تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

پس از انتشار تصاویر و رندرهای مختلف، تویوتا سرانجام از یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات‌اش، یعنی نسل جدید پرادو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کرد.

اولین تصاویر و نمای کلی نسل جدید خودروی تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ طی چند ماه گذشته در رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا تویوتا از این خودروی برجسته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از پیشتازان عرصه خودروهای شاسی‌بلند، تغییرات زیادی در قسمت بدنه به خود ندیده است. در طراحی بیرونی و در قسمت جلوی خودرو تغییراتی اندک مشاهده می‌شود. در این قسمت طراحی مشبک مانند جلوپنجره با ساختاری جدید و پیچیده، به گونه‌ای طراحی شده است تا مجرای ورودی هوا به درون خودرو تا بالاترین حد ممکن بهینه شود و بیشترین راندمان در خنک‌سازی پیشرانه‌ی خودرو را به ارمغان آورد.

تویوتا-پرادو-۲۰۱۸

اینگونه طراحی مشبک عمودی چندان باب میل فعالان و طراحان حوزه خودرو نیست؛ اما چراغ‌های تغییر شکل یافته در کنار این طراحی مشبک، در مقایسه با نسل پیشین خودرو، نمایی زیبا، چشم‌نواز و البته مدرن‌تر به پرادو ۲۰۱۸ داده است. هرچند استفاده از چراغ‌های LED روز در مدل‌های کامل‌تر و فول آپشن این خودرو نیز به زیبایی نمای بیرونی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.

تویوتا-پرادو-۲۰۱۸

تویوتا علاوه بر رنگ‌های سنتی که برای این خودرو در مدل‌های پیشین ارائه کرده، دو رنگ جدید نیز برای مدل ۲۰۱۸ در نظر گرفته است. رنگ متالیک برنزی که نمایی آوانگارد به خودرو می‌دهد و دیگری آبی زمردی که به این ترتیب پرادو ۲۰۱۸ در مجموع در ۱۰ رنگ قابل سفارش خواهد بود.

اما در قسمت طراحی داخلی، تویوتا ادعا می‌کند سطح کیفی قطعات و وسایل به‌کاررفته از داشبورد تا دسته دنده‌ی پرادو ۲۰۱۸، فراتر از استانداردها است و به نوعی تحولی شگرف در این زمینه رخ داده است. از جمله مهمترین تغییرات در بخش داخلی خودرو می‌توان به استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر و ۸ اینچی لمسی جهت اطلاع‌رسانی و بررسی سیستم‌های خودرو، صفحه نمایش ۴.۲ اینچی در قسمت پشت فرمان و بخش اطلاعات فنی خودرو، فرمان جدید الهام گرفته از لندکروزر V8 و استفاده از آلومینیوم سفید در صفحه اطلاعات پشت فرمان اشاره کرد.

تویوتا-پرادو-۲۰۱۸

از آنجایی که میزان مصرف سوخت و بحث قیمت بنزین همواره یکی از دغدغه‌های خریداران است، تویوتا نیز متناسب با این مطلب که خریدار در کدام کشور و ناحیه از جهان زندگی می‌کند، پیشرانه‌های متنوع و متفاوتی روی پرادو ۲۰۱۸ نصب خواهد کرد. تویوتا این خودرو را در بیش از ۱۹۰ کشور جهان عرضه خواهد کرد و بدین‌ ترتیب لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ به‌عنوان گسترده‌ترین خودروی تویوتا از جهت کشورهای تحت پوشش جهت فروش شناخته خواهد شد.

یکی از پیشرانه‌هایی که تویوتا برای این خودرو به خریداران پیشنهاد می‌دهد، پیشرانه ۲.۸ لیتری چهار سیلندر دیزل با توانایی تولید ۱۷۷ اسب بخار توان و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور است. وظیفه انتقال قوای محرکه در این خودرو به عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک است. در حالتی که از جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی استفاده شود؛ این پیشرانه گشتاور ۴۲۰ نیوتون متر تولید خواهد کرد. در هر دو حالت دستی و اتوماتیک، حداکثر سرعت پرادو ۲۰۱۸، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ اما نسخه دستی آن ۰.۶ ثانیه سریع‌تر است و در مدت زمان ۱۲.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تویوتا-پرادو-۲۰۱۸

اگر ترجیح شما به خرید نسخه بنزینی این شاسی‌بلند برجسته ژاپنی است، خوب است بدانید که تویوتا پیشرانه ۲.۷ لیتری با قابلیت تولید ۱۶۱ اسب بخار توان به همراه ۲۴۶ نیوتون‌متر گشتاور همراه با جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی ( بله درست خواندید ۵ سرعته) یا ۶ سرعته اتوماتیک را به شما پیشنهاد می‌دهد. اصولا در خودروی لندکروزر سرعت بالا اصلا موضوعیت ندارد؛ اما در نسخه جعبه‌دنده دستی نهایت سرعت خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که نسبت به نسخه اتوماتیک، ۵ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر است.

پیشرانه‌ی بنزینی دیگری نیز برای لندکروزر پرادو ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده که دارای حجم ۴ لیتر است و تنها با جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به فروش خواهد رسید. حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۲۴۹ اسب بخار همراه با ۳۸۱ نیوتون‌متر گشتاور است.

جدیدترین نسل پرادو از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ایمنی شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ تکنولوژی‌های مهمی مانند سیستم ضد برخورد و تصادف، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص اتوماتیک نور بالای چراغ خودروهای عبوری و هشدار خروج از بین خطوط. همچنین در این مدل، سیستم کنترل فشار و باد لاستیک‌ها، هشدار ترافیک در پشت خودرو و سیستم هشدار نقطه کور خودرو کامل بهینه شده است.

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها

کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

تجربه 350 کیلومتر رانندگی با رنو تلیسمان (گزارش)

خاطره‌بازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350

در همسایگی 100 میلیونی ها/شاخ به شاخ سراتو سایپا و رنو سیمبل

دوست داشتنی و پردردسر/ نگاهی به ولوو XC90

برابوس راکت ۹۰۰ سریع ترین کروک 4 سرنشینه

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

تویوتا کمری ۲۰۱۸ با ۲ مدل مختلف به بازار می‌آید

تست فنی تویوتا کمری هیبرید

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!