پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

انجمن_قطعه_سازان_خودرو

کاهش 10 میلیونی خودروهای وارداتی ؟!

محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو، از کاهش 10 تا 20 میلیونی خودروهای وارداتی در اثر کاهش نرخ ارز خبر داده است تأثیرات مثبت توافق تاریخی ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای از همان ساعات نخستین دریافت گزارش‌های مثبت مذاکرات پدیدار شده است. افزایش شاخص بورس، کاهش قیمت ارز و طلا و […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۴

محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو، از کاهش 10 تا 20 میلیونی خودروهای وارداتی در اثر کاهش نرخ ارز خبر داده است

تأثیرات مثبت توافق تاریخی ایران و 1+5 بر سر برنامه هسته‌ای از همان ساعات نخستین دریافت گزارش‌های مثبت مذاکرات پدیدار شده است. افزایش شاخص بورس، کاهش قیمت ارز و طلا و امیدواری به رونق کسب‌وکار و تولید نخستین نشانه‌های این رویداد می‌باشند.

از سویی مدت‌هاست صنعت خودروی کشور و بازار خودرو در انتظار نتایج این مذاکرات بودند و دیدگاه‌های متفاوت و متناقضی نیز درباره تأثیرات توافقات مطرح می‌گردید.

به نظر می‌رسد آزادسازی دارایی ارزی بلوکه شده ایران، باعث کاهش نرخ ارز شده و قیمت خودروهای وارداتی را به شدت کاهش دهد. محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان خودرو، از کاهش 10 تا 20 میلیونی خودروهای وارداتی در اثر کاهش نرخ ارز خبر داده است. اما وی از جزئیات کاهش قیمت خودرو مانند نام مدل ها و حتی قیمت نهایی ارز سخنی به میان نیاورده است.

از سوی دیگر، خودروسازان داخلی با مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها، حتی زمزمه افزایش قیمت به دلیل افزایش کیفیت را نیز مطرح می‌نمایند اما شورای رقابت افزایش قیمت را غیر منتطقی می داند اما انجمن قطعه سازان با وجود نرخ فعلی برخی محصولات را زیان ده خوانده است و حتی پیشنهاد استعفا رئیس شورای رقابت را داده است. اما با ورود خودروسازان خارجی فشارها بر روی خودروسازان داخلی افزایش می یابد که ممکن است راه حل نهایی افزایش تعرفه واردات باشد.

در هر صورت، این تصمیم گیران و اولیای امور هستند که باید برای صنعت خودرو نیز تصمیمی تاریخی اتخاذ کنند. اما قاعدتاً راه‌حل، نمی‌تواند راهکاری یک خطی یا تک‌بعدی نظیر آزادسازی بی قید و شرط واردات یا حمایت بی چون‌وچرا از تولید داخل باشد.

قیمت روز خودروهای بازار ایران

توافق هسته ای صورت گرفت تحول صنعت خودرو در پیش است

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • Ali | 28/04/1394 در 20:51

    Har etevaghi ke baes aramesh fekri mardam beshe shirine ….ama az arzoni khabari nakhahad shod faghat faravoni miyado bas….sade fekr nakonim o nashetsh nadim

کیوسک مطبوعاتی