پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید پژو پارس

تولید اولین پژو پارس مجهز به موتور TU5 در مازندران

مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور TU5 به شمار می رود و تولید این خودرو با روزانه 20 دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه 140 دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین پژو پارس با موتور ایکس یو 7 شود. به نقل از ایرنا ، سید امید حسینی […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور TU5 به شمار می رود و تولید این خودرو با روزانه 20 دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه 140 دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین پژو پارس با موتور ایکس یو 7 شود.

به نقل از ایرنا ، سید امید حسینی نژاد  افزود: موتور TU5 چهارمین کلاس پژو پارس و با هدف ارتقای سایت ایران خودرو مازندران تولید شده است.

وی گفت که با موففیت آمیز بودن تولید اولین خودروی پارس با موتور TU5 ، قرار است چهار دستگاه دیگر خودروی پارس با این نوع موتور از روز شنبه هفته آینده وارد خط تولید شود.

مدیرعامل ایران خودروی مازندران پیش بینی کرد که تولید انبوه این نوع خودرو در سایت بابل ظرف مدت 2 ماه آینده آغاز شود.

وی مصرف کم و بازده بالا را از مزیت های موتور TU5 برشمرد و گفت که تولید این خودرو با روزانه 20 دستگاه در سایت بابل شروع می شود و به روزانه 140 دستگاه افزایش خواهد یافت تا به طور کامل جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو 7 شود.

موتورهای سری تی یو خانواده ای از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن است که برای نخستین بار در سال 1986 با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد.

موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.

شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو 206 شروع کرد و بعدها در دیگر محصولات خود به کار گرفت .

این شرکت به خاطر استقبال مردم از موتور تی یو ، با سرمایه گذاری مناسب این موتور را بومی کرد و در خودرو های 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دی و نوع صادراتی سمند ال ایکس به کار برد.

هم اکنون موتور TU5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در 206 و جعبه دنده بی یی در 405 ، پارس و رانا استفاده می شود.

صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است.

اجرای طرح ارتقای سایت بابل

مدیرعامل ایران خودرو مازندران با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه فنی، کیفی و لجستیکی شرکت ایران خودرو مازندران آغاز شده است ، گفت که مجوز این طرح ها توسط گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته صادر شده بود.

وی افزود : مجوز این طرح ها در سه بخش ابنیه ای ، تجهیزاتی و توسعه خطوط تولید با سرمایه گذاری جدید در سال گذشته از ستاد عالی طرح های ایران خودرو با مبلغ سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال دریافت شد.

حسینی نژاد ساخت سالن به مساحت چهار هزار و 5000 متر مربع ، سالن تکمیل کاری در حدود سه هزار متر مربع ، افزایش هفت هزار متر مربع پارکینگ و اضافه شدن حدود 500 متر به فضای قسمت بررسی نهایی خودرو را از جمله طرح های توسعه ای ایران خودروی مازندران معرفی کرد.

وی مدت زمان تکمیل تا بهره برداری این طرح ها را حدود 13 ماه اعلام کرد و افزود : با سرمایه گذاری در این طرح ها شاهد ارتقاء بیشتر کیفیت محصولات، افزایش تولید و اشتغالزایی بیشتر خواهیم بود.

مدیرعامل ایران خودرو مازندران گفت که این شرکت هم اکنون روزانه 145 دستگاه خودرو در سایت بابل تولید می کند.

تولید ایران خودروی مازندران در سال گذشته روزانه 120 دستگاه بود.

شرکت ایران خودروی مازندران از سال 1389 کارش را با تولید روزانه سه دستگاه خودرو در شهرک صنعتی ‘ رجه ‘ واقع در بخش بندپی شرقی بابل آغاز کرد.

یک سوم باکیفت ها رنو هستند

زمان قطعی پیش فروش پژو 2008 ایران خودرو

برگزاری دوره آموزشی پژو 207i توسط ایساکو مشهد

40 نمایندگی شرکت آپکو در سراسر کشور تاسیس می شود

نظارت بر خدمات‌رسانی ایساکو در نقطه صفر مرزی

معرفی و مشخصات کامل پژو 508 محصول جدید شرکت ایران خودرو و پژو (ایکاپ)

ایساکو همچنان در قله رضایت مشتریان

ماجرای تولید پژو 206 و 207 اتوماتیک توسط ایران خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی