پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

بیمه نامه شخص ثالث کارت الکترونیکی می شود

بیمه نامه شخص ثالث کارت الکترونیکی می شود به گزارش جوان خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: این روند متناسب با تکنولوژی‌های روز نیست و بیمه مرکزی طرح جایگزینی بیمه‌نامه‌های کاغذی با کارت‌های الکترونیک را در دستور‌کار قرار داد با این وجود با توجه به […]

امیر
چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۶

بیمه نامه شخص ثالث کارت الکترونیکی می شود

به گزارش جوان خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: این روند متناسب با تکنولوژی‌های روز نیست و بیمه مرکزی طرح جایگزینی بیمه‌نامه‌های کاغذی با کارت‌های الکترونیک را در دستور‌کار قرار داد با این وجود با توجه به ابعاد مختلف این موضوع و گستردگی بیمه‌های شخص ثالث درکشور و تعداد قابل توجه سازمان‌ها و نهاد‌های درگیر موضوع شخص ثالث فعلاً این طرح در مرحله مطالعه و امکان سنجی است.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح، شبکه فروش شرکت‌های بیمه، طبق روال معمول، نسبت به صدور بیمه نامه اقدام خواهند کرد و در پایان، بجای بیمه نامه کاغذی، کارت الکترونیکی بیمه نامه شخص ثالث را به بیمه‌گذاران ارائه خواهند کرد.

همتی تصریح کرد: البته تغییر شکل بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از شکل کاغذی به شکل کارت الکترونیکی، موضوعی متفاوت از صدور این بیمه‌نامه به صورت اینترنتی است.

وی دامه داد شورای عالی بیمه پارسال با هدف حذف هزینه‌های زائد نمایندگان فاقد مجوز صدور، مقررات تنظیم امور نمایندگی بیمه را اصلاح و مقرر کرد «موسسات بیمه می‌توانند آن دسته از نمایندگان بیمه حقیقی را که مجوز صدور بیمه نامه ندارند، از شرط تامین دفتر موضوع این بند معاف نمایند» و از طرف دیگرنمایندگان فروش بیمه‌های عمر (مشمولین آیین نامه شماره ۵۴) نیز از سال ۱۳۸۵ الزامی به داشتن دفتر کار نمایندگی نداشته‌اند و به امر بازاریابی و فروش بیمه‌های عمر فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: بر این اساس طبق مقررات موجود، نمایندگان مذکور که آموزش و آزمون نمایندگی بیمه را طی کرده‌اند می‌توانستند در هر نقطه و مکانی برای امر بازاریابی بیمه از جمله دفاتر سایر نمایندگان و کارگزاران بیمه و همچنین دفاتر پیشخوان فعالیت کنند؛ لذا مکاتبه اخیر بیمه‌مرکزی در این مورد ابلاغیه جدید نبوده و صرفاً پاسخ یک استعلام بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:: تعیین محل فعالیت نمایندگی بیمه و امکان همکاری آن‌ها با دفاتر پیشخوان و مراکز مشابه به توافق شرکت بیمه و نمایندگی وی ارتباط دارد و بیمه مرکزی در این زمینه هیچگونه اولویت یا ترجیحی برای دفاتر پیشخوان درنظر ندارد.

وی در مورد بازاریابی آنلاین محصولات بیمه‌ای هم گفت: بر اساس ماده ۶۶ قانون تأسیس بیمه‌مرکزی ایران و بیمه‌گری عرضه بیمه صرفاً توسط موسسات بیمه، کارگزاران و نمایندگان بیمه مجاز است که تغییری در این خصوص در قانون مذکور و سیاست‌های بیمه‌مرکزی صورت نگرفته است و بازاریابان اعم از اینترنتی و غیر اینترنتی حق فروش محصولات بیمه را نداشته و صرفاً در امر بازاریابی برای موسسات بیمه، کارگزاران و نمایندگان بیمه می‌توانند فعالیت نمایند، اما با توجه به تحولاتی که در امر فروش اینترنتی محصولات مختلف و از جمله خدمات بیمه‌ای اخیراً ایجاد شده است، ضروری است که شرکت‌های بیمه نسبت به ایجاد زیرساخت لازم برای گسترش فروش اینترنتی و آنلاین محصولات بیمه‌ای برای نمایندگان خود و کارگزاران بیمه همکار اقدام کنند.

همتی اعلام کرد: لذا فروش و عرضه انواع بیمه توسط شرکت‌های IT معروف به استارت آپ‌ها مورد تأیید بیمه‌مرکزی نیست و مسئولیت تخطی از این ضابطه بر عهده نماینده بیمه همکار و شرکت بیمه متبوع آن خواهد بود.

وی هشدار داد: چنانچه عرضه خدمات بیمه‌ای به صورت الکترونیکی از سوی شرکت بیمه یا نماینده وی و یا کارگزار بیمه دارای مجوز بوده باشد منطبق با مقررات مربوط خواهد بود و بیمه مرکزی مسئولیتی در خصوص سایر شرکت‌هایی که در این زمینه فعال هستند، ندارد.

همتی گفت: فعالیت شرکت‌های مذکور می‌تواند از طریق دریافت مجوز کارگزاری یا نمایندگی بیمه صورت گیرد و آنچه که در این حالت تفاوت خواهد داشت، نحوه بازاریابی بیمه خواهد بودو در صورتی که درخواست از سوی شرکت‌های مذکور واصل شود بیمه مرکزی در چارچوب مقررات کارگزاری بیمه نسبت به بررسی و صدور مجوز برای ایجاد کارگزاری اقدام خواهد کرد.

تولید پژو 301 از اواخر امسال آغاز می شود

فروش نقدی پژو 207i (مرداد 96)

فروش اقساطی ویژه مینی بوس و سواری کار هیوندای (مرداد 96)

هیوندای آیونیک برنده جایزه طراحی سبز سال ۲۰۱۷ شد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی