
پای ثابت نمایشگاههای خودرویی که در نقاط مختلف کشور برگزار میشود، آرین موتور است. طبق روال همه نمایشگاههای خودرویی، آرین موتور در نمایشگاه خودرو تبریز امسال نیز حضور پررنگ دارد. آرین موتور پویا به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی و آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی برند پرمیوم دی اس، با دستی پر به تبریز آمدهاند. در ادامه نیم نگاهی به محصولات مطرح میتسوبیشی و دی اس که در نمایشگاه تبریز حاضر شدهاند داریم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو:
شرکت آرینموتور تابان نماینده محصولات DS در ایران برای اولین بار با سبد کامل مدلهایDS5 ، DS6، DS6LS و DS3 به بیستویکمین نمایشگاه خودرو تبریز میرود.
شرکت آرین موتور به مناسبت اولین حضور خود در نمایشگاه خودرو تبریز، برای خریداران در غرفه ی DS تخفیف ویژه 1 درصدی در خرید نقدی در نظر گرفته است. همچنین علاقه مندان در صورت تمایل می توانند با خرید اعتباری، از وام 24 ماهه بدون بهره تا سقف 95 میلیون تومان بهره برند.
همچنین در راستای تکریم مشتریان، امکان تست درایو خودرو DS 5 برای علاقه مندان برقرار است.
نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز از امروز سه شنبه 14 شهریور ماه تا جمعه 17 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز از ساعت 16 تا 22 برگزار خواهد شد.
مدلهای DS 5 ، DS 6 و DS 5LS از پیشرانه 1.6 لیتری توربو طراحی شده توسط بامو و PSA به صورت مشترک بهره میبرد و انتقال قدرت در این خودروها از طریق گیربکس اتوماتیک 6سرعته ساخت AISIN صورت میگیرد.
میتسوبیشی اوتلندر
از حضور نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر در بازار ایران حدود یک سال می گذرد و این شاسی بلند ژاپنی علاوه بر جبران ناکامی های مدل قدیمی، با تکیه بر طراحی ظاهری جذابف ویژگی های مناسب و از همه مهمتر شرایط فروش متنوع، بیش از انتظار مورد توجه قرار گرفته است. در نمای ظاهری، یک شاسیبلند خشن و در عین حال لوکس را داریم که در قسمتهای جلو و عقب نسبت به قبل دستخوش تغییراتی اساسی شده و ظاهری کاملا جدید به خود گرفته است. از تغییرات ظاهری نسخه فیس لیفت 2017 می توان به رینگ های 18 اینچی جدید، چراغ های LED جلو مجهز به شیشه شور، چراغ های LED طیفی عقب و آیینه های تاشو برقی اشاره کرد. اوتلندر 2017 در 2 تیپ 3 و 5 توسط آرین موتور عرضه می شود، که تیپ 5 تنها تفاوت هایی از نظر سطح تجهیزات با مدل نیمه فول دارد.
در کابین مدل جدید شاهد 2 تغییر هستیم، یکی افزایش کیفیت کلی متریال و مونتاژ کابین و دیگری غربیلک جدید فرمان با شکل و شمایلی متفاوت، روکش شده با چرم دوخته شده و محل جدید دکمههای کنترل سیستم صوتی است. همچنین در مدل 2017 غربیلک فرمان به گرمکن نیز مجهز شده است.
فاصله ۲۶۷۰ میلیمتری بین 2 محور باعث شده تا مشکلی از نظر فضای پا در صندلیهای جلو و ردیف دوم وجود نداشته باشد. پیش از این اوتلندر با 2 ترکیب رنگ کابین (کرم (7 نفره) و یکدست مشکی) عرضه می شد. مدل 2017 تنها با رنگبندی مشکی کابین و ظرفیت 5 نفره عرضه می شود. در مدل 2017 شاهد استفاده از ترمز پارک برقی نیز هستیم که به عنوان آپشنی کاربردی در اوتلندر ایفای نقش می کند. از دیگر امکانات اضافه شده به مدل 2017 می توان به سنسور پارک جلوف عقب و کنار و دوربین 360 درجه اشاره کرد.
میتسوبیشی اوتلندر با موتوری به حجم 2.4 لیتر در بازار ایران عرضه میشود که می تواند 170 اسببخار قدرت تولید کند. توان پیشرانه هماهنگی مناسبی با وزن ۱۵۹۰ کیلویی اوتلندر دارد. تقسیم وزن در این خودرو بهصورت ۵۶ درصد در جلو و ۴۴ درصد در عقب صورت گرفته و همین مورد باعث شده تا علیرغم ارتفاع ۱۹ سانتیمتری از سطح زمین، پایداری مناسبی در پیچها و سرعتهای بالا داشته باشد. به علاوه میتوان توسط اهرمی، حالتهای اکونومی، نرمال و قفل دیفرانسیل را برای رانندگی با اوتلندر انتخاب کرد.
گیرباکس CVT اوتلندر در مدل فیسلیفت مورد بازنگری قرار گرفته و عملکرد دلچسبتری نسبت به قبل دارد. همچنین در مدل 2017 می توانید دنده ها را به صورت دستی نیز تعویض کنید. آن مکث اولیه که در مدل قبلی احساس میشد به حداقل رسیده و عملکرد این گیرباکس در مجموع مطلوبتر از قبل است. البته شتاب خودرو علیرغم تغییرات اعمال شده در گیرباکس بهبودی نداشته و همچنان ۱۰.۵ ثانیه زمان میخواهد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.
میتسوبیشی ASX
در نگاه اول تمرکز حجم بیشتر تغییرات بدنه در قسمت جلو توجه بیننده را به سمت خود جلب میکند. مجموعهای که با تزریق اصالت ژاپنی در چیدماناش، شبیه به لنسر 2016 با ارتفاع بیشتر به نظر میرسد. سطوح پرزرقوبرق کرومی جلوپنجره جدید تا زیر چراغها امتداد پیدا کردهاند و این قسمت با نواری از جنس فایبرگلاس برای نصب قاب پلاک، به 2 بخش تقسیم شده است. سپر جلو نیز برای هماهنگ شدن با این تغییرات، از نو طراحی شده و نمای قسمت جلو را خشنتر از آنچه هست نشان میدهد. در این میان از تغییرات جزئی گرافیک چراغهای جلو نیز نمیتوان گذشت. از دیگر تغییرات قابل توجه در نمای ظاهری ASX جدید میتوان به آینههای جانبی جدید که به راهنما و مکانیزم تاشوندگی خودکار مجهز شدهاند اشاره کرد. رینگها نیز برای منطبق شدن با ترکیب جدید بدنه، جای خود را به نمونه ۱۸ اینچی مدل اوتلندر دادهاند و لبه گلگیرهای مشکیرنگ حس ارتفاع بیشتر را القا میکنند.
فضا و دکوراتیو کابین همان چیزی است که سرنشینان از یک میتسوبیشی اصیل انتظار دارند. ترکیب کابین همچون رقبای کرهای بیهویت نیست و بدون هیچ اضافهگویی و زرقوبرقهای غیرضروری طراحی شده است. البته این به معنی کسلکننده بودن کابین ASX نیست. از تغییرات نسخه فیسلیفت در جهت حرکت در مسیر مدرنیته، میتوان به استفاده از قطعات مشکی رنگ براق در دکوراتیو کابین و بهبود و تغییر پوشش چرمی صندلیها اشاره کرد. همچنین آینه عقب مجهز به تکنولوژی HOMELINK شده و نمایشگر ۷ اینچی در مرکز کنسول جلو با کیفیتی مناسب از شما استقبال میکند. از دیگر تجهیزات رفاهی ASX جدید میتوان به سقف پانورامیک یکتکه و روفرم جدید با ارتفاع بیشتر، گرمکن صندلیهای جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سنسورهای فاصلهسنج عقب، سنسور باران و سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغها به همراه شیشهشور چراغهای جلو اشاره کرد.
یکی دیگر از تغییرات جزیی و در عین حال قابلتوجه و هیجانانگیز داخل کابین، اضافه شدن پدال شیفترهای تعویض دنده به پشت فرمان ASX فیسلیفت است. پیشرانه ۴ سیلندر MIVEC در ASX ۲۰۱۰ امتحان خود را به خوبی پس داد و سازنده ژاپنی را بر آن داشته تا همچنان این ترکیب فنی را برای کراساوور محبوباش حفظ کند. پیشرانه ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ مثل همیشه کممصرف و کماستهلاک است و توانایی تولید ۱۵۰ اسببخار قدرت را دارد و ظرف 9.5 ثانیه در حالت تکدیفرانسیل و 10.4 ثانیه در حالت دودیفرانسیل به سرعت 100 کیلومتربرساعت میرسد. گشتاور ۱۹۶ نیوتنمتری در حالت عادی به چرخهای جلو منتقل میشود. اما با فعال کردن الکترونیک هر 2 دیفرانسیل این قدرت بین 4 چرخ تقسیم میشود. با تکیه بر این ویژگی، ASX علاوه بر مناسب بودن برای رفتوآمدهای شهری، میتواند در پیکنیک و طبیعتگردیهای آخر هفته نیز شما را همراهی کند. گیرباکس CVT با تغییراتی جزیی در جهت بهبود عملکرد، وظیفه انتقال قدرت در ASX را به همراه دارد. همچنین اگر مشتاق تجربه هیجان بیشتری در رانندگی هستید، میتوانید دندهها را بهصورت دستی در ۶ مرحله و توسط شیفترهای پشت فرمان نیز انجام دهید و نکته جالب اینکه حالت اسپرت نیز برای این گیرباکس در نظر گرفته شده تا جای هیچ گلهای باقی نماند.
همزمان با جشن صد سالگی میتسوبیشی موتورز، خریداران مراجعه کننده به این غرفه، علاوه بر شرایط معمول 12 ماهه و 18 ماهه بدون بهره و تخفیف خرید نقدی 4 تا 8 میلیون تومانی، از تخفیف ویژه 1 درصدی بهره خواهند برد.
لاکچریهای DS به خط شدند:
DS3، لوکسترین ریزه میزه:
بر خلاف نمایشگاه اخیر مشهد، آرین موتور تابان به عنوان نماینده رسمی برند پرمیوم DS فرانسه در غرفهای جدا از آرین موتور پویا با غرفه آرایی متفاوت حاضر شده است. از مهمترین محصولات DS در این نمایشگاه که بیش از سوالات مردم را بر میانگیزند و مورد توجه واقع شدهاند، DS3 و DS6 هستند. یک هاچ بک جمع و جور و خاص و یک شاسی بلند بسیار لوکس و کاربردی.
DS3 به عنوان کوچکترین عضو خانواده دی اس، نخستین بار در نمایشگاه خودرو تهران به علاقه مندان ایرانی معرفی شد. این سوپر مینی دوست داشتنی در نمایشگاه خودرو شیراز نیز به نمایش درآمد و حالا نوبت تبریزیهاست که از نزدیک بیشتر با DS3 آشنا شوند.
در کارنامه این سوپر مینی لوکس و جذاب که در مدت حضورش در بازار ایران طرفداران قابل توجهی به دست آورده، یک عنوان جدید به چشم می خورد. موتور DS3 به عنوان برترین موتور سال 2017 شناخته شده است.
از ویژگی های این خودرو فرانسوی می توان به موتور 1200 سی سی مجهز به توربو شارژ و توان خروجی 110 اسب بخار اشاره کرد. گیربکس 6 دنده اتوماتیک، کروز کنترل محدود کننده سرعت، سیستم ترمز شهری فعال، نمایشگر باد تایر ها از دیگر ویژگی های فنی این سوپر مینی لوکس به شمار می روند.
دوربین و سنسور دنده عقب، رینگ های 17 اینچی ، مانیتور لمسی 7 اینچی، سیستم صوتی HiFi خوشبو کننده هوا، نمایشگر باد تایر ها از دیگر آپشن های هاچ بک پرمیوم DS هستند.
تنها شاسی بلند DS در ایران:
DS6 به عنوان یک شاسی بلند کوچک در سبد محصولات DS قرار گرفته و دومین محصول این برند لاکچری است که به طور رسمی در ایران عرضه می شود. پیش از این DS با هاچ بک لوکس خود DS5 خود را بر سر زبان ها انداخت.
این خودرو که ظاهری بسیار خاص و مدرن دارد، قلب افراد تمایز طلب و خاص را نشانه رفته که می خواهند شبیه هیچ کس نباشند. شاید مهمترین ویژگی که DS6 را از رقبایش متمایز میکند، کابین فوق العاده لوکس و خوش ساخت باشد که در نگاه اول چشمان سرنشینان را به خود خیره میکند. کابین DS6کاملا باب مبل افراد مشکل پسند ساخته شده و به شدت خوش ساخت و با کیفیت است. چیدمان دکمه ها و ابزارک ها منحصر به فرد است و سایر قطعات کابین با وسواسی مثال زدنی و با کیفیتی عالی مونتاژ شدهاند. چرم طبیعی اعلاء که از آن استفاده وسیعی در کابین DS6 شده، توسط دست دوخته شده و ذهن بیننده را به سوی کابین جت های شخصی و لوکس ترین اتومبیل های دنیا میبرد.
DS6 یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ را در دل خود جای داده که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.DS6 ظرف ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر میرسد و سقف سرعتش نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر کابین لوکس و راحت و ابعاد جمع و جور، این مصرف سوخت ۶.۷ لیتری در ۱۰۰ کیلومتر است که DS6 را به یک گزینه مناسب برای تردد در شهرهای شلوغ و پر ترافیک تبدیل کرده.