پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و داخلی

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل به ازای اسقاط خودروهای فرسوده از سوی هیئت دولت اعلام شد. هیئت وزیران در مصوبه ای شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی در ازای اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرد. بر اساس جداول ابلاغی دولت، برای شماره گذاری خودروهای سواری و وانت وارداتی با مصرف سوخت […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل به ازای اسقاط خودروهای فرسوده از سوی هیئت دولت اعلام شد.

هیئت وزیران در مصوبه ای شرایط جدید شماره گذاری خودروهای وارداتی در ازای اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرد. بر اساس جداول ابلاغی دولت، برای شماره گذاری خودروهای سواری و وانت وارداتی با مصرف سوخت ترکیبی (در ۱۰۰ کیلومتر) بیش از 5 لیتر بین 2 تا 8 خودرو فرسوده بایستی اسقاط شود.

در این بین عوارض پرداختی برای خودروهای بنزین سوز 10 درصد ارزش گمرکی خودرو وارداتی تعیین شده است. همچنین برای خودروهای با مصرف سوخت کمتر از 5 لیتر نیازی به اسقاط خودروهای داخلی نیست اما همچنان 10 درصد ارزش خودرو وارداتی به عنوان عوارض واردات خودروهای بنزین سوز بایستی پرداخت شود.

همچنین برای شماره گذاری خودروهای سواری تولید داخل ضمن معافیت از پرداخت عوارض خودروهای بنزین سوز، به ازای مصرف سوخت بیش از 8 لیتر در 100 کیلیومتر چرخه ترکیبی باید یک خودرو فرسوده اسقاط شود.

بر اساس تبصره 2 این مصوبه، 10 درصد ارزش گمرکی ذکر شده در جدول زیر توسط  واردکنندگان در چارچوب  قانون بودجه سالیانه در اجرای قانون حمل و نقل عمومی  و مدیریت مصرف سوخت به منظور توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر هزینه خواهد شد.

در ادامه این مصوبه تاکید شده است خودروهای نظامی و انتظامی از شمول این بند مستثنی خواهند بود. در تبصره 4 این مصوبه نیز آمده است، خودروهای وارداتی به مناطق آزاد مشمول شماره گذاری (تعداد اسقاط خودروهای فرسوده) این بند میگردند.

با فرافکنی التهاب بازار را به گردن دیگران نیندازیم

سایت ثبت سفارش خودرو تا اطلاع ثانوی بسته می ماند

میدان دادن به واردکنندگان غیر رسمی با ثبت‌سفارش فروشی

رکورد شکنی خودروهای هیبرید در عرصه واردات

واردات خودرو با دستور العمل جدید به کجا می‌رود؟

منطقه ممنوعه شورای رقابت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی