پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دانگ فنگ H30 کراس

بررسی کامل دانگ فنگ H30 کراس

 بیشتر با محصول چینی ایران خودرو یعنی دانگ فنگ H30 کراس آشنا شوید. روند حرکت صنعت خودروسازی در جهان، کاملا وابسته به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف است. زمانی دیترویت‌نشینان برای بازارهای جهانی و به‌خصوص آمریکا خودروهایی تولید می‌کردند که بیش از 5 متر طول داشتند و انگار اتوبوس‌های شخصی بودند! اما با […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۵

 بیشتر با محصول چینی ایران خودرو یعنی دانگ فنگ H30 کراس آشنا شوید.

روند حرکت صنعت خودروسازی در جهان، کاملا وابسته به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف است. زمانی دیترویت‌نشینان برای بازارهای جهانی و به‌خصوص آمریکا خودروهایی تولید می‌کردند که بیش از 5 متر طول داشتند و انگار اتوبوس‌های شخصی بودند! اما با تغییر شرایط زندگی و مسائل اقتصادی، کم‌کم تغییرات در رویکرد تولید آنها از اواسط دهه 80 میلادی آغاز شد و حالا شورولت که زمانی مدل شول را با پیشرانه 8 سیلندر 7 هزار سی‌سی تولید می‌کرد، رو به ساخت خودروهای هیبریدی مثل شورولت Volt آورده است.

مسائل اقتصادی و به‌خصوص کاهش مصرف سوخت و شلوغی شهرها در سال‌های اخیر موجب‌شده خودروسازان به سمت تولید محصولاتی با استهلاک کم، ابعاد کوچک و کاربردی بروند. این رویکرد در تولید خودرو موجب ظهور انواع خاصی از خودروها مثل نمونه‌های هیبریدی یا Zero Emition،‌ هاچ‌بک‌های کوچک شهری و کراس‌اوورهای کامپکت شده است. اما بی‌شک کراس‌اوورهای کامپکت شهری در سال‌های اخیر بیشترین خریدار را در میان انواع جدیدی از خودروها داشته‌اند. تا جایی که خودروسازان بزرگ مثل ب‌ام‌و و مرسدس بنز  نیز رو به ساخت انواعی از آنها آورده‌اند. ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه هم در راستای تکمیل سبد فروش خود، قصد دارد اقدام به عرضه محصولی موفق از ساخته‌های کمپانی موفق دانگ‌فنگ کند؛ کمپانی‌اي که در سال 2014 به عنوان دومین خودروساز برتر چین شناخته شده است.

دانگ‌فنگ موتور یا DFM از جمله خودروسازانی در آسیا شرقی به شمار می‌رود که با استفاده از همکاری‌های بین‌المللی و بهره بردن از پلت‌فرم‌های موفق خودروسازان بزرگ، توانسته گام‌های بزرگی در راه پیشرفتش بردارد. دانگ‌فنگ تمام موفقیت فعلی خود را مدیون همکاری مشترک با دیگر خودروسازان معتبر جهانی می‌داند که البته در این زمینه هیچ‌ شرکت خودروساز دیگری در این کشور فعالیت‌های مشترکی به گستردگی دانگ‌فنگ ندارد. این همکاری مشترک باعث شده تا دانگ‌فنگ با قدمتی نزدیک به 45 سال شرکای صاحب‌نامی از جمله سیتروئن، هوندا، کیا، نیسان، پژو، ولوو و رنو داشته باشد و به صورت عمده وظیفه تولید و عرضه مدل‌های مختلف این شرکت‌ها را در داخل چین و حتی بازارهای دیگر عهده‌دار است.

بروزرسانی: پیش فروش نوروزی دانگ فنگ اچ 30 کراس

در سال 2009 دانگ‌فنگ که تا پیش از آن تنها وظیفه تولید و عرضه انواع خودرو با نشان شرکت‌های اصلی تولید‌کننده را بر‌عهده داشت، تصمیم گرفت با برند خود اقدام به طراحی و تولید یک خودرو کند. در واقع این آغاز راهی سخت بود که دانگ‌فنگ در آن قدم گذاشت. اما طولی نکشید که با استفاده از تلاش خود و البته بهره‌بردن از تجارب و امکانات فنی شرکای خارجی‌، توانست اولین سدان خود با نام S30 را روانه بازار کند. استقبال از S30 باعث شده سازنده به فکر طراحی مدل‌ هاچ‌بک هم باشد. طراحی مدل ‌هاچ‌بک به شکلی انجام گرفت که توانایی بدل‌شدن به یک کراس‌اوور نیز داشته باشد. در واقع مدل‌های  H30 CROSS  و H30 به همراه S30 اولین محصولات این شرکت با نشان دانگ‌فنگ بودند كه در بين خودروهاي فوق در بازار فروش قرار گرفتند. به‌دليل محبوبيت بيشتر و تمايل مشتريان به خودروهاي كراس، مدل H30 CROSS در رده خودروهاي توليدي و قابل عرضه در شركت ايران خودرو قرار گرفت. فروش خوب این مدل در کشورهای مختلفی همانند روسیه، بلاروس، اوکراین، شیلی و … به خوبی توانمندی‌های قابل قبول آنها را در معرض نمایش می‌گذارد‌‌.

بدنه و اتاق دانگ فنگ H30 کراس

در میان شرکت‌های مختلفی که دانگ‌فنگ به صورت رسمی در حال همکاری با آنهاست، رد پای پژوسیتروئن  یا همانPSA بیش از بقیه به چشم می‌خورد، زیرا این شرکت با انتقال پلت‌فرم و دانش فنی نقش مهمی در کمپانی دانگ‌فنگ بازی می‌کند.

دانگ فنگ H30 کراس نیز همانطور که اشاره شد، از جمله تولیداتی است که با استفاده پلت‌فرم و دانش فنی پژو-سیتروئن ساخته می‌شود. این خودرو از جدیدترین مدل‌های دانگ‌فنگ به حساب می‌آید که نسبت به نمونه‌های اولیه تولید تغییراتی را در بدنه تجربه کرده است تا چهره خودرو جسورانه‌تر و جذاب‌تر باشد.

این تغییرات بیشتر در بخش‌هایی مثل سپر و جلو پنجره اعمال شده است که باعث تفاوت اين مدل نسبت به مدل قبلي (H30) می‌شود. اما طرح نقاط دیگر مثل  چراغ‌های بزرگ جلو، درپوش پیشرانه و حتی گلگیرها نیز کاملا‌ مشابه یکدیگر هستند. در نمای جانبی که یکی از نقاط قوت طراح است، می‌توانید ببینید که طراحانش با رویکردی اروپایی دانگ فنگ H30 کراس را نقش زده‌اند و نقاط پیوست ستون C با عضلات گلگیرها و شیب سقف نشان‌دهنده آیرودینامیک مناسب این خودرو است.

طراحان دانگ‌فنگ سعی کرده‌اند در عین حفظ استایل ساده و البته خوش‌نقش برای بدنه، از احجام اغراق‌شده و مصنوعی در ظاهر خودرو پرهیز کنند. از این رو ظاهری یک‌دست را برای این خودرو به وجود آوردند که بعد از مدتی کوتاه خسته‌کننده نمی‌شود.

دانگ فنگ H30 کراس

با ورود به داخل این خودرو آنچه در همان لحظه نخست می‌توان به آن اشاره داشت، طراحی مناسب و زیبای این فضاست؛ به طوری که به هیچ‌‌وجه این تفکر که با یک خودروی چینی رو‌به‌رو هستید را به ذهن تداعی نمی‌کند. طراحی نشانگرهای پشت فرمان با قالبی اسپرت، سیستم نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده در یک صفحه نمایش قرار گرفته در بخش بالای داشبورد، صفحه نمایش لمسی بزرگ موجود در کنسول وسط داشبورد و … از مواردی به حساب می‌آیند که بیشتر نظرها را به سوی خود جلب می‌کنند. کیفیت مونتاژ و البته متریال به کار رفته در کابین بسیار بهتر از دیگر هموطنان دانگ فنگ H30 کراس است. دلیل این موضوع را هم باید در نظارت پژو بر تولید آن جست‌و‌جو کرد.

یکی از شاخصه‌های دانگ فنگ H30 کراس ، مجهز‌بودن آنها به انواع تجهیزات رفاهی است که در این زمینه خوشبختانه دانگ‌فنگ هیچ کسری نداشته و تقریبا هر آنچه در خودروهای یک کلاس بالاتر از این خودرو و آن هم در اغلب موارد به صورت سفارشی قابل مشاهده است را یک‌جا در این مدل به کار گرفته تا در بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی هیچ جای ناامید‌کننده‌ای وجود نداشته باشد به خصوص اینکه کیفیت این سیستم‌ها نیز در سطح خوبی قرار دارد.

فضای داخل کابین با توجه به فاصله بین دو محور 2610 میلی‌متری، طبق انتظار، برای هر 5سرنشین آنها قابل قبول به نظر می‌رسد و حداقل به‌راحتی می‌توان در مسافرت‌های بین‌شهری به آن اعتماد کرد. برای سرنشینان عقب هم فضای کافی وجود دارد و سرتان به ستون کناری یا سقف برخورد نمی‌کند، حتی اگر قدی در حدود 190 سانتی‌متر داشته باشید. با باز‌کردن در صندوق عقب، اين مدل در حالت استاندارد فضاي اختصاص يافته 417 لیتر است ولی در صورت نیاز و با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به‌راحتی به بیش از 1137 لیتر می‌رسد تا حتی  در اسباب‌کشی هم به داد شما برسد!

مشخصات فنی دانگ فنگ H30 کراس

نه‌تنها در طراحی ظاهری، بلکه محصولات دانگ‌فنگ در بخش فنی نیز به نوعی کاملا یک پژو هستند، چرا که با نگاهی به پیشرانه 1.6 لیتریTU5  قرار گرفته زیر درب موتور  این خودروها به خوبی می‌توان به این مسئله پی برد. در کنار این پیشرانه، دانگ فنگ H30 کراس از گیربکس چهاردنده اتوماتیک كه ساخت يكي از مشهور‌ترين و بهترين سازندگان گيربكس در جهان (شركت ژاپني آيزينAisin) است، بهره مي برد. در واقع تجربه راندن این خودرو شباهت بسیاری به 206 تیپ 6 و SD V9 دارد، زیرا موارد مشترک فنی این خودروها احساسی آشنا را پشت فرمان ایجاد می‌کند.

دانگ فنگ H30 کراس با دو مدل دستي و اتوماتيك با  تجهيزات نسبتا خوبي عرضه مي‌شود‌. از جمله این تجهیزات باید به رينگ‌هاي 16 اينچي‌، سانروف برقي، ايربگ راننده و سرنشين‌، چراغ‌هاي ال‌اي‌دي‌، صندلي‌هاي تمام پارچه‌اي دو‌رنگ ضد‌آب‌، تهويه اتوماتيك، ايموبيلايزر، ايزوفيكس، بلوتوث هندزفري، سيستم صوتي مجهز به 4‌بلندگو و صفحه نمايش لمسي6.5 اينچي با قابليت پخش DVD، كنترل سيستم صوتي‌ روي فرمان، سنسور دنده عقب و دوربين عقب صرفا براي مدل  اتوماتيك اشاره کرد که در خودروهای رقیب این رده از بازار قابل دستیابی نیستند.

جمع بندی

در مجموع دانگ فنگ H30 کراس به عنوان يكي از  اولین دست‌پرورده دانگ‌فنگ  با کمک پژو –سیتروئن دارای کیفیت مناسبی است. ضمنا استفاده از مواد و پوشش‌های مناسب، سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی و رفاهی فراوان با عملکرد بسیار خوب، طراحی ارگونومیک و به‌روز داخل اتاق و پیشرانه‌ای کم‌مصرف با خدمات پس از فروش بسیار گسترده در ایران، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازار خودروهای زیر 50 میلیون تومان باشد.‌‌

شاید مهم‌ترین نکته در مورد این خودرو فراوانی قطعات یدکی به خصوص در بخش پیشرانه است، زیرا پیشرانه TU5 سال‌هاست که در ایران تولید می‌شود و مشکلی در تهیه قطعات آن وجود نخواهد داشت. از آن گذشته گيرباكس بدون نقص ژاپني و خدمات پس از فروش گسترده شركت ايران خودرو، دغدغه‌های خدمات پس از فروش و تامین قطعات را رفع مي‌کند.

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج و آغاز ماه مبارك ربیع الاول، بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند، شرایط جدید پیش فروش دانگ فنگ H30 کراس از روز سه شنبه مورخ 95/09/16 لغایت 95/09/30 و یا تا زمان تکمیل ظرفیت و به شرح جدول ذیل ارائه می شود:

پیش فروپیش فروش دانگ فنگ H30 کراس_آذر 95ش دانگ فنگ H30 کراس

پیش فروش دانگ فنگ H30 کراس_آذر 95

 

– کلیه مبالغ به ریال است.

– مبلغ مابه التفاوت پس از صدور دعوتنامه تعیین می گردد.

– در این بخشنامه، امکان صلح تا دو مرتبه فراهم می باشد .

زمان فعال سازی این بخشنامه ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه مورخ 95/09/16 می باشد.

دانگ فنگ H30 کراس

آغاز شرایط فروش قطعی محصولات ایران خودرو از شنبه ۱۳ آذر ۹۵

قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو (نیمه دوم مهر۹۵)

معرفی دانگ فنگ H30 توسط ایران خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی