران

جزییات واردات خودروهای تولید آمریکا به ایران

حضور مسئولان ارشد بنز، ب ام و و فولکس واگن در همایش صنعت خودرو

نشست خبری مدیرعامل رنو پارس، رنو کوئید به ایران خودرو رسید

تولید کامپیوتر خودرو در ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی