پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

توافق هسته ای صورت گرفت تحول صنعت خودرو در پیش است

توافق هسته ای صورت گرفت تحول صنعت خودرو در پیش است

حال که توافق هسته ای پس از سال ها صورت گرفت باید منتظر تحولاتی در اقتصاد کشور و به خصوص در صنعت خودرو باشیم. این تحولات از کاهش قیمتی ارز در اولین ساعت آغاز می شود که در نتیجه قیمت بسیاری از خودروها تحت تاثیر این موج کاهش خواهد یافت. خودرو سازان خارجی از جمله […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۴

حال که توافق هسته ای پس از سال ها صورت گرفت باید منتظر تحولاتی در اقتصاد کشور و به خصوص در صنعت خودرو باشیم. این تحولات از کاهش قیمتی ارز در اولین ساعت آغاز می شود که در نتیجه قیمت بسیاری از خودروها تحت تاثیر این موج کاهش خواهد یافت. خودرو سازان خارجی از جمله تویوتا، فولکس واگن،رنو، پژو، فورد، نیسان، کرایسر و… به سرعت برای قرارداد با تولید کنندگان داخلی اقدام خواهند کرد یا نمایندگی های رسمی در ایران افتتاح خواهند نمود.

در نتیجه کاهش قیمت ارز و حذف واسطه های تامین کننده برخی قطعات، هزینه تولید خودرو کاهش می یابد و شورای رقابت که تصمیم دارد تا اوایل مرداد ماه اقدام به قیمت گذاری خودرو کند با چالشی سخت بین نوسانات بازار، ورود خودروسازان خارجی، افزایش تقاضا برای کیفیت و… روبرو می شود.

خریداران بالقوه خودرو منتظر خواهند شد که خودرو بهتر با کیفیت بیشتر و البته قیمت کمتر را خریداری کنند و رکود بازار بیش از پیش می شود. از سمتی دیگر بسیاری از کسانی که قصد فروش خودرو را داشته اند برای جلوگیری از ضرر احتمالی قیمت ها را تا حدی کاهش خواهند داد تا فروش سریع تر شود و این امر سبب ایجاد رقابت برای فروش می شود که در نتیجه به نفع خریدار نهایی تمام می شود.

خودروسازان داخلی مجبور می شوند برای نگه داشتن سهم خود از بازار کیفیت تولید را افزایش دهند و این مضوع وابسته به قیمت گذاری شورای رقابت خواهد بود. در نتیجه اگر شورای رقابت قیمت مناسبی انتخاب نکند خودروسازان برای حفظ بازار مجبور می شوند از سود خود کم کنند یا با ضرر خودرو بفروشند و از سمت دیگر ورود خودروسازان خارجی به معنای افزایش کیفیت خدمات پس از فروش است که با ورود کارشناسان یک خودروسازی و قطعات اصل میسر می شود. اما این تغییر سبب افزایش معیار عمومی در حوزه کیفیت خدمات پس از فروش می شود که فشار و هزینه بیشتری را روی دوش خودرو سازان داخلی قرار خواهد داد.

موضوع حائز اهمیت مدت زمان انجام این اتفاقات است که بستگی به نحوه حذف تحریم ها، واکنش دولت نسبت به افزایش حجم تقاضای واردات، نرخ گمرک و… دارد. اما مهم محصول نهایی است که افزایش کیفیت خودرو برای مصرف کننده خواهد بود. علاوه بر این کاهش تلفات ناشی از تصادفات با افزایش ایمنی و کاهش آلودگی هوا با افزایش تکنولوزی استفاده شده در خودروها از دست آوردهای نهایی این تحول عظیم در صنعت خودرو کشود خواهد بود.

بروز رسانی: مدیر عامل ایران خودرو: بنز به صورت تمام قد وارد ایران می شود.

بروز رسانی: قیمت بازار آزاد خودرو از کارخانه کمتر شد.

بروز رسانی: دیدار و گفت‌وگو مدیران دایملر با محور خودرو

بروز رسانی:  مرسدس و فولکس واگن به ایران می آیند.

قیمت خودروهای وارداتی 10 میلیون تومان کاهش می یابد؟!

قیمت روز خودروهای بازار ایران

 

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • مهدی | 24/04/1394 در 18:46

    عالیییییییی

  • محمدرضا | 25/04/1394 در 21:34

    منکه چشمم آب نمیخوره. نه قیمت خودروهای داخلی کاهش و نه کیفیتشون افزایش پیدا کنه.
    حمایتهای بی مورد دولت از این صنعت و عدم واگذاریش به بخش خصوصی و جلوگیری از ایجاد فضای سالم رقابتی و … از اهم دلایلش هستند.

    • میلاد | 28/04/1394 در 18:32

      وقتی دولت میتونه با افزایش تعرفه واردات و گمرکی و تعویض پلاک و شروطی چون اسقاط خودروی فرسوده به ازای هر ماشین وارداتی قیمت ماشین 10 میلیونیه تویوتارو به 150 میلیون افزایش بده فکر میکنین سایپا پرایدو کمتر از 20 میلیون بده دست مردم. اینا همش خیاله ما تو رویاهامون میتونیم با20 میلیون بنز سوار بشیم.

  • ادهم | 26/04/1394 در 18:26

    سلام احساس نمیکنی فیلم هندیش کردی مگه میشه مگه داریم؟؟؟سی و شش سال گذشته تا حالا دیدی قیمتا به روال سابق برگرده چه برسه به ارزونتر شدن؟؟ موقع دلار ۱۰۰۰ تومنی پراید ۷ میلیون بود یعنی ۷۰۰۰ دلار- حالا فکر کن با ۷۰۰۰ دلار چه ماشینی میشه خرید؟ الان دبی تویتا کمری میده ۸۰۰۰ دلار یعنی برابر با پراید دلار ۱۰۰۰ تومنی-پراید قدیم برابر تویتا کمری الان-

کیوسک مطبوعاتی