پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مقایسه فراری-مک لارن-فراری

سوپر اسپرت های کم دردسر!/ مقایسه فراری 488، آئودی R8 و مک لارن 570

ما به سراغ سوپر اسپرت‌ هایی رفتیم که علاوه بر ویژگی‌های اسپرت و هیجان‌انگیز، قیمت معقول‌تری نسبت به سوپرماشین‌های شاخص دارند و به لطف تکنولوژی‌های جدید، با مصرف سوخت مناسب و راحتی سواری و رانندگی، قابلیت استفاده روزمره را به مالک‌شان هدیه می‌دهند. فراری ۴۸۸، آئودی R8 پلاس و مک‌لارن 570S نسخه‌هایی هستند که کمپانی‌های […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۳ تیر ۱۴۰۱

ما به سراغ سوپر اسپرت‌ هایی رفتیم که علاوه بر ویژگی‌های اسپرت و هیجان‌انگیز، قیمت معقول‌تری نسبت به سوپرماشین‌های شاخص دارند و به لطف تکنولوژی‌های جدید، با مصرف سوخت مناسب و راحتی سواری و رانندگی، قابلیت استفاده روزمره را به مالک‌شان هدیه می‌دهند. فراری ۴۸۸، آئودی R8 پلاس و مک‌لارن 570S نسخه‌هایی هستند که کمپانی‌های معروف خودروسازی برای خریداران محافظه‌کار پیچیده‌اند.

بیایید با هم انگیزه‌های خرید یک سوپر اسپرت را مرور کنیم. سوپرماشین‌ها با چهره‌ای مخوف و عجیب و غریب، اگزوزهای پرسروصدا و پیشرانه‌هایی با قدرت حیوانی در ذهن علاقه‌مندان خودرو نقش بسته‌اند. همه این ویژگی‌ها دست‌به‌دست هم داده تا پوسترهایشان روی دیوار اتاق نوجوان‌های عشق ماشین برود و هنگام حضورشان در خیابان هدف لنز دوربین رهگذران قرار بگیرند. اما در دنیای واقعی قیمت ترسناک، پیشرانه‌های حساس و پرمصرف و سخت بودن کنترل‌شان در خیابان‌ها باعث شده تا قابلیت استفاده روزمره از آنها سلب شود. اکثر کسانی‌ هم که سراغ این خودروها می‌روند، یک حساب بانکی لبریز از پول دارند که حاضرند برای تفریح آخر هفته و چند دور رانندگی در یکی از پیست‌های معروف، چند صد هزار دلار برای خرید خودروهای این‌چنینی هزینه کنند. اما این‌بار داستان فرق می‌کند. ما به سراغ سوپراسپرت‌هایی رفتیم که علاوه بر ویژگی‌های اسپرت و هیجان‌انگیز، قیمت معقول‌تری نسبت به سوپرماشین‌های شاخص دارند و به لطف تکنولوژی‌های جدید، با مصرف سوخت مناسب و راحتی سواری و رانندگی، قابلیت استفاده روزمره را به مالک‌شان هدیه می‌دهند. فراری ۴۸۸، آئودی R8 پلاس و مک‌لارن 570S نسخه‌هایی هستند که کمپانی‌های معروف خودروسازی برای خریداران محافظه‌کار پیچیده‌اند.

مقایسه فراری-مک لارن-فراری

آئودی R8

آئودی در سال ۲۰۰۶ با معرفی R8 میان سوپراسپرت‌های خیابانی قدعلم کرد. این کوپه به شدت زیبا ابتدا با پیشرانه ۸ سیلندر عرضه می‌شد، اما پس از چند سال، موتور ۱۰ سیلندر لامبورگینی در دلش جا خوش کرد تا R8 برای آن دسته مالکان عاشق سرعت و هیجان جای هیچ گله‌ای باقی نگذارد. اگر می‌خواهید به میزان محبوبیت آئودی R8 پی ببرید، بد نیست نگاهی به آمارفروش و تولید نسل اول‌اش داشته باشیم. 27 هزار نسخه از نسل اول R8 به فروش رفت که با توجه به استانداردهای سوپراسپرت‌ها رقم بالایی به‌شمار می‌رود.

آئودی R8

اما در چند سال اخیر با ایجاد تنوع بیش‌تر در کلاس سوپرماشین‌ها، سرانجام آئودی تصمیم گرفت R8 را دست‌خوش تحولاتی کند تا در این قافله از رقبای قدرتمندش عقب نماند. بد نیست چرخی کوتاه دور این خزنده زرد رنگ بزنیم. وقعا می‌توان گفت R8 یکی از زیباترین کوپه‌های دنیاست. نسل دوم اسلوب مدل قبلی را حفظ کرده و علی‌رغم شباهت‌های فراوانی که به قبل دارد، تمام عناصر ظاهری‌اش از نو طراحی شده‌ و جالب است بدانید استحکام بدنه در این نسخه ۴۰ درصد افزایش داشته است.

آئودی، R8 جدید را در 2 نسخه استاندارد و پلاس عرضه می‌کند. مدل مورد بررسی از نوع پلاس انتخاب شده که هم از نظر فنی و هم از نظر ساختاری تفاوت‌هایی با مدل معمولی دارد. به هرجای بدنه که چشم می‌دوزیم اثری از قطعات فیبرکربنی به چشم می‌خورد. دیفیوزر حجیم عقب، اسپویلر عقب، قاب آینه‌های جانبی، فلاپ نصب‌شده در پشت در و قطعات جزیی سپر جلو همه از فیبرکربن ساخته شده‌اند.

آئودی R8

اگر به چهره خشن R8 بیش‌تر دقت کنید، به وسعت تغییرات فرم و گرافیک چراغ‌های جلو و عقب پی می‌برید. نورپردازی چراغ‌های جلو توسط چراغ‌های لیزری انجام می‌شود و نوربالای لیزری یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های R8 است که به خاطر قوانین ایالات‌متحده، تنها در مدل‌های سفارش اروپا به چشم می‌خورد. هم‌چنین چراغ‌ها به سامانه DYNAMIC TURN SIGNAL نیز مجهز شده‌اند.

R8 جدید پهن‌تر، درازتر و کم‌ارتفاع‌تر از قبل است. به همین دلیل فضای کابین‌اش نیز نسبت به قبل بهبود یافته اما حجم صندوق بارش نسبت به مک‌لارن کم‌تر است. کابین R8 نیز هم‌چون سیمای جادویی‌اش زیبا و خیره‌کننده است. چرم صندلی‌ها و فرمان در اوج جذابیت با نخ‌های زرد هم‌رنگ بدنه دوخته شده‌اند و دوخت لوزی‌شکل صندلی‌ها نشان از ویژگی‌های لوکس نهفته در زیر ظاهر خشن R8 دارند. یکی از جزییات و آپشن‌های جذاب R8 را می‌توان سیستم صوتی «بنگ ‌اند ‌اولفسن» برشمرد که به‌صورت دست‌ساز ساخته شده و کیفیت صدای فوق‌العاد‌ه‌ای دارد. این آپشن در مدل‌های سفارش اروپا به‌صورت استاندارد و در مدل‌های سفارش آمریکا به‌صورت آپشن سفارشی عرضه می‌شود.

آئودی R8 داشبورد

فرمان R8 نیز هم‌چون فراری از دکمه‌های زیادی تشکیل شده اما نسبت به یک سوپرماشین کابین ساده و آرام‌بخشی دارد و خیلی زود می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید. یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان قرار گرفته که علاوه بر کیلومتر، اطلاعات نویگیشن و سیستم‌های دیگر را نیز نمایش می‌دهد. به لطف سیستم HOME LINK کار کردن به این کامپیوتر اصلا سخت نیست و برخلاف کامپیوتر مک‌لارن شما را گیج و عصبی نمی‌کند!

هیچ‌کس پشت فرمان این هیولای زردرنگ طاقت نمی‌آورد و بی‌اختیار دکمه استارت را فشار می‌دهد! پیشرانه ۱۰ سیلندر آئودی با غرشی کاریزماتیک روشن می‌شود. R8 با استفاده از تجارب مسابقات LMP و LMS ساخته شده. فریم فیبرکربنی تقویت‌شده شاسی در نسخه پلاس و قطعات آلومینیومی بدنه گواهی بر این مدعاست. این تمهیدات دست‌به‌دست هم داده‌اند تا وزن سنگین‌ترین عضو این مقایسه علی‌رغم پیشرانه حجیم و سنگین وزن تنها به حدود ۱.۵ تن برسد.

آئودی R8

پیشرانه ۵.۲ لیتری آئودی که می‌توان آن‌را نسخه‌ای متمدن‌تر از پیشرانه لامبورگینی هوراکان خطاب کرد، تنها پیشرانه اتمسفریک این مقایسه ‌است و مثل 2 رقیب دیگر هنگام فشردن پدال گاز صدای سوت توربوها بلند نمی‌شود و با تمام وجود می‌توانید از غرش‌های عجیب و غریب اگزوزها لذت ببرید. در نسخه پلاس سقف قدرت پیشرانه به ۶۱۰ اسب‌بخار رسیده و برخلاف 222 رقیب دیگر، حداکثر توان آن در دور ۸۱۵۰ به هر 4 چرخ منتقل می‌شود. R8 از نظر توان پیشرانه میان 2 رقیب دیگر قرار می‌گیرد. اما گشتاور ۵۵۲ نیوتن‌متری‌ و 2 محور محرک‌اش، همه‌چیز را در جاده‌های پرپیچ‌وخم ممکن می‌کند. در سیستم 4 چرخ متحرک آئودی که با نام کواترو شناخته می‌شود، از یک کلاچ با کنترل کامپیوتری استفاده شده که به تشخیص خودش، بخش مناسبی از گشتاور را به محور جلو منتقل می‌کند. دیفرانسیل عقب نیز از نوع لغزش محدود است.

مقایسه فراری-مک لارن-فراری

همان‌طور که از یک خودرو آلمانی انتظار داریم، تعلیق R8 فوق‌العاده پیشرفته است. سامانه سفارشی MAGNARIDE قابلیت کنترل پیوسته و متغیر تعدیل‌کننده‌ها را به R8 می‌دهد. در سیستم تعلیق از دامپرهای سیال مغناطیسی استفاده شده تا برخلاف انتظاری که از تکان‌تکان خوردن داخل یک سوپرماشین دارید، سواری R8 کاملا دلچسب باشد. هم‌چنین می‌توانید تعلیق مگنتیک را در 2 حالت اسپرت و راحت تنظیم کنید.

قدرت حیوانی پیشرانه آئودی توسط یک گیرباکس ۷ سرعته دوکلاچه به محورها منتقل می‌شود. این گیرباکس در نسخه پلاس ضرایب متفاوتی نسبت به نمونه استاندارد دارد و با تکیه بر سیستم لانچ کنترل، R8 تنها ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد تا مثل یک گلوله زردرنگ از جا کنده شود و به سرعت ۹۶ کیلومتر برسد. R8 مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۰.۶ ثانیه و با سرعت ۲۱۲.۴ کیلومتربرساعت طی می‌کند و سقف سرعت‌اش به ۳۳۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. راننده می‌تواند برای رانندگی از بین حالت‌های راحت، اتو، داینامیک و شخصی یکی را انتخاب کند. در نسخه پلاس یک گزینه نیز در نظر گرفته شده که آئودی تمام پیشنهادات شما را کنار می‌گذارد و آن‌طور که خودش صلاح می‌بیند این اسب سرکش را زین می‌کند. این حالت، پیست نام دارد که برای راننده‌های حرفه‌ای تدارک دیده شده.  البته پیشرانه سنگین R8 و نصب آن در میانه بدنه باعث شده تا پس از چند دور رانندگی در پیست لاستیک‌هایش داغ شود. اینجاست که حس می‌کنید سرکش‌تر از اول رانندگی شده و باید برای مهار کردنش بیش‌تر تلاش کنید. البته به عملکرد ترمزهای کربن سرامیکی ایرادی وارد نیست و تنها چیزی که دل سرنشینان را موقع رانندگی با R8 خالی می‌کند، صدای غرش عصبی پیشرانه است! R8 را می‌توان ترکیبی هوشمندانه از طراحی خیره‌کننده، دینامیک عالی و از همه مهم‌تر راحتی استفاده روزمره در حد آئودی TT برشمرد.

مشخصات فنی آئودی R8 :

پیشرانه 10 سیلندر اتمسفریک
حجم موتور 5.2 لیتر
وزن 1.5 تن
قدرت موتور 610 اسب بخار
گشتاور 552 نیوتن متر
گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه
دو دیفرانسیل
شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه
سقف سرعت 330 کیلومتر در ساعت

جمله نهایی:
R8  نماینده تکنولوژی و مهندسی ناب آلمانی در رقابت است. این کوپه هیجانی علی رغم قابلیت های فنی جذاب و صدای خاطره انگیز اگزوزهایش، باید با رقبای اسم و رسم دار این کلاس رقابت کند. پیشرانه سنگین باعث شده تا بعد از چند دور پرفشار تقلای بیشتری برای مهار کردنش نیاز باشد.

مک لارن 570S

مک‌لارن 570S:

مک‌لارن در مسابقات فرمولاوان دوران سختی را می‌گذارند و چندسالی است که نتوانسته در این مسابقات به پیروزی برسد. در عوض این خودروساز بریتانیایی تمرکزش را روی خودروهای خیابانی گذاشته و طیف محصولات خود را گسترده‌تر از قبل کرده است. اگر در سال ۲۰۱۲ مک‌لارن تنها با نسخه 12C در بازار حضور داشت، امروزه تعداد مدل‌های خیابانی‌اش به حدود ۸ نسخه می‌رسد و از جدیدترین آنها می‌توان به ۵۷۰ اشاره کرد. خیلی‌ها از مک‌لارن تصور ترسناکی دارند! یک سوپرماشین فضایی با مشخصات فنی عجیب و غریب، اما درنهایت خودرویی دکوری که فقط به درد پیست می‌خورد. اما داستان ۵۷۰ این‌گونه نیست. شالوده ۵۷۰ از فیبرکربن شکل گرفته، قیمت ترسناکی ندارد و برای استفاده روزمره ساخته شده و این‌را می‌توان از کابین جادار و کاربردی و مصرف سوخت مقرون‌به‌صرفه‌اش فهمید. برخلاف مدل‌هایی مثل P1 و F1، ۵۷۰ می‌تواند لذت رانندگی را به راننده‌های نه‌چندان حرفه‌ای نیز هدیه بدهد.

مک لارن 570S

مک‌لارن ۵۷۰ را در 2 نوع GT (لوکس) و S (اسپرت) تولید می‌کند. ما در این مقایسه نسخه اسپرت را به جان آئودی و فراری انداختیم. شاید باورش سخت باشد، اما جالب است بدانید که ۵۷۰ از F1 افسانه‌ای هم بهتر است! در نمای ظاهری سعی شده تا رگه‌هایی از برادران فضایی‌اش را داشته باشد. با کشیدن دستی به خطوط روی درب‌ها و ورم‌ها و حفره‌های چشم‌نواز بدنه‌اش به خشونت و ظرافت نهفته در ظاهرش پی خواهید برد. در قسمت جلو شاهد طراحی مشابه ۶۵۰ هستیم که تفاوت‌های اندکی با این مدل دارد. اما طراحی قسمت عقب کاملا جدید و منحصربه‌فرد است. برای این‌که قیمت ۵۷۰ مثل برادرش بالا نرود، برخی عناصر آیرودینامیکی فعال بدنه‌اش حذف شده و تعلیق قابل تنظیم ندارد. هم‌چنین مک‌لارن استفاده از فیبرکربن را در بدنه محدودتر کرده اما هم‌چنان درب‌هایش به‌صورت عمودی باز می‌شوند تا چیزی از نظر جذابیت‌های بصری کم نداشته باشد.

مک لارن 570S داشبورد

طراحی داخل کابین خیلی هوشمندانه بر راننده متمرکز شده و اگرچه پهنای بدنه باعث شده تا دورزدن با آن در معابر تنگ سخت باشد، اما کابین جاداری را برایش به ارمغان آورده. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های کابین، صفحه نمایش لمسی بزرگ است که به‌صورت شناور جای‌گذاری شده و ارگونومی مناسبی دارد. اما کارکردن با سیستم چندرسانه‌ای آن به شدت سخت و پیچیده است و اعصاب راننده را خرد می‌کند! صندلی‌های جلو پوسته فیبرکربنی دارند و برای تزیین کابین از چرم ناپا و آلکانترا استفاده شده. برای شخصی‌سازی کابین ۵۷۰ طیف گسترده‌ای از آپشن‌ها قابل سفارش است. حتی می‌توانید جنس و طرح شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان را نیز با سلیقه خودتان انتخاب کنید! در ۵۷۰ شیوه مرسوم و سنتی مک‌لارن با شخصیتی که راننده را بیش‌تر درگیر می‌کند ترکیب شده. به لطف سیستم تعلیق الکتروهیدرولیکی سواری ۵۷۰ به طرز عجیبی راحت است. راننده می‌تواند سیستم تعلیق و پیشرانه را در حالت مسابقه‌ای نیز تنظیم کند تا علاوه بر سواری راحت، چسبندگی فوق‌العاده و به قول معروف راید هیجان‌انگیزی را نیز تجربه کند. شاسی یک تکه مونوسل فیبرکربنی مک‌لارن تنها ۸۰ کیلوگرم وزن دارد و پیشرانه آلومینیومی‌اش به سنگینی پیشرانه آئودی نیست. پنل‌های آلومینیومی بدنه نیز به هرچه کم‌تر شدن وزن، کمک شایانی می‌کنند. همه این موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا ۵۷۰ تنها ۱۳۱۰ کیلوگرم وزن داشته باشد و از این نظر عنوان یکی از سبک‌ترین سوپراسپرت‌ها را میان رقبایش یدک بکشد.

مک لارن 570S

پیشرانه مک‌لارن از آئودی متمدن‌تر است. پیشرانه ۸ سیلندر به لطف تغذیه شدن با 2 توربوشارژر و تنها ۳.۸ لیتر گنجایش، توانایی تولید ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت را دارد. البته برخلاف آئودی و هم‌چون فراری، گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متری به محور عقب منتقل می‌شود و در جاده‌های پرپیچ‌وخم حسابی می‌توان با مک‌لارن شیطنت کرد. عملکرد گیرباکس ۷ سرعته دوکلاچه SSG فوق‌العاده است و به‌خوبی با پیشرانه جفت شده. این سوپراسپرت سبک‌وزن ظرف ۳.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و با ممارست در فشردن پدال گاز می‌توان سرعت‌اش را به ۳۲۸ کیلومتربرساعت رساند. ۵۷۰ یک کوپه اسپرت و در عین حال اقتصادی است که تنها حدود ۱۰ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. مثل فراری در مقابل اشتباهات رانندگی سخت‌گیر نیست و اگر از راننده‌های مبتدی هستید هم می‌توانید از رانندگی با آن لذت ببرید.

مشخصات فنی مک لارن 570S :

پیشرانه 8 سیلندر مجهز به 2 توربوشارژر
حجم موتور 3.8 لیتر
وزن 1.3 تن
قدرت موتور 562  اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر
گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه SSG
دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا صد 3.1 ثانیه
سقف سرعت 328 کیلومتر در ساعت

جمله نهایی:
اکثر عشق ماشین ها همیشه آرزوی سواری با یکی از سوپر ماشین های مک لارن را دارند. این بار مک لارن قیمت معقول و قابلیت استفاده روزمره را در 570 با یکدیگر ترکیب کرده و سوپر ماشینی راحت، بدون هزینه های ترسناک و با قابلیت های فنی عالی را به شما هدیه می کند.


فراری 488

فراری 488 GTB:

وقتی می‌بینید در میان چند سوپراسپرت یکی رنگ قرمز اغواگری دارد، شک نکنید که به احتمال زیاد با یکی از دست‌پرورده‌های فراری طرف هستید. فراری ۴۵۸ را می‌توان یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فراری‌های تاریخ برشمرد که از نظر فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. خودتان را جای مسئولان فراری بگذارید! برای معرفی جایگزینی برای ۴۵۸ چقدر باید خلاقیت به خرج دهند تا خودرو معرفی شده بتواند موفقیت‌های زیبای خفته را تکرار کند؟ اما راست‌اش را بخواهید، فراری به خوبی از پس این کار بر آمده و با معرفی جایگزین ۴۵۸ با نام ۴۸۸، تمام معادلات سوپرماشین‌های جمع‌وجور را بر هم زده.

فراری 488

فراموش نکنید که ۴۸۸ با تکیه بر تجربیات فرار در مسابقات مختلف و ساخت سری ویژه XX ساخته شده و تعجب‌برانگیز نیست اگر آن‌قدر فنی و مهندسی شده به نظر می‌رسد. اسب بی‌افسار مارانلو قوانین آیرودینامیک را به بازی گرفته و به هر نقطه بدنه‌اش که دقت می‌کنید، نشانی از مهندسی ناب اروپایی را می‌توانید مشاهده کنید. طراحی بدنه نقاط مشترک زیادی با ۴۵۸ دارد و فراری در طراحی این محصول دست به عصا و محافظه‌کارانه عمل کرده و می‌توان گفت ۴۸۸ همان استایل ۴۵۸ را با اصلاحاتی گسترده ترکیب کرده و به خوبی یاد و خاطره ۴۵۸ را زنده می‌کند. فراری ادعا کرده که ۴۸۸ نسبت به ۴۵۸، ۸۵ درصد جدیدتر است. یکی دیگر از نکات مهم در ساخت ۴۸۸، بازگشت توربو به کالبد اسب‌های فراری بعد از چندین سال است و در حقیقت ۴۸۸ را می‌توان دومین تلاش فراری برای توربو بودن بعد از مدل کالیفرنیا خطاب کرد. هم‌چنین آیرودینامیک عالی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته ۴۸۸ به‌شمار می‌رود. دریچه‌هایی عمیق در گلگیرهای عقب تعبیه شده که جریان هوا را به سمت بالای موتور هدایت می‌کنند. هوای باقی مانده نیز از دریچه میان چراغ‌های عقب خارج می‌شوند. هم‌چنین حفره‌های تعبیه‌شده در پایین سپر جلو نیز وظیفه هدایت هوا به زیر خودرو را دارند.

برای ایجاد نیروی عمودی یا داون‌فورس اسپویلر  ثابت و متورم عقب در نظر گرفته شده که در سرعت ۲۵۰ کیلومتر، ۳۲۵ کیلوگرم نیروی عمودی ایجاد می‌کند! اگزوزها نیز در محلی بالاتر نصب شده‌اند و ۶ باله منحنی توزیع جریان هوا نیز روی دیفیوزر حجیم عقب قرار گرفته‌اند. دوان‌فورس ۴۸۸ نسبت به ۴۵۸، ۵۰ درصد بیش‌تر شده و از طرفی مقاومت آن در برابر هوا ۵۰ درصد از ۴۵۸ کم‌تر است.

فراری 488 داشبورد

دستگیره درب‌ها در بهترین جای ممکن نصب شده و با ورود به کابین با فضایی سنتی و تزیینات گران‌قیمت روبه‌رو می‌شوید. چرم قرمز و مشکی و تریم فیبرکربنی هماهنگی جذابی با یکدیگر دارند. دریچه‌های هوا به‌صورت زاویه‌دار طراحی شده‌اند. صفحه نمایش جدید هم شکل و شمایل خاص و چشم‌نوازی دارد. هم‌چون سایر مدل‌های فراری، طراحان این کمپانی در طراحی فرمان ۴۸۸ درگیر بازی پر کردن فرمان با تعداد زیادی دکمه شده که در نگاه اول گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. فضای کابین به جاداری مک‌لارن نیست و تقریبا می‌توان گفت هم قدوقواره آئودی R8 ارزیابی می‌شود.

فراری 488

شعار فراری با مضمون حداکثر قدرت همراه با رانندگی بی‌نظیر به‌خوبی در ۴۸۸ تجلی پیدا کرده و چسبندگی و حس بی‌نظیر سواری با ۴۸۸ فقط با یک فراری اصیل ممکن است. فراری ۴۸۸ احساس تحت کنترل بودن پشت فرمان را منتقل می‌کند. شاسی ۴۸۸ با استفاده از ترکیب ۱۱ آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و سختی آن ۲۳ درصد از ۴۵۸ بیش‌تر است. همان‌طور که اشاره شد، ۴۸۸ بعد از کالیفرنیا دومین محصول توربو و مدرن فراری به‌شمار می‌رود. پیشرانه ۸ سیلندر توربو دوقلو ۳۹۰۰ سی‌سی حجم کم‌تری از پیشرانه ۴۵۸ دارد. جالب است بدانید فراری به نام‌گذاری سنتی خود برگشته چراکه حجم هر سیلندر دقیقا ۴۸۸ سی‌سی است! هم‌چنین در ۴۸۸ دور نهایت قدرت ۶۶۱ اسبی، ۱۰۰۰ دور کاهش پیدا کرده و ماکزیمم قدرت ۴۸۸ در دور ۸۰۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد. گشتاور ۷۶۱ نیوتن‌متری نیز در دور ۳۹۰۰ توسط گیرباکس ۷ سرعته دوکلاچه به محور عقب منتقل می‌شود. این گیرباکس مشابه گیرباکس ۴۵۸ است با این تفاوت که تعویض دنده‌های آن ۳۰ درصد سریع‌تر است و ۴۸۸ به سیستم مدیریت گشتاور متغیر نیز مجهز شده. کوپه سرخ ۱.۴ تنی حدود ۳ ثانیه زمان می‌خواهد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. سقف سرعت‌اش نیز تا ۳۳۳ کیلومتر کوتاه شده. با این ارقام ۴۸۸ حسابی آدرنالین خون‌تان را افزایش می‌دهد. پشت فرمان ۴۸۸ به این نکته می‌رسید که توربوها عملکرد بهتری از کالیفرنیا دارند. ضربات مسیر به‌خوبی توسط سیستم تعلیق جذب می‌شوند و استحکام و قدرت جذب مناسب سیستم تعلیق برگرفته از سیستم هوشمند کنترل و اسکن جاده است. اگر از آن دسته راننده‌هایی هستید که مهارت زیادی در رانندگی ندارید، سامانه SIDE SLIP CONTROL یا همان سامانه SSC2 در تعامل با سامانه‌های E.DIFF و F1.TRACK  به کمک شما می‌آید و تعدیل‌کننده‌های فعال را تحت کنترل خودش می‌گیرد. ترمزهای سرامیکی نیز از هایپرماشین لافراری قرض گرفته شده‌اند و عملکرد مناسبی در متوقف کردن این گلوله سرخ آتشین دارند. در کل باید گفت ۴۸۸ نسبت به ۴۵۸ قدرت بیش‌تر، وزن کم‌تر، مصرف سوخت و آلایندگی کم‌تری دارد و می‌تواند جایگاه مناسبی در میان سوپرماشین‌های دست‌یافتنی داشته باشد.

مشخصات فنی فراری 488 GTB :

پیشرانه 8 سیلندر مجهز به 2 توربوشارژر
حجم موتور 3.9 لیتر
وزن 1.4 تن
قدرت موتور 661 اسب بخار
گشتاور 761 نیوتن متر
گیرباکس 7 سرعته دو کلاچه
دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا صد 3 ثانیه
سقف سرعت 333 کیلومتر در ساعت

جمله نهایی:
488 با تکیه بر قدرتی بیشتر، وزن کمتر، مصرف سوخت و آلایندگی کمتر، جانشینی خلف برای 458 افسانه ای به شمار می رود و یاد و خاطره این سوپر ماشین جذاب را به خوبی زنده می کند. 488 در بحث ایرودینامیک تجربه مسابقات فرمول 1 را به کار گرفته تا از این نظر شبیه هیچ یک از رقبایش نباشد.

جدول مقایسه سوپر اسرت ها

لینک های مرتبط با این متن را دنبال کنید:

حضور TT RS جدید آئودی در Goodwood

آیا آئودی خودروی اسپرت جدیدی میان رده‌ای معرفی خواهد کرد؟

آئودی Q2 جدید در آگوست روانه بازار می شود

شتاب فوق‌العاده تسلا مدل S P100D

فراری 488GTB تیونینگ شده شیطانی به نظر می رسد

از سال 2019 تمام فراری ها هیبریدی می شوند

ساعت لوکس مک لارن به بازار آمد

ماجرای خرید مک لارن توسط اپل

گارانتی ۱۲ ساله برای خودروهای مک‌لارن

مک لارن از خودروی 570S Sprint رونمایی کرد

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی