پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروسازان خارجی که احتمال دارد وارد ایران شوند

تعرفه گمرگ خودروسازان خارجی متفاوت می شود

حال که توافق هسته ای انجام شده است و وارادات خودرو تسهیل خواهد شد، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است خودروهای ساخت برخی کشورها تعرفه گمرک بیشتری خواهند داشت. با وجود آنکه موضع برخی از نمایندگان مجلس و جریان‌ها نسبت به حضور خودروسازانی که در روزهای سخت تحریم ایران را رها کردند، سخت بود […]

سهیل زنگنه
سه شنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۴

حال که توافق هسته ای انجام شده است و وارادات خودرو تسهیل خواهد شد، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است خودروهای ساخت برخی کشورها تعرفه گمرک بیشتری خواهند داشت.

با وجود آنکه موضع برخی از نمایندگان مجلس و جریان‌ها نسبت به حضور خودروسازانی که در روزهای سخت تحریم ایران را رها کردند، سخت بود اما دولت هیچ‌گاه به اندازه منتقدان به شرکت‌های مذکور نتاخت و حتی تکلیفی برای بازگشت دوباره آنها مشخص نکرد، اما این موضوع برای شرکت‌هایی که تنها اقدام به واردات خودرو به بازار ایران می‌کردند و در زمان تحریم به یکباره نمایندگی‌های خود را تعطیل کردند ظاهرا کمی متفاوت است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این را می‌توان از موضع‌گیری اخیر ولی‌الله افخمی‌راد، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با یک شبکه کره‌ای دریافت. وی در این مصاحبه از شرکت‌های خودروساز کره‌ای که در زمان تحریم واردات خود به ایران را ممنوع کردند، انتقاد و اظهار داشته که در دوره‌ای که خودروهای هیوندای و کیا در بازار ایران با اقبال مردم همراه شد، کره جنوبی از فروش این خودروها به ایران امتناع کرد به همین خاطر ما مجبور شدیم هیوندای و کیا را از کشورهای دیگری مانند امارات خریداری کنیم.

افخمی راد با اشاره به اقدام متقابل در قبال شر‌کت‌های کره‌ای از افزایش تعرفه گمرکی محصولات کره‌ای از 40 به 42 تا 80 درصد خبر داد و تاکید کرد که اولویت رابطه تجاری ما با کشورهایی است که روابط تجاری خود با ایران را حفظ کرده‌ باشند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی عنوان کرد: بسیاری از کشورها اسناد همکاری خود با ما را تنظیم کرده و برای شروع کار منتظر رفع تحریم‌ها هستند، طبیعی است که کشورهایی که با ما در شرایط تحریم همراهی کردند در اولویت قرار دارند.

قیمت خودروهای داخلی کاهش نمی یابد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی