پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رالی مشهد 95

دوپینگ در رالی مشهد

حاشیه ای پیرامون نتیجه گزارش رالی مشهد راند سوم رالی قهرماني كشور در مشهد با قهرمانی کاپیتان تیم گردش نما تمام شد، خودروها تقريباً در يك سطح بودند ولي اختلاف فاحشي در يكی از خودروها  ديده مي شد که همین موضوع نظر همه را به خود جلب كرد و شک و گمان ها شروع شد. […]

javankhodro
جمعه - ۲۸ آبان ۱۳۹۵

حاشیه ای پیرامون نتیجه گزارش رالی مشهد

راند سوم رالی قهرماني كشور در مشهد با قهرمانی کاپیتان تیم گردش نما تمام شد، خودروها تقريباً در يك سطح بودند ولي اختلاف فاحشي در يكی از خودروها  ديده مي شد که همین موضوع نظر همه را به خود جلب كرد و شک و گمان ها شروع شد.

سوال اینجاست که راننده 206 از تیم گردش نما، آیا به واسطه مهارت و تکنیک راندن خود توانست به مقام دست پیدا کند و یا اینکه ارتقای غیر متعارف در خودروی خود ایجاد کرده بود؟

شك ورزشكاران و تيم برگزاري مسابقه زماني پررنگ تر شد كه استاد كار قديمي تقويت خودروهاي مسابقات ريس به عنوان تيم فني رالي در كنار تيم گردش نما دیده شد.

روز دوم هم به پايان رسيد و نتیجه به همان صورت بود تا اینکه قبل از اعلام نتایج مطابق قانون، آرمان طاهردوست از رانندگان، بر روی خودروي تيم گردش نما اعتراض كتبي را اعلام كرد و از كميته فني درخواست بررسي دوپينگ خودرويي تيم گردش نما را مطرح کرد. آرمان طاهر دوست که از قدیمی ترین های این رشته است روی خواسته خود پافشاری کرد و از درخواست خود دست نکشید. در این میان بحث اعتراض روی خودروی طاهردوست از سوی تیم گردش نما طرح شد که بیشتر رنگ و بوی مقابله به مقل می داد. البته مسئول کمیته رالی پافشاری بر قوانین داشت که خود دلگرمی بزرگ بود و کار به صورت قانونی ادامه پیدا کرد.

رالی مشهد

بنا بر این شد که تیم فنی هر دو خودرو را بررسی کند. ابتدا از گیرباکس خودروی آرمان طاهر دوست شروع شد و پس از باز شدن مشخص شد که هیچ دستگاری نشده است. همچنین در آزمون بررسی موتور این خودرو هیچ تغییری مشاهده نشد. نوبت به بررسی خودروی تیم گردش نما به رانندگی میثاق قاسمی رسید. تغییر اساسی در گیرباکس و استفاده از رینگ و پیستون NFو سوپاپهای ارتقاء یافته و سبک سازی فلایویل، در نهایت این 206 با توان 155 اسب بخاری را آماده یک رقابت ناسالم کرده بودند.

با اثبات تخلف تیم گردش نما و اعلام تیم زحمت کش کمیته فنی آقای بذرافشان، آقایان قاسمی و مجد از لیست ورزشکاران حذف شدند و به دستور رئیس کمیته رالی فدراسیون جناب آقای مهندس سعیدی، متخلفین به کمیته انضباطی معرفی می شوند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی