پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بی وای دی تانگ 2018

بی وای دی تانگ 2018 به بازار می آید/ فرزند درشت هیکل بی وای دی با لباس جدید

بی وای دی با معرفی تانگ تمام معادلات رقابت شاسی بلندهای چینی را بر هم زد. سیستم محرک پلاگین هیبرید بسیار قدرتمند، امکانات فراوان و کیفیت ساخت متفاوت با دیگر خودروهای چینی باعث شد تا تانگ بر سر زبان ها بیافتد. این شاسی بلند همه چیز تمام فروردین ماه سال جاری تحت عنوان “Tang 100” معرفی شد. حال […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۳ دی ۱۳۹۶

بی وای دی با معرفی تانگ تمام معادلات رقابت شاسی بلندهای چینی را بر هم زد. سیستم محرک پلاگین هیبرید بسیار قدرتمند، امکانات فراوان و کیفیت ساخت متفاوت با دیگر خودروهای چینی باعث شد تا تانگ بر سر زبان ها بیافتد. این شاسی بلند همه چیز تمام فروردین ماه سال جاری تحت عنوان “Tang 100” معرفی شد. حال درست همزمان با تولید و عرضه شاسی بلند “تانگ 100″، این خودروساز چینی اشاره محدود و بدون جزییات هم به جانشین بعدی خودروی “تانگ” کرده بود، تا اینکه بلاخره اولین تصویر از آن در رسانه‌های بین المللی منتشر شد و حالا نیز شاهد گذراندن مراحل تست و بررسی آن در جاده‌ها هستیم و باید به زودی شاهد عرضه آن در بازار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان حودرو:

همان طور که اشاره شد، این محصول بی وای دی یک کراس اوور هیبریدی بزرگ و قدرتمند است. اما حتما از خود می پرسید مدل جدید تانگ چه تفاوت هایی با قبل دارد؟ از مهمترین تغییرات ظاهری تانگ 2018 می توان به طراحی متفاوت و اسپرت آینه های جانبی و سپرهای جلو و عقب جدید اشاره کرد. چراغ ها در این نسخه کاملا مدرن طراحی شده اند و حالت کشیده آن ها، ظاهر تانگ را پهن تر نشان می دهد. همچنین وصل شدن چراغ های عقب به یکدیگر، حس و حال خودروهای آمریکایی را تداعی می کند. یک دیفیوز بزرگ سپر عقب را در بر گرفته و در قسمت جلو شاهد استفاده از یک جلوپنجره بزرگ هستیم.این خودرو از آوریل سال آینده وارد بازار کشور چین خواهد شد. همچنین تصاویر نه چندان با کیفت جدیدی از محوطه ی کارخانه ی بی وای دی در چین منتشر شده که نشان می دهد که این خودروساز در حال کار بر روی یک شاسی بلند بزرگ و احتملا ۷ نفره نیز هست که ابعادی بزرگ تر از تانگ دارد.

عکس جاسوسی بی وای دی تانگ 2018

اما مدل هیبریدی و معمولی این خودرو در ظاهر نیز تفاوت هایی با هم دیگر دارند به طوری که سپر جلوی آن ها کاملا متفاوت است و اگر به ستون D دو خودرو دقت کنید متوجه خواهید شد که در مدل هیبریدی ستون تماما به رنگ مشکی است اما در مدل معمولی اینچنین نیست. در هر دو مدل نیز خبری از خروجی های اگزوز نیست و سپر عقب کاملا صاف است.

بعضی از اخبار منتشر شده حکایت از استفاده از همان ترکیب سیستم محرکه خودرو شامل یک موتور 2 لیتری توربوشارژ و 2 موتور الکتریکی دارد که در مدل 2018 توان اش افزایش پیدا کرده و قدرت موتور به 550 اسب بخار و گشتاور به 850 نیوتن متر رسیده است. اما اخباری هم مبنی بر عدم تغییر فنی در مدل 2018 به گوش می رسد.

بی وای دی تانگ 2018

بی وای دی تانگ خودرویی هیبریدی با قابلیت شارژ برقی است. در مدل قبلی تانگ سیستمی مشابه ب ام و i8 . یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توروبشارژر زیر کاپوت تانگ قرار گرفته. این پیشرانه با 2 موتور الکتریکی که یکی روزی محور جلو و دیگری روی محور عقب قرار گرفته همراهی می شود و جالب است بدانید در این خودرو خبری از میل گاردان نیست. این 3 موتور دست به دست هم می دهند تا مجموع قدرت پیشرانه به 504 اسب بخار و مجموع گشتاورش به بیش از 800 نیوتن متر برسد! در حقیقت موتور بنزینی به تنهایی 203 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که از دور 1750 تا 4500 در اختیار راننده قرار می گیرد. شک نکیند و دوباره به ابتدای متن مراجعه نکنید، بله، در مورد یک خودرو چینی صحبت می کنیم!

پیشرانه برقی بی وای دی تانگ با یک بار شارژ کامل 80 کیلومتر مسافت را طی می کند و باک 53 لیتری آن با توجه به مصرف سوخت ناچیزش کافی به نظر می رسد. جالب تر از همه اینکه می توانید از بی وای دی تانگ برق نیز استخراج کنید! البته در مدل 2018 احتمال جایگزین شدن گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه قبلی با گیرباکس 9 سرعته DCT بسیار زیاد است. نیروی محرکه به هر 4 چرخ منتقل می شود. علاوه بر امکان انتخاب حالت های رانندگی، می توانید میزان تقسیم نیرو بین چرخ های تانگ را نیز مدیریت کنید.

بی وای دی تانگ 2018


در خصوص ابعاد این خودرو باید به طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۸۷۰، ۱۹۵۰ و ۱۷۲۵ میلی متری اشاره کرد ضمن اینکه فاصله ی محوری نیز ۲۳۹۰ میلی متر است. وزن خالص مدل معمولی این خودرو ۱۸۹۰ کیلوگرم و وزن مدل پلاگین هیبریدی اختلاف ۵۰۰ کیلوگرمی را نشان می دهد. اما جالب است که در حالت فول اختلاف وزن این دو خودرو بیشتر نیز می شود به طوری که حداکثر وزن مجاز مدل معمولی به ۲۴۱۵ کیلوگرم می رسد و حداکثر وزن مدل پلاگین هیبریدی نیز در مدل فول ۲۹۹۵ کیلوگرم است که اختلاف ۵۸۰ کیلویی را نشان می دهد. مصرف سوخت مدل معمولی تانگ ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف مدل پلاگین هیبریدی آن ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
 

بی وای دی تانگ 2018

هنوز اطلاعات دقیقی از کابین و امکانات جدید بی وای دی تانگ 2018 منتشر نشده، اما به نظر می رسد نسخه جدید کابینی با این ترکیب داشته باشد.


بررسی کامل مدل قبلی بی وای دی تانگ در لینک زیر امده است:

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

خودروسازی کارمانیا ، نایب قهرمان خدمات پس از فروش (مصاحبه)

اتوبوس های تمام برقی BYD در کشور ژاپن

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 54/ استقبال گسترده از بی وای دی S7

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره -38/((فیلم)) رونمایی بی وای دی S7 توسط کارمانیا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)- شماره 32/ BYD S7 تركيبي رقابتي از قابليت هاي فني و امكانات به روز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۳/ نمایش محصولات و دستاوردهای جدید بی وای دی در غرفه کارمانیا

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۲)/ بی وای دی پیشگام در عرصه خودروهای الکتریکی

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۵)/ F3 در کانون توجهات غرفه کارمانیا

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (1)/حضور کارمانیا با سبدی متنوع از محصولات بی وای دی

بی وای دی مثالی از روند رو به رشد چینی ها در صنعت خودروسازی

سرمایه گذاری سامسونگ در BYD

چینیِ نشکن/ بررسی اجمالی BYD S6

شیراز میزبان اولین اتوبوس برقی ایران

کارمانیا میزبان تسلا S


دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی