پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس اسپرینتر در نقش کشتی حضرت نوح

شاخص ترین تبلیغات شرکت های خارجی

مرسدس اسپرینتر در نقش کشتی حضرت نوح یک روش مبتکرانه برای جذب مخاطبان به یک خودروی کسل کننده و عاری از هیجان مرسدس در کلاس ون ها یعنی مدل اسپرینتر. قطعاً تیم بازاریابی و تبلیغات مرسدس که بر روی این مدل از مرسدس کار می کند، پروژه بسیار مشکل تر و پیچیده تری از تیم […]

javankhodro
پنجشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

مرسدس اسپرینتر در نقش کشتی حضرت نوح

یک روش مبتکرانه برای جذب مخاطبان به یک خودروی کسل کننده و عاری از هیجان مرسدس در کلاس ون ها یعنی مدل اسپرینتر. قطعاً تیم بازاریابی و تبلیغات مرسدس که بر روی این مدل از مرسدس کار می کند، پروژه بسیار مشکل تر و پیچیده تری از تیم مشابه که متولی تبلیغات S کلاس می باشد، در پیش رو خواهد داشت! و یافتن موضوعات و ایده های جذاب برای تهییج مشتریان با توجه به ماهیت این کلاس از خودروها، کاری بس دشوار است. و این بار نتیجه کار کارشناسان بازاریابی مرسدس واقعاً ستودنی می باشد. مرسدس اسپرینتر در این تصویر به جای کشتی حضرت نوح و در قله ای قرار گرفته است و بنابرین وظیفه مشابهی نیز بعهده خواهد داشت! یعنی جای دادن و نجات یک جفت از هر جانور برای نجات سیاره زمین! تصویر کاملاً گویاست، هدف سوق دادن افکار مخاطب توجه مخاطب بر روی جاداری و قابلیت بارگیری این مدل از مرسدس بوده است، البته در فرم و شکلی که ما را متقاعد نماید تا در بخش آگهی های منتخب از آن استفاده نماییم!

کرایسلر پهن پیکر

کرایسلر پهن پیکر

گروه خودروسازی کرایسلر آمریکا نیز یک کرایسلر 300M را نشان می دهد که در یک تقاطع مشغول حرکت
می باشد، اما به غیر از این خودروی چهارشانه، بقیه اشیا قابل مشاهده در تصویر از قبیل بوته های گیاهان، چراغ راهنمایی و … غیر واقعی و دو بعدی به نظر می رسند! و عبارت کرایسلر در مورد این تصویر: « تنها واقعیت در دنیای کاغذی» هدف به نظر پررنگ کردن قدرت، استحکام، اصالت و بازهم امنیت کرایسلر 300M در مقابل رقباست.

دوری از مواجهه با صحنه ناخوشایند باز شدن ایربگ ها

دوری از مواجهه با صحنه ناخوشایند باز شدن ایربگ ها

این آگهی هیوندای در ابتدای امر بسیار ساده به نظر می رسد و به تصویر یک ایربگ باز شده خلاصه می شود. هیوندای با استفاده از این تصویر و بیان جمله « سیستم پایداری EPS موجود بر روی هیوندای به شما کمک خواهد کرد که با چنین صحنه ای در خودرویتان روبرو نشوید «، اهمیت سیستم پایداری EPS که بواقع نقش کلیدی در بالابردن ضریب امنیت رانندگی عهده دار می باشد و بعنوان یکی از مؤثرترین سیستم های پیشگیری از تصادف، امروزه جزو تجهیزات استاندارد تقریباً تمامی هیوندای ها می باشد را گوشزد می نماید.

همانطور که ملاحظه می فرمایید با توجه به اهمیت فراوان ایمنی اتوموبیل بعنوان ضمانت بقاء یک خودروساز، در اکثر تصاویر تبلیغاتی خودروسازان سعی در نمایش ایمنی برتر تولیداتشان و استفاده از آن بعنوان یک امتیاز رقابتی ارزشمند دارند. و صد البته امروزه با همه گیر شدن وسایل ایمنی و تجهیز ارزانترین خودروهای موجود در بازار به پیشرفته ترین وسایل ایمنی می توان با اطمینان گفت که دیگر ایمنی آنهم در بالاترین سطوح، شرط لازم و نه کافی برای موفقیت و فروش یک خودرو در بازار جهانی می باشد.

همگی به خاطر داریم که در سالهای گذشته و با واژگون شدن یک دستگاه مرسدس کلاس A نسل اول که در یک تست پایداری و در کشور سوئد حادث شد چه ضربه مهلکی به حیثیت مرسدس وارد شد و تا ماهها مرسدس های کلاس A در انبارهای کارخانه خاک می خوردند. هر چند مرسدس با درایت مثال زدنی و رفع نقیصه خودروهایش به سرعت توانست آب رفته را به جوی باز گرداند.

به امید روزی که در تبلیغات خودروهای تولید انبوه ساخت داخل نیز شاهد تصاویر مشابهی باشیم!

مینی کوپر عنکبوتی

مینی کوپر عنکبوتی

مینی کوپر نیز که قطعات فنی مشترکی با بی ام دابلیوهای سری 3 دارد، در یک نمای جالب که در آن بدنه بدون چرخ مینی کوپر S با دست و پاهای فراوان، پرزدار و طبیعتاً چسبنده یک عنکبوت عظیم و یا رتیل پیوند خورده اند، به تصویر کشیده شده است!

پر واضح است که تمرکز بر روی برجسته نمودن چسبندگی مثال زدنی این خودروی مشهور انگلیسی – آلمانی نه چندان ارزن قیمت بوده است. و با این تصویر خشن و اندکی رعب آور، مینی امیدوار است برچسب خوردوی خانمها (در آمریکا از این اصطلاح زیاد استفاده می شود) حتی المقدور از روی این خودرو برداشته و این صفت نه چندان خوشایند را تنها برای فولکس بیتل باقی گذارد!

نوزاد آلفارومئو

نوزاد آلفارومئو

در این آگهی خلاقانه متعلق به برند آلفارومئو یک جنین انسان دیده می شود که قبل از تولد و با بند ناف خود رویای رانندگی با آلفارومئو را در ذهن می پروراند و احتمالاً مشعوف می شود!

وقتی جنگنده F-16 گشت بزرگراه می شود

وقتی جنگنده F-16 گشت بزرگراه می شود

در این تصویر که مجدداً خروجی ذهن خلاق بازاریابان وایپر می باشد، یک گشت بزرگراه را مشاهده می کنیم که در پشت تابلویی و در کنار بزرگراه پنهان شده و احتمالاً در انتظار شروع مأموریتی می باشد تا متخلفی را متوقف نماید!

اما گویا داستان با تعقیب و گریزهای عادی کمی تفاوت دارد، و احتملاً خوردوها و حتی هلی کوپترها پلیس نیز توانایی مقابله با متخلف را نداشته و پلیس بزرگراه را ناچار کرده است تا دست به دامن جنگنده شکاری F-16 شود!

گوشه سمت راست بالای تصویر نیز نشان می دهد که پیامی در حال مخابره شدن به F-16 پلیس! می باشد . متن پیام: « یک دوج وایپر GTS با 600 اسب بخار قدرت و سرعت 340 کیلومتر در ساعت در حال نزدیک شدن می باشد «

پل لامبورگینی

پل لامبورگینی

زادگاه گاوهای خشمگین دنیای سوپر اسپرت ها، یعنی شهر سنت آگاتا واقع در بولونیای ایتالیا نیز با یک نمای هنری، کلاسیک و البته متفاوت به تصویر کشیده شده است. ابن تصویر تبلیغاتی به پل لامبورگینی نیز مشهور شده است. در این شهر رویایی همه چیز رنگ و بوی لامبورگینی دارد، از جمله خانه های مسکونی که در واقع نمای عقب گالاردو و مورسیه لگو می باشند، پایه پل که تلفیقی از لاستیک های لامبو به روی سپر جلوی این ابر اتوموبیل می باشد و یا سبک معماری ورودی پل که طراح آن از روی گرافیگ چراغهای عقب لامبورگینی ها الگو برداری نموده است!

و در انتها یک جمله زیبا بر روی تصویر: ” بعنوان پاره ای از ایتالیا، هر لامبورگینی به صورت دست ساز و در شهر سنت آگاتا متولد می شود.”

با این آگهی لامبورگینی جوابی دندان شکن به رقبایش و علی الخصوص فراری داده است که مرتباً اصالت ایتالیایی لامبورگینی را بدلیل آنکه در تملک آئودی آلمانی می باشد را زیر سوال می برند.

تخته ابزار لندروری

تخته ابزار لندروری

در کلاس خودروهای Off road و یا شاسی بلندهای واقعی نیز نبردی تمام عیار و بی پایان بین بزرگان بازار درجریان است.

در یک نمای بسیار گویا یک تخته ابزار مشاهده می شود. در این تخته ها معمولاً ابزارهای ضروری که مورد استفاده بیشتری دارند و هر کدام نیز از توانایی های منحصر بفردی برخوردار می باشند، مکانی مشخص شده دارند.

در بخشی از این دیوار و یا تابلو ابزار، محلی برای جای گذاری خودروی لندرور دیفندر کنار گذاشته شده است!

پیام لندرور واضح است: « لندرور دیفندر بهترین ابزار کار « که در واقع اشاره به قابلیتهای خارج از جاده شگفت انگیز و غیر قابل جایگزین این بیابانگرد پیر دارد.

گذرنامه مختص لندرور سواران

گذرنامه مختص لندرور سواران

و در تصویر دیگری مهرهای حک شده بر روی یک گذرنامه در تعاملی دیدنی، نمای کلی یک لندرور دیفندر را پدید آورده اند! یک روش زیرکانه برای نشان دادن این مهم که صاحبان لندرور افراد ماجراجویی می باشند و یا در برداشتی دیگر قادرند به هر نقطه از کره خاکی که اراده نمایند، بروند و احیاناً احتیاج کمتری به مسافرت های هوایی حس می نمایند!

دیسکاوری، لندرور دوزیست

دیسکاوری، لندرور دوزیست

آگهی تبلیغاتی لندرور دیسکاوری نیز به نوبه خود جذابیتها و ظرافتهای خاصی دارد. در تصویر یک دیسکاوری مشاهده می شود که گویا از یک سفر Off road طاقت فرسا بازگشته است. اما اینبار برخلاف همیشه قسمت پایینی بدنه کاملاً تمیز می باشد. و با تأمل کوتاهی مشخص می شود که این لندرور لوکس در واقع از رودخانه ای ژرف به سلامت عبور کرده است و در نهایت عبارت لندرور: «نهایت عملکرد در خشکی و آب «

لندکروز یا شکارچی خرس قطبی

لندکروز یا شکارچی خرس قطبی

تویوتا نیز برای بازاریابی و تبلیغات یکی از معروف ترین و خوشنام ترین تولیداتش یعنی لندکروزر شیوه و رویکردی جذاب و در خور نام لندکروزر دارد. تویوتا برای اثبات قدرت و برتری لندکروزر سخت جان در این آگهی آن را در بالاترین سطح هرم غذایی و در واقع بعنوان شکارچی خرس قطبی معرفی کرده است!

رابطه لندکرورز با طبیعت وحشی و توانایی غلبه بر آن به خوبی در این آگهی ملموس است و این SUV پرطرفدار در هرم برترین Off road های جهان نیز قطعاً در سطوح بالای هرم، جایگاه تثبیت شده ای دارد.

فقط مخصوص جیپ

فقط مخصوص جیپفقط مخصوص جیپ

جیپ اصیل با طراحی جای پارکهای نامتعارف و مخصوص جیپ به نوعی به سایر خودروها هشدار می دهد تا شانس خود را برای پارک کردن در این مکانها به هیچ عنوان آزمایش نفرمایند و در صورت نادیده گرفتن این هشدار عواقبش را باید بپذیرند!

فقط مخصوص جیپ

در دنیای واقعی نیز جیپ که زیر مجموعه گروه خودروسازی کرایسلر آمریکا می باشد از اعتبار و پیشینه ممتازی در مقام مقایسه با سایر SUV ها برخوردار است. جالب است که در زمانهای نه چندان دور عموم مردم خودروهای SUV و شاسی بلند را با نام جیپ خطاب می کردند (مثلاً جیپ پاژرو!) و این موضوع تنها محدود به کشورمان نیز نمی شد. جیپ جمله بسیار جالب و معروفی در این خصوص دارد و می گوید اگر نام Jeep متعلق به یک برند نبود، هیچ گاه واژه SUV اختراع نمی شد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی