پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Renault_Sport_Rosemary_Smith_F1_روزماری_اسمیت_راننده_فرمول1_رنو

خانم 79 ساله پشت فرمان خودرو فرمول 1 رنو

رنو به مناسبت سالگرد 40 سال حضور در مسابقات فرمول 1، روزماری اسمیت که راننده 79 ساله رالی است را پشت فرمان خودروی فرمول 1 خود قرارداد و به کمک این راننده خبره ثابت کرد سن تنها یک عدد است.           شاید وقتی نگاهی به محصولات رنو نظیر کولئوس و تالیسمان می اندازید، نتوانید به […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۶

رنو به مناسبت سالگرد 40 سال حضور در مسابقات فرمول 1، روزماری اسمیت که راننده 79 ساله رالی است را پشت فرمان خودروی فرمول 1 خود قرارداد و به کمک این راننده خبره ثابت کرد سن تنها یک عدد است.

          شاید وقتی نگاهی به محصولات رنو نظیر کولئوس و تالیسمان می اندازید، نتوانید به تبحر و تجربه غنی این خودروساز فرانسوی در موتوراسپرت پی ببرید اما حقیقت آنست که رنو، برخلاف بسیاری از خودروسازان، خیابان ها را با پیست اشتباه نمی گیرد. رنو در موتوراسپرت یکی از پرچمداران بلامنازع است. اگر باور ندارید، بد نیست بدانید که رنو علاوه بر اینکه یکی از قویترین تیم ها در فرمول یک بوده، نیرومحرکه برخی از بهترین تیم های فرمول یک را نیز برای سالیان سال تأمین کرده است. لوتوس (1983-1986)، ویلیامز (1989-1997 / 2012-2013)، ردبول (1007-2015) و کاترهام (2012-2014) برخی از مشهورترین نام ها در مسابقات فرمول یک هستند که از موتور ساخت رنو استفاده می کردند.

Renault_Sport_Rosemary_Smith_F1_روزماری_اسمیت_راننده_فرمول1_رنو-2

          حالا برای اینکه رنو برتری خود را در موتور اسپرت ثابت کند، از روش تبلیغاتی جالبی استفاده کرده است. او چندی پیش، لباس مسابقه را بر تن رزماری اسمیت 79 ساله کرد و وی را پشت فرمان خودرو آزمایشی رنو با 800 اسب بخار قدرت نشاند. با این تفاسیر، او مسن ترین فردی در طول تاریخ بوده که پشت فرمان خودرو فرمول یک قرار گرفته است. بی شک می توان این رویداد را یکی از بزرگترین افتخارات برای رنواسپرت عنوان کرد زیرا که رزماری اسمیت، یکی از افتخارات دنیای موتوراسپرت است. او متولد 7 اوت 1937 در Dublin ایرلند بوده و پس از رها کردن کار طراحی لباس، به دنیای موتوراسپرت پیوست. او در ابتدا ناوبر و نقشه خوان مسابقات رالی بود تا اینکه بعد مدتی تصمیم گرفت راننده این مسابقات باشد. او جزو اولین رانندگان خانم در مسابقات رالی و دنیای موتوراسپرت بود و توانست به افتخاراتی در Tulip Rally در سال 1965 میلادی نایل شود. رزماری اسمیت پس از کسب مقام نخست در مسابقات Coupe des Dames در کلاس بانوان، برای شرکت در مسابقات سال بعد رالی مونت کارلو رد صلاحیت شد و از آن پس بود که با موتوراسپرت وداع کرد و مدعی شد که در تنها در صورت عوض شدن تصمیم داوران، مجددأ به موتوراسپرت بازمی گردد که این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست.

برچسب‌ها : رنوفرمول 1فرمول یک

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی