پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

جریمه آلودگی صوتی

جریمه آلودگی صوتی وسایل نقلیه موتوری تا 3 میلیون ریال

آلودگی صوتی وسائل نقلیه موتوری مشمول جریمه نقدی تا سقف سه میلیون ریال می‌شود. نیروی انتظامی مکلف است برابر مقررات با راکبان و رانندگان متخلف برخورد کند. به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی مجلس، ماده ۲۹ لایحه هوای پاک را به تصویب رساندند که به موجب آن ایجاد ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۶

آلودگی صوتی وسائل نقلیه موتوری مشمول جریمه نقدی تا سقف سه میلیون ریال می‌شود. نیروی انتظامی مکلف است برابر مقررات با راکبان و رانندگان متخلف برخورد کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی مجلس، ماده ۲۹ لایحه هوای پاک را به تصویب رساندند که به موجب آن ایجاد ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک، ممنوع می‌باشد. در مورد منابع‌ ثابت مرتکب به پرداخت جریمه نقدی از ده میلیون (۱۰.۰۰۰.۰۰۰) تا بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال محکوم می‌شود.

تبصره ۱-نیروی انتظامی مکلف است راننده وسایل نقلیه موتوری را برای بار اول ملزم به جریمه نقدی معادل یک میلیون(۱.۰۰۰.۰۰۰) ریال، درصورت تکرار برای بار دوم دوبرابر جریمه مذکور و درصورت تکرار بیش از دوبار به جریمه نقدی معادل سه میلیون(۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال محکوم نماید.

تبصره ۲- آیین‌نامه اجرائی این ماده توسط سازمان و با همکاری دستگاههای مربوطه حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

پایش معاینه فنی راهی موثر برای کاهش آلودگی هوا

20 هزار تومان جریمه به ازای هر ساعت تردد در طرح ترافیک

برخورد با ایجاد کنندگان آلودگی صوتی

جریمه و توقیف موتورسیکلت هایی که در پیاده روها تردد می کنند

عدم نیاز اخذ گواهینامه رانندگی به کارت پایان خدمت

مراحل استعلام خلافی خودرو به صورت اینترنتی

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی