پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلیس راهور ناجا

آغاز طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص رویکرد پلیس راهور در بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، جان باختن روزانه ۵۱ نفر در نوروز سال ۹۵ و آغاز طرح نوروزی سال ۹۶ از ۲۵ اسفند ماه سخن گفت. به نقل از فارس ،سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص رویکرد پلیس راهور در بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، جان باختن روزانه ۵۱ نفر در نوروز سال ۹۵ و آغاز طرح نوروزی سال ۹۶ از ۲۵ اسفند ماه سخن گفت.

به نقل از فارس ،سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه همایش روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران به برگزاری این همایش اشاره و اظهار داشت: هدف از این همایش ارزیابی عملکرد سالانه بررسی برنامه‌های سال آتی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش شاهد نظم ترافیکی بیشتر و کاهش جانباختگی باشیم.

سردار مهری ادامه داد: هم اکنون در حال اجرای طرح زمستانه هستیم؛‌ نزول برف و باران را شاهد هستیم و به نظر می‌رسد که سال آینده و در ایام نوروز نیز شاهد بارش نزولات باشیم.

این مقام ارشد راهور ناجا به اجرای طرح نوروزی ۹۶ اشاره و اعلام کرد: طرح نوروزی ۹۶ از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۶ ادامه دارد.

سردار مهری به شماره‌گذاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و ۴۰۰ هزار موتور سیکلت پرداخت و گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز تا پایان بهمن ماه گواهینامه جدید گرفته‌اند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی درخصوص طرح نوروزی گفت: با توجه به توصیه فرمانده ناجا قرار است در طرح نوروزی از قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی نیز استفاده شود.

سردار مهری درخصوص خط قرمزها اعلام کرد: خوشبختانه به وجود اطلاع‌رسانی مردم همکاری خوبی داشتند اما برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و هر اقدام دیگری که باعث استرس و ناراحتی شهروندان شود با قوت در دست اجرا است و با آنها برخورد می‌شود.

وی به نوروز گذشته اشاره و بیان داشت: متاسفانه در نوروز سال گذشته ۷۶۷ نفر در تعطیلات جان باختند، یعنی به طور میانگین روزانه ۵۱ نفر کشته شدند.

مهری اعلام کرد: اسفند سال گذشته و روزهای ۵ و ۷ فروردین ۹۵ بیشترین تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که ۳۰۸ تصادف فوتی در نوروز گذشته ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص خودروهای ناایمن گفت: پلیس برای ایمن‌سازی تمام خودروها برنامه‌های متفاوتی دارد. از اول اسفند امسال طرح ویژه‌ای را در حوزه حمل و نقل دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: تشدید بازرسی های محسوس و نامحسوس از جدی‌ترین رویکردهای پلیس است و این دسته از خودروها به صورت محسوس و نامحسوس توسط ماموران رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه عامل خودرو، جاده و رفتار راننده در بروز تصادفات موثر است.

عدم ترخیص موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث

افزایش ساعت طرح ترافیک در پنجشنبه ها (تا آخر سال 95)

کدام تخلفات خودروتان را مهمان جرثقیل پلیس می کند؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی