پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایندگی_ایران خودرو_فروش محصولات ایران خودرو

نمایشگاه‌داران حق پیش فروش خودرو ندارند

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد که هیچ یک از اعضای این صنف حق پیش فروش خودرو  را نداشته و تنها باید این محصولات را به صورت نقدی عرضه کنند. سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تنها شرکت‌هایی مجاز به عرضه خودرو […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکید کرد که هیچ یک از اعضای این صنف حق پیش فروش خودرو  را نداشته و تنها باید این محصولات را به صورت نقدی عرضه کنند.

سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تنها شرکت‌هایی مجاز به عرضه خودرو به روش پیش‌فروش هستند که اولا نماینده رسمی شرکت تولید یا واردکننده آن برند خودرویی بوده و دوما مجوز پیش فروش خودرو را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده باشند.

وی ادامه داد: بنابراین طبق این قانون هیچ یک از اعضای صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو حق پیش فروش خودرو را ندارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: علاوه بر این طبق قانون، رسانه‌ها قبل از انتشار آگهی پیش فروش خودرو باید مجوز صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه را رویت و شماره مجوز صادره را در آگهی ذکر کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شده‌اند.

اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای از متقاضیان خرید خودرو خواست از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکت‌هایی که فاقد مجوز پیش‌فروش صادره از این وزارتخانه هستند، اکیداً خودداری کنند.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود اعلام کرد:” برای پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو اعم از تولیدکنندگان داخلی و یا واردکنندگان و لزوم نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پیش‌فروش و براساس ماده پنج آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب ۲۸/۱/۱۳۹۵ مجدداً تأکید می‌گردد پیش‌فروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز خواهد بود”.

این وزارتخانه تاکید کرده که ارایه مجوزهایی از قبیل پروانه کسب معتبر از اتحادیه‌ مربوطه و یا گواهی نمایندگی رسمی از مرکز اصناف و بازرگانان به هیچ عنوان مجوز پیش فروش خودرو تلقی نمی‌شود.

از شرکت‌های فاقد مجوز پیش فروش خودرو نخرید

آغاز جشنواره فروش رویای برفی محصولات پارس خودرو (آذر95)

افزایش تولید خودروسازان ناشی از افزایش تعهدات

پیش فروش دانگ فنگ H30 کراس (آذر95)+بررسی کامل H30 کراس

عرضه رنو کولئوس با قیمت کمتر از 200 میلیون تومان

شرایط فروش ون وانا از سوی ایران خودرو دیزل اعلام شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی