پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروسازی جیلی چین

سهام داری یک یخچال ساز چینی در مرسدس بنز

شرکت جیلی چین  که در ایران نیز حضور دارد و به عنوان شرکت مادر ولوو، خودروساز سوئدی شناخته می شود، به زودی در یک حرکت اقتصادی هوشمندانه بخشی از سهام دایملر به عنوان شرکت مادر برندهای مرسدس بنز و اسمارت را خواهد خرید. بر اساس گمانه زنی ها بین 3 تا 5 درصد سهام شرکت […]

امیر
دوشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

شرکت جیلی چین  که در ایران نیز حضور دارد و به عنوان شرکت مادر ولوو، خودروساز سوئدی شناخته می شود، به زودی در یک حرکت اقتصادی هوشمندانه بخشی از سهام دایملر به عنوان شرکت مادر برندهای مرسدس بنز و اسمارت را خواهد خرید.

بر اساس گمانه زنی ها بین 3 تا 5 درصد سهام شرکت دایملر به ارزش تقریبی 4 میلیارد یورو( 6.2 میلیارد دلار) به شرکت جیلی انتقال داده خواهد شد.

در حال حاضر 3.1 درصد سهام دایملر به شرکت چند شاخه ای رنو-نیسان-میتسوبیشی تعلق دارد. در حدود 70.7 درصد سهام نیز به صورت سرمایه گذاری نهادی در بورس قرار دارد. سهام داران شخصی نیز در حدود 19.4 درصد از سهام دایملر را در اختیار دارند. گروه سرمایه گذاری کویتی نیز 6.8 درصد از سهام دایملر را دارد.

پیش از این دایملر پیشنهاد جیلی مبنی بر انتقال این درصد از سهام به صورت اختصاصی را رد کرده بود اما در نهایت پیشنهاد خرید سهام در بازار آزاد به جیلی پیشنهاد شد.

مرسدس بنز

مرسدس بنز

در حال حاضر جیلی چین سهام 100 درصدی ولوو و شرکت تاکسی های لندن را در اختیار دارد و اخیرا 49.9 درصد از شرکت پروتون و 51 درصد از شرکت لوتوس را از گروه مالزیای DRB-Hicom خریداری کرده است.

به زودی نیز محصولات جدید تحت برند Lynk & Co که اشتراکات بسیار زیادی با خودروهای ولوو دارند توسط این شرکت عرضه خواهد شد.

جالب است بدانید که گروه جیلی فعالیت خود را در سال 1986 به عنوان سازنده یخچال و فریزر آغاز کرده است و حالا یکی از ثروتمندترین هولدینگ های صنعتی چین به حساب می آید. همچنین این خودروساز چینی با حضور موفق خود در ایران به فعالیت مشغول و محصولات خود را عرضه میکند که جدیدترین محصول آن در ایران جیلی GC6 می باشد.

منبع : دیجیاتو

خودرو خارجی ارزان و با کیفیت در ایران خیال است.

با حضور خودروسازان خارجی در این واردات خودرو قطع نخواهد شد

تجربه رانندگی با پورشه 911 توربو

خبرهای جدید از خودرو خودران شرکت اپل

جرمی کلارکسون : اتومبیل خودران بسیار خطرناک است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی