بی وای دی به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی شناخته می شود و خودروها و اتوبوس های برقی ساخت این شرکت در ناوگان حمل و نقل عمومی بسیاری از کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. بی وای دی حتی در آمریکا نیز خط تولید خودروهای برقی دایر کرده و […]
بی وایدی سال آینده، فرآیند تولید خود را در کارخانه مراکش آغاز خواهد کرد، اما هنوز جزییاتی در خصوص نخستین مدلهای تولیدی در این کارخانه جدید منتشر نکرده است. رنو یکی از دو کارخانه مونتاژ خودروسازی در مراکش است که در شهر تنجیر (شهری که کارخانه بیوایدی نیز در آنجا قرار دارد) واقع شده، که در اوایل امسال این شرکت یک میلیونمین خودروی خود را از زمان گشایش کارخانه در سال 2012 تولید کرد؛ از این رو، میتوان گفت بیوایدی وارد بازاری شده که بیرقیب نیست.
این خودروساز چینی، ضمن اشاره به هدف خود برای جهانیشدن در بازار خودرو، به راهاندازی نخستین کارخانه اتوبوس الکتریکی در ماه آوریل در اروپا، پرداخت و گفت: این کارخانه با سرمایه 20 میلیون یورویی که در شمال مجارستان واقع شده، ظرفیت تولید سالانه 400 اتوبوس الکتریکی را دارد و به مشتریان سراسر اروپا صادر خواهد شد.
علاوه بر این، بی وایدی در ماه مارچ از برنامههای خود مبنی بر سرمایهگذاری 10 میلیون یورویی برای راهاندازی کارخانهای جهت تولید اتوبوس الکتریکی در فرانسه پردهبرداری کرد و گفت: این کارخانه که در شمال فرانسه ساخته خواهد شد، روند تولید خود را در نیمه نخست 2018 آغاز و سالانه 200 اتوبوس تولید خواهد کرد. این خودروساز همچنین با شرکت الکساندر دنیس لیمیتد (ADL) در انگلستان وارد شراکت شده و تاکنون اتوبوسهای الکتریکی خود را به شهرهای لیورپول و لندن تحویل داده است.
این خودروساز چینی، علاوه بر کارخانه مونتاژ در کالیفرنیای آمریکا که با هدف تامین اتوبوسهای الکتریکی این شهر تاسیس کرده، ماه گذشته خبر از گشایش کارخانهای دیگر در اونتاریوی کانادا داد که در آن به تولید خودروهای با قابلیت پیمایش مسافت کم نظیر کامیونهای حمل زباله یا کامیونهای تحویل کالا (مخصوص باربری) خواهد پرداخت.
شایان ذکر است که مراکش به دنبال این است که چهارمین کارخانه اصلی خودروسازی خود را تا پایان سال 2021 تاسیس و تولید خود در این کارخانه را در سال 2023 یا 2024 آغاز کند و میزان تولید آن را تا سال 2025، به یک میلیون دستگاه برساند.
مقامات مراکشی ضمن اشاره به اینکه مراکش، یکی از معدود کشورها در منطقه است که از کاهش شدید در میزان سرمایهگذاری مستقیم خارجی در طول بحران مالی جهانی سال 2008 تا 2010 جلوگیری کرد، به بازاریابی موفق مراکش و تبدیل این کشور بهعنوان یک پایگاه صادراتی برای کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقا پرداخت و گفت: طبق تخمینهای صورتگرفته، این کشور جزء 15 کشور برتر تولیدکننده خودرو در جهان خواهد شد.
منبع: خودرونویس
دیدگاه خود را بنویسید