پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Eyes_System_Technology-تکنولوژی سبقت آسان_2

سبقت آسان و ایمن با تکنولوژی EYES

رانندگی در یک جاده خشک دو بانده حاشیه شهری به اندازه کافی حوصله سر بر است حال کافی است هوا کمی گرم باشد و پشت یک راننده کند هم قرار گرفته باشید. در این شرایط است که گاهی افراد خطر فراوانی را به جان می خرند تا از این موقعیت فرار نمایند. اما حالا تکنولوژی […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۴

رانندگی در یک جاده خشک دو بانده حاشیه شهری به اندازه کافی حوصله سر بر است حال کافی است هوا کمی گرم باشد و پشت یک راننده کند هم قرار گرفته باشید. در این شرایط است که گاهی افراد خطر فراوانی را به جان می خرند تا از این موقعیت فرار نمایند. اما حالا تکنولوژی راه حلی آسان تر و ایمن پیش روی رانندگان قرار داده است.

امن‌ترین و ساده‌ترین حالت این است که ما هر آنچه در مقابل ماشین جلویی قرار دارد را ببینیم. خب، این کار به‌وسیله سیستم EYES امکان‌پذیر خواهد بود. این سیستم که توسط محققان دانشگاه پلی‌تکنیک والنسیا اسپانیا، طراحی و توسعه یافته، برای اجرا نیاز به تجهیز وسایل نقلیه به یک دوربین ویدئویی و سیستم‌های ارتباطی وای‌فای دارد.

درحال حاضر با استفاده از وسیله نقلیه مجهز به این فن‌آوری ارتباطات، با نزدیک شدن به خودرو جلویی، به‌طور خودکار یک تصویرویدئویی زنده از دوربین آن به گوشی هوشمند و یا تبلت شما ارسال می‌شود. راننده می‌تواند با بررسی دستگاه تلفن همراه خود بهترین زمان را برای سبقت بی‌خطر انتخاب کند.

Eyes_System_Technology-تکنولوژی سبقت آسان_1حتی در شرایطی که چند اتومبیل پشت سر هم جلوی شما قرار گیرند، این فن‌آوری قادر به شناسایی موقعیت خود و ارتباط با تمام خودروها خواهد بود. علاوه بر این، به دلیل این‌که وسایل نقلیه به‌سادگی بتوانند اطلاعات بین خودروهای مجاور را به اشتراک بگزارند، نیازی به دسترسی به اینترنت نیست و همه کارها توسط ارتباط وای فای انجام می‌شود.

البته در نسخه اجرایی این طرح می‌توان به‌جای دوربین جداگانه از رادار یا دوربین نصب شده در جلوی خودروهای مجهز به کروز کنترل تطبیقی استفاده کرد و همچنین به‌جای تبلت یا گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش سیستم صوتی مجهز به وای فای استفاده کرد.
این درواقع اولین بار و یا حتی دوم بار نیست که سیستمی شبیه به این، معرفی می‌شود. سامسونگ هم به‌تازگی یک راه حل برای سبقت آسان از کامیون ارائه داده است که نمایی از مسیر مقابل را بر روی صفحه‌نمایشی در پشت آن تریلر نمایش می‌داد پرده‌برداری کرد. پیش از سامسونگ هم، محققان دانشگاه پورتو پرتغال از سیستمی با نام See-Through پرده‌برداری کردند که کاملاً شبیه سیستم EYES کار می‌کند، البته این سیستم برای نمایش از یک صفحه‌نمایش LCD شفاف که در شیشه جلو قرار می‌گیرد، استفاده می‌کند. با راه‌اندازی چنین سیستمی بی‌شک آمار تصادفات کاهش چشمگیری خواهد داشت.

برچسب‌ها : تکنولوژی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی