پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چراغ هشدار سوخت

نگذارید چراغ هشدار سوخت روشن شود!

یکی از نشانگرهایی که در تمام خودروها وجود دارد چراغ هشدار سوخت است که نشان می دهد خودرو شما در حال استفاده از سوخت زاپاس یا رزور می باشد. طراحی مقدار سوخت رزور حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک خودرو است. با دانستن مصرف سوخت متوسط و همچنین ظرفیت باک خودرو می توان میزان […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۱۶ فروردین ۱۳۹۶

یکی از نشانگرهایی که در تمام خودروها وجود دارد چراغ هشدار سوخت است که نشان می دهد خودرو شما در حال استفاده از سوخت زاپاس یا رزور می باشد.

طراحی مقدار سوخت رزور حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت باک خودرو است. با دانستن مصرف سوخت متوسط و همچنین ظرفیت باک خودرو می توان میزان سوخت باقی مانده را به همراه مسافتی که خودرو طی خواهد کرد را محاسبه نمایید.

اما بهتر است نگذارید هیچ وقت باک شما خالی از سوخت شود. در ادامه ریسک های استفاده آخرین قطره بنزین را شرح خواهیم داد.

خودرو خود را با باک خالی نرانید

پمپ سوخت وسیله ای است که در باک سوخت خودرو قرار گرفته است. وظیفه این پمپ این است که بنزین را از باک به پیشرانه بفرستد. یکی از راه هایی که باعث می شود پمپ سوخت همواره خنک بماند و عملکرد روانی داشته باشد این است که در بنزین غوطه ور است در حقیقت از بنزین به منظور خنک ماندن و روان ماندن استفاده می کند. وقتی خودرو را با باک خالی می رانید در نتیجه پمپ بنزین داغ شده و عملکرد روانی نخواهد داشت یعنی شما ریسک داغ شدن پمپ را ایجاد کرده اید.

بدترین اتفاق ممکن این است که این داغ شدن باعث سوختن پمپ شود و یا پمپ شما نیم سوز شود. در این حالت تعویض این پمپ هزینه زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد. نیم سوز شدن پمپ باعث عملکرد ضعیف خودرو می شود مخصوصا در شتاب گیری و یا حتی ممکن است منجر به روشن نشدن خودرو شود همچنین پمپ سوخت خودرو دارای یک فیلتر سوخت است که رانده با باک خالی باعث کثیف شدن آن خواهد شد و زمانی که باک خودرو خالی باشد فیلتر سوخت در لجن ها رسوبات کف باک فرو رفته و باعث مسدود شدن آن می شود در نتیجه سوخت کافی به پیشرانه نخواهد رسید.

پس سعی کنید همیشه قبل از اینکه به مرحله روشن شدن چراغ استفاده از سوخت رزور برسید باک خود را پر کنید.

در صورت گرم شدن شدید موتور خودرو چه کنیم؟

راهنمای خرید و نگهداری لاستیک خودرو

آب بندی موتور خودرو صفر کیلومتر، درست یا غلط؟

چگونه طول عمر برف پاک کن خودرو را افزایش دهیم؟

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

بهترین راه برای گرم کردن موتور خودرو در زمستان

نکاتی کلیدی برای سرویس شمع های خودرو

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی