پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رنو و پژو_لوگو

پژو و رنو اجازه صادرات خودروهای کم‌کیفیت را نمی‌دهند

در قراردادهای جدید، ملزم به صادرات ۳۰ درصد خودروهای تولیدی هستیم که به طور قطع شرکای خارجی همچون پژو، رنو و… برای حفظ نام تجاری خود در بازارهای هدف اجازه صادرات خودروهای بی‌کیفیت را نخواهند داد. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، در خصوص خواسته‌ها و انتظارات فعالان بخش خودرو از دولت دوازدهم گفت: خواسته خودروسازان […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

در قراردادهای جدید، ملزم به صادرات ۳۰ درصد خودروهای تولیدی هستیم که به طور قطع شرکای خارجی همچون پژو، رنو و… برای حفظ نام تجاری خود در بازارهای هدف اجازه صادرات خودروهای بی‌کیفیت را نخواهند داد.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، در خصوص خواسته‌ها و انتظارات فعالان بخش خودرو از دولت دوازدهم گفت: خواسته خودروسازان و به‌دنبال آن انجمن از دولت دوازدهم، انجام بنچ‌مارکینگی از خودروسازان جهانی است تا بر اساس آن الگویی به تدوین برسد تا بخش زیادی از سرمایه در گردش خودروسازان از سوی بانک‌ها تامین شود.

وی با اشاره به قرارداد‌های خودرویی جدید می‌گوید: در قراردادهای جدید، ملزم به صادرات ۳۰ درصد خودروهای تولیدی هستیم که به طور قطع شرکای خارجی همچون پژو، رنو و… برای حفظ نام تجاری خود در بازارهای هدف اجازه صادرات خودروهای بی‌کیفیت را نخواهند داد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم، سرمایه بانک‌ها را افزایش داد و این انتظار از دولت دوازدهم وجود دارد که بر اساس میزان فروش، درصد قابل توجهی از فروش شرکت‌ها و تسهیلاتی با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار به شرکت‌های خودروساز اختصاص یابد تا خودروسازان بتوانند از این طریق نسبت به تسویه بدهی معوق خود با قطعه‌سازان اقدام کنند.

وی تصریح کرد: خواسته دیگر خودروسازان از دولت دوازدهم، تک‌نرخی شدن نرخ ارز است چراکه به‌طور قطع دونرخی بودن ارز منجر به فساد و رانت خواهد شد، ضمن آنکه به واسطه سهمیه‌بندی در اختصاص ارز مبادله‌ای، شاهد دردسرهای زیادی برای خودروسازان بودیم.

دبیر انجمن خودروسازان ضمن اشاره به این مطلب که دولت یازدهم قول تک‌نرخی کردن نرخ ارز را پیش از این داده بود، گفت: این اقدام باید در رئوس کاری دولت دوازدهم قرار گیرد تا هرچه بیشتر به شفافیت اقتصادی کشور کمک کند.

امتداد صادرات سایپا ، این بار به گینه

تاخت و تاز ایران خودرو در عرصه صادرات خودرو

70 درصد سهم صادرات خودرو در چنگ سایپا

حضور ایران خودرو در بازار کردستان عراق

ایران‌خودرو پل ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی

امضاي تفاهم نامه همكاري بين شركت تام ایران خودرو و زيمنس

سیتروئن پس از 39 سال با سایپا برگشت

شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات ایکاپ را بشناسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی