پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هایما s5 توربوشارژ

ايران خودرو از هايما جديدش رونمايي كرد/ بررسی و جدول مشخصات فنی هايما S5

بازار کراس اوورها و شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان با نماینده های چینی قرق شده و روز به روز بر تنوع آن ها افزوده می شود. همین رقابت تنگاتنگ باعث شده تا کیفیت ساخت، مشخصلات فنی و فهرست امکانات این محصولات روز به روز در حال پیشرفت باشد. در جدیدترین اتفاق کلاس کراس اوورهای […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۶

بازار کراس اوورها و شاسی بلندهای زیر 100 میلیون تومان با نماینده های چینی قرق شده و روز به روز بر تنوع آن ها افزوده می شود. همین رقابت تنگاتنگ باعث شده تا کیفیت ساخت، مشخصلات فنی و فهرست امکانات این محصولات روز به روز در حال پیشرفت باشد. در جدیدترین اتفاق کلاس کراس اوورهای زیر 100 میلیون تومان، ايران خودرو طي مراسمي در هتل هما مشهد با حضور مديران، كارشناسان و اصحاب رسانه از هايما S5 توربوشارژ مجهز گيرباكس CVT رونمايي كرد.

<<به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو>>

بيژن زاهدي فرد مديرعامل ايران خودرو خراسان در اين مراسم گفت: ما در ايران خودرو خراسان سعي داريم در حالي كه كيفيت را حفظ ميكنيم، سبد محصولات را هم گسترش دهيم به همين دليل ما هايما را به سبد اضافه كرديم. در ابتدا اس ٧ را توليد كرديم و در ادامه ورزن توربو همين ماشين را به توليد ريانديم. امروز كراس اور اس ٥ را با موتور توربو عرضه ميكنيم.

خوشبختانه با حضور اقاي مهندس يكه زارع ما تيراژ را افزايش داديم و به اين ترتيب قطعه سازان خراساني نير توليدشان را افزايش دادند و در واستاي توليد و ايجاد اشتغالقدم براشتيم. وي ادامه داد: هایما S5 قرار بود در سال آينده معرفي شود اما احساس کردیم سبد ما در اين بخش کمبود دارد و تصميم گرفتيم امسال این خودرو را معرفي و به بازار عرضه كنيم. از همين امروز ساعت ١١ پيش فروش هایما S5 از طريق اينترنت اغاز شده و تحويل هم در دي بهمن و اسفند است. (( علاقه مندان می توانند اطلاعات مربوط به شرایط فروش هایما S5 توربوشارژ را از طریق این لینک دنبال کنند))

همچنين رسولي، معاون استانداري خراسان رضوي گفت: صنعت خودرو در سالهاي اخير عليرغم تحريم پيشرفت خوبي داشته است و در اين ميان استان خراسان ظرفيت خربي براي توليد در اين عرصه دارد همچنين در حوزه قطعه سازي نيز بيش از ٣٥٠ قطعه ساز دارد و تلاش مي شود تا با سرمايه گذاري، تكنونلوژي هاي جديد وارد صنعت شود. وي افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتي است كه افزايش توليد و اشتغال نيز در دست انجام است كه در اين ميان يكي از بخش هاي مهم صنعت خودروسازي است.  به گفته رسولي، سال گذشته دويست ميليارد تومان به صنعت قطعه سازي اختصاص يافت و قرار است ٢٠٠ ميليارد تومان ديگر هم تخصيص يابد.

مراسم s5رونمایی هایما

هرآنچه می خواهید از هايما S5 بدانید:

باید قبول کرد که بازار شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومان در ایران تحت سلطه چینی‌هاست. اگر بخواهیم در این مارکت پرطرفدار و متنوع دقیق شویم، به این نتیجه می‌رسیم که این کلاس به ۲ دسته تقسیم می‌شود. یک دسته کراس‌اوورهایی نظیر جک S5، هایما S7، بی‌وای‌دی S6 و چری تیگو ۵ هستند. دسته دیگر به کراس‌اوورهایی با سایز بدنه کوچک‌تر اختصاص دارد که پیش از این بیش‌تر تمرکزش روی لیفان X60، ام‌وی‌ام X33 بود.

هایما s5 توربوشارژ

اما مدتی است تنوع آن در حال افزایش است و باتوجه به این‌که خودروهای این کلاس قیمت پایین‌تری نسبت به دسته بزرگ‌تر دارند، می‌توانند مورد توجه بیش‌تری قرار بگیرند. نماینده سایپا در این کلاس، چانگان CS35 است. مدتی پیش کرمان موتور هم تصمیم گرفت جک S3 را به‌عنوان برادر کوچکتر S5 عرضه کند. حالا نوبت ایران خودرو است تا با عرضه کراس اووری کوچکتر از S7 ، این رقابت را هیجان‌انگیزتر کند. خودرو مورد بحث، هایما S5 است. کراس‌اوور جمع‌وجوری که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. ابعاد بدنه آن نسبت به هایما S7 کوچک‌تر است و برخلاف برادر بزرگ‌ترش، با سبک شرقی طراحی شده و طراحی اسپرت‌تری دارد. بدنه S5 از خطوط فراوانی تشکیل شده. این خطوط نرم و صیقلی روی سپرها، کاپوت، درب‌ها و خلاصه هرجایی که چشم‌تان می‌خورد استفاده شده‌اند و چراغ‌ها نیز فرمی صیقلی و متفاوت دارند.

فضای کابین علاوه بر این‌که مدرن طراحی شده، کاملا عامه‌پسند است. ترکیب رنگ نارنجی و مشکی تاثیر دوچندانی بر حال‌وهوای اسپرت کابین دارد و علی‌رغم استفاده از متریال پلاستیکی، کیفیت بصری مواد به‌کار رفته در کابین مناسب است. کابین فضای مناسبی دارد، اما از صندوق بار ۳۲۰ لیتری نمی‌توان انتظار فضایی جادار و مناسب یک خودرو کراس اوور داشت. هم‌چنین ابعاد شیشه عقب نیز نسبتا کوچک است و می‌تواند روی دید قسمت عقب تاثیر بگذارد.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت هايما S5 ، ایمنی مناسب بدنه به‌شمار می‌رود:

S5 توانسته ۵ ستاره ایمنی موسسه C.NCAP را در کارنامه خود ثبت کند. ۹ درصد بدنه آن از فولاد فوق‌مستحکم، ۶۰ درصد از فولاد مستحکم و ۳۱ درصد از فولاد استاندارد تشکیل شده است. هم‌چنین میله‌های فولادی ضخیم به‌کار رفته داخل درب‌ها، ایمنی خودرو در تصادفات جانبی را دوچندان می‌کند.

هایما s5 توربوشارژ

در مدل‌های فول‌آپشن می‌توانید از امکانات متنوعی نظیر صفحه نمایش ۷ اینچی، ۶ ایربگ، ترمز اضطراری، کنترل پایداری، کنترل لغزش، سانروف برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی و تهویه اتوماتیک بهره‌مند شوید. هايما S5 در چین با ۲ پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۲۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر، و پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۶۳ اسبی با گشتاور ۲۲۳ نیوتن‌متر عرضه می‌شود. اما ایران خودرو برای بازار ایران نسخه توربوشارژ هايما S5 را انتخاب کرده که قدرت به مراتب بیشتری از نسخه تنفس طبیعی تولید می کند.

در حالی که کرمان‌موتور، S3 را با پیشرانه تنفس طبیعی در ایران عرضه کرده، ایران خودرو با عرضه نسخه توربو S5 می تواند حرف های زیادی برای گفتن در این کلاس پرطرفدار داشته باشد. نکته جالب دیگر در پیشرانه S5، استفاده از زنجیر مقاوم به جای تسمه پلاستیکی تایم در پیشرانه آن است.

امروز یکشنبه 2 مهر 96 ایران خودرو در شهر مشهد هايما S5 را رونمایی کرد. شرایط فروش S5 توروبشارژ نیز از ساعت 11 صبح امروز آغاز شده است. قیمت این کراس اوور جدید در بازار ایران حدود 75 تا 80 میلیون تومان خواهد بود.

 

 

مشخصات و تجهیزات کراس اوور هايما S5

پیشرانه 1.5 لیتری توربو 1.6 لیتری تنفس طبیعی
حجم موتور 1497 سی‌سی 1591 سی‌سی
قدرت موتور 163 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه 122 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه
گشتاور 223 نیوتن‌متر 160 نیو‌تن‌متر
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت 165 کیلومتر در ساعت
مصرف ترکیبی سوخت 8 لیتر در هر 100 کیلومتر 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر
گیربکس اتوماتیک CVT
سیستم فنربندی جلو مستقل مک فرسون استرات با آنتی رول بار
سیستم فنربندی عقب اتصال چندگانه با آنتی رول بار
ترمز جلو و عقب دیسکی
استاندارد آلایندگی یورو 4
ابعاد (طول/ عرض/ ارتفاع) 4.35 متر/ 1.82 متر/ 1.63 متر
فاصله بین دو محور 2.63 متر
فاصله کف خودرو از سطح زمین 200 میلی‌متر
وزن خالص خودرو 1400 کیلوگرم
ظرفیت باک خودرو 60 لیتر
ظرفیت محل بار 320 لیتر
تجهیزات رفاهی درنسخه فول سانروف برقی- سیستم ورود بدون کلید- کروز کنترل- دوربین 360 درجه- صفحه نمایش 7 اینچی- GPS– پوشش چرمی فرمان و صندلی- تنظیم برق صندلی راننده در 6 جهت- تهویه مطبوع اتوماتیک- نمایشگر فشار باد لاستیک (TPMS)- شیشه عقب ضدبخار- سیستم روشنایی در روز- چراغ جلوی اتوماتیک- آینه بغل برقی تاشو مجهز به گرم‌کن- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان- پورت USB و اتصال بلوتوثی- کامپیوتر سفری- سنسور پارک عقب- رینگ آلومینیومی

کاتالوگ هايما S5 توربوشارژ:

بررسی شاسی بلندهای چینی بازار خودرو را در لینک های زیر دنبال کنید:

هایما S7 توربوشارژ به بازار می آید (بررسی اجمالی)

فراخوان ایران خودرو برای هایما S7 توربوشارژ

تست فنی چری تیگو7 در پیست آزادی + تصاویر

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

تست فنی چری تیگو 7 در جاده های ایران (گزارش)

کیفیت یا تنوع؟ مقایسه چانگان CS35 و ام وی ام X22

تجربه رانندگی با چری تیگو5 فیس لیفت در پیست

تست فنی MVM X33 جدید در جاده و پیست + آلبوم تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی