پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا CHR

این C-HR رام شدنی نیست!/ تویوتا C-HR با ۶۰۰ اسب بخار قدرت

تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، همواره در حال تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود است. اتفاقا در نمایشگاه اخیر توکیو با دستی پر به میدان آمد و تعداد قابل توجهی از محصولات جدیدش را به نمایش گذاشت. محصولات تویوتا معمولا خودروهایی اکونومی و کاربردی هستند که دوام و کیفیت بالای آن‌ها باعث محبوبیت‌شان می […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، همواره در حال تنوع بخشیدن به سبد محصولات خود است. اتفاقا در نمایشگاه اخیر توکیو با دستی پر به میدان آمد و تعداد قابل توجهی از محصولات جدیدش را به نمایش گذاشت. محصولات تویوتا معمولا خودروهایی اکونومی و کاربردی هستند که دوام و کیفیت بالای آن‌ها باعث محبوبیت‌شان می شود. اما این بار داستان کمی متفاوت است و قدرت حیوانی یک تویوتا باعث شده تا مورد توجه علاقه مندان به پیست و سرعت قرار بگیرد. در نمایشگاه خودروی SEMA در لاس وگاس از نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی کراس‌اور تویوتا C-HR رونمایی به عمل آمده است.

تویوتا CHR

در ادامه مدل‌های عجیبی همچون کمری ناسکار تیونینگ شده و لندکروزر ۲۰۰۰ اسب بخاری، تویوتا از خودروی دیگری در نمایشگاه SEMA رونمایی کرد. این مدل یک تویوتا C-HR تیونینگ شده است که قوای محرک آن به طرز خیره‌کننده‌ای ارتقاء یافته و می‌تواند یک دور پیست Willow Springs را در مدت‌زمان یک دقیقه و ۲۵.۲۲ ثانیه طی کنند.با این حساب، تویوتا C-HR ۶۰۰ اسب بخاری از بسیاری از خودروهای سوپراسپرت سریع‌تر است. به‌نوعی می‌توان این تویوتا C-HR را ادامه‌دهنده‌ی راه خودروی تیونینگ شده‌ی نسخه‌ی R تویوتا سیه‌نا (Sienna) دانست که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

این تویوتا C-HR یک خودروی چهار سیلندر و درعین‌‌حال دیفرانسیل جلو است. در حقیقت از این نظر با تویوتا C-HR-های عرضه‌شده در بازار ایالات متحده کاملاً همخوانی دارد و بر اساس آن‌ها ساخته شده است؛ اما این خودرو تفاوت بسیاری با نسخه استاندارد تویوتا C-HR دارد.

تویوتا CHR

در این مدل C-HR، از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری چهار سیلندر با نام 2AZ-FE استفاده شده که درست همانند پیشرانه‌ی مورد استفاده در تویوتای کمری است؛ اما تغییراتی که روی آن انجام شده، شامل استفاده از قطعات داخلی فورج‌کاری شده، سوپاپ‌های بزرگ‌تر و توربو شارژرهای بزرگ ساخت گرت (Garret) است که می‌توانند فشار بوست ۲۳ psi تولید کنند. مجموعه‌ی این تغییرات سبب می‌شود قدرت تولیدی این خودرو به ۶۰۰ اسب بخار برسد که این میزان نیرو با استفاده از یک جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی از سری جعبه‌دنده‌های E تویوتا، به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

تویوتا CHR

سایر بخش های این خودرو که ارتقاء یافته‌‌اند شامل استفاده از اینتر کولر سفارشی، واحد کنترل الکترونیکی موتور، سیستم اگزوز جدید، ورودی هوای ۴ اینچی، دیفرانسیل لغزش محدود، سیستم تعلیق فنر لول، کمک فنرهای ارتقاءیافته، رینگ‌های ۱۸ اینچی و ست لاستیک‌های تویو هستند.

تویوتا CHR

برای بهبود آیرودینامیک این خودرو از اسپلیتر جلو و یک باله‌ی بزرگ در عقب استفاده شده است که مجموعاً می‌توانند ۱۳۶ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید کنند. این تویوتا C-HR می‌تواند در عرض ۲.۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و موفق شده است مسافت ۲.۵ مایلی پیست Willow Springs را در یک دقیقه و ۲۵.۲۲ ثانیه طی کنند که از این نظر هم‌رده‌ی خودروهایی چون فراری ۴۸۸، پورشه ۹۱۱ توربو اس، لامبورگینی اونتادور و مکلارن ۶۵۰ اس قرار می‌گیرد و باید اعتراف کرد که چنین زمانی برای یک خودروی چهار سیلندر دیفرانسیل جلو بسیار سریع است.

 

 

فصلی جدید در تولید خودروهای هیبرید/نسل آینده باتری های تویوتا

جشن 60 سالگی تویوتا در آمریکا

هیبرید به جای دیزل، سیاست تویوتا در بازار اروپا

عرض اندام لکسوس + LS کانسپت در نمایشگاه توکیو

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

تویوتا کاپ قهرمانی مسابقات (( رالی پرسکوت )) را به خانه برد

تویوتا و خودرو هیدروژنی جدیدش/نگاهی به تویوتا Fine-Comforte Ride

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

تویوتا C-HR بهترین خودرو از نگاه مجله پارکرز

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

نگاهی به تویوتا پریوس پرایم ، پرفروش ترین خودرو الکتریکی

حضور یک معمار معروف در جمع داوران مسابقه طراحی لکسوس

آخرین سری از FJ کروز

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی