پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

Airbag_recall_کیسه هوای معیوب

قربانی جدید کیسه هوای معیوب

هوندا تایید کرد یک راننده اهل لوئیزیانا که در تصادف خودرو کشته شد، قربانی انفجار بادکننده کیسه هوای معیوب ساخت تاکاتا و هفتمین قربانی جهانی این مشکل ایمنی است. شرکت امریکن هوندا اعلام کرد بادکننده کیسه هوای سمت راننده خودروی هوندا سیویک 2005 که در پنجم آوریل در لافایت لوئیزیانا تصادف کرد، ترکیده و باعث […]

سهیل زنگنه
یکشنبه - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
هوندا تایید کرد یک راننده اهل لوئیزیانا که در تصادف خودرو کشته شد، قربانی انفجار بادکننده کیسه هوای معیوب ساخت تاکاتا و هفتمین قربانی جهانی این مشکل ایمنی است.

شرکت امریکن هوندا اعلام کرد بادکننده کیسه هوای سمت راننده خودروی هوندا سیویک 2005 که در پنجم آوریل در لافایت لوئیزیانا تصادف کرد، ترکیده و باعث مرگ راننده زن این خودرو شده است.

هوندا تایید کرد یک اطلاعیه فراخوان سه روز قبل از تصادف مرگبار به این زن ارسال شده بود. همه قربانیان کیسه‌های هوا سرنشین خودروهای هوندا بوده اند که بزرگترین مشتری تاکاتا است. این مرگها که شش مورد آنها در آمریکا اتفاق افتاد، بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو را به دنبال داشت و حدود 33.8 میلیون کیسه هوا که توسط تاکاتا ساخته شده اند تحت یک فراخوان بی‌سابقه از سوی 11 خودروساز بزرگ قرار گرفتند.

بادکننده های معیوب بکار رفته در ساخت کیسه‌های هوا ممکن است هنگام تصادف خودرو و باز شدن کیسه‌های هوا، منفجر شده و قطعات فلزی یا پلاستیکی به شکل ترکش به سمت سرنشینان خودرو پرتاب شوند. به نظر می‌رسد این مشکل در مناطق بسیار مرطوب شدیدتر است که باعث شده این مناطق در فراخوانهای خودروسازان برای تعویض قطعه معیوب در اولویت قرار بگیرند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هوندا موتور 363 میلیون دلار برای تامین هزینه فراخوان در حال گسترش کیسه‌های هوا اختصاص داده است.

این خودروساز ژاپنی اعلام کرد هزینه‌های اضافی در درآمدهای بازبینی شده برای سال مالی منتهی به 31 مارس منعکس خواهد شد اما هزینه‌ها بر سود سهام یا پیش بینی‌های درآمد این شرکت تاثیری نخواهد داشت.

تاکاتا ماه گذشته زیر فشار رگولاتورهای ایمنی آمریکا تسلیم شد و موافقت کرد شمار فراخوانهای بادکننده کیسه هوا را دو برابر کرده و به 33.8 میلیون افزایش دهد. هوندا تاکنون برای حدود 20 میلیون بادکننده در سراسر جهان فراخوان داده است.

برچسب‌ها : ایمنیتصادف

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی