پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبان همت به سمت کرج

افتتاح آزادراه همت-کرج تا 6 ماه آینده

پیش از این بار ترافیکی رفت و آمد بین تهران و کرج، بر دوش آزادراه تهران کرج بود. مردمی که روزانه از اتوبان کرج استفاده می‌کنند با ترافیک‌های چند ساعته مواجه هستند. با امتداد یافتن مسیر شرق به غرب اتوبان همت (خرازی) در چند سال اخیر بخشی از ترافیک آزادراه تعدیل شده. اما هدف اصلی متصل […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۶

پیش از این بار ترافیکی رفت و آمد بین تهران و کرج، بر دوش آزادراه تهران کرج بود. مردمی که روزانه از اتوبان کرج استفاده می‌کنند با ترافیک‌های چند ساعته مواجه هستند. با امتداد یافتن مسیر شرق به غرب اتوبان همت (خرازی) در چند سال اخیر بخشی از ترافیک آزادراه تعدیل شده. اما هدف اصلی متصل کردن اتوبان همت به کرج است. معاون اول رئیس‌جمهوری ضمن اعلام اینکه اتصال آزادراه همت به جاده شمال و کرج از پروژه‌های مهم دولت است، گفته در حال حاضر سرعت اجرای پروژه آزادراه همت-کرج بسیار بالا است و تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد.

پیشرفت 82 درصدی آزادراه همت-کرج

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که جهانگیری را در بازدید از پروژه اتصال آزادراه همت به اتوبان کرج همراهی می‌کرد با ارائه اطلاعاتی از جزئیات این اتصال گفت: آزادراه همت – کرج به طول ۱۴.۶ کیلومتر و در سه قطعه در دست احداث است و بیشتراز ۸۲.۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه اول ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه دوم ۹۲ درصد و قطعه سوم ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی، مشکل این آزادراه را تلاقی با مناطق مسکونی دانست و افزود: باید ۷۲ واحد مسکونی را همراه با اراضی مردم و پاورهای برق خریداری کنیم که در حال حاضر اجرای این فرآیند ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد. هفته گذشته ۱۵ میلیارد تومان به ما تحویل داده شد و در صورت تکمیل خریداری اراضی و املاک مسکونی، ۵ تا ۶ ماه آینده این پروژه تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: این آزادراه از انتهای منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و در شمال کرج به ابتدای جاده چالوس متصل خواهد شد که به کاهش ترافیک ابتدای جاده چالوس کمک خواهد کرد.تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملک اراضی و احداث آزادراه همت – کرج هزینه شده که برای اتمام آن، ۱۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۲۴۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی داریم که ۱۱۳۰ کیلومتر در دست اجرا و ۲۴۰۷ کیلومتر نیز در دست مطالعه است که برای اجرای این پروژه‌ها   ۶ هزارمیلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هزینه احداث آزادراه تهران – شمال تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: برای ساخت پروژه‌های آزادراهی کشور ۳ هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به پروژه‌ها تزریق شد که با این منابع مالی، آزادراه‌های مهمی که متوقف شده بودند مانند شیراز – اصفهان فعال شدند.در ۱۵ سال گذشته سالانه ۹۰ کیلومتر آزادراه ساخته می‌شد که امسال رکورد احداث ۲۰۳ کیلومتر آزادراه را به ثبت رساندیم؛ ۱۴۹ کیلومتر نیز آسفالت شده است.

وی به آزادراه تهران – شمال اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره‌ای این حجم عملیات در آزادراه تهران- شمال نداشتیم، البته مشکلاتی هم داریم، نظیر تملک اراضی یا نیاز به فولاد خاص برای پل‌ها که چون مایل بودیم، از داخل تأمین کنیم، کمی زمانبر شد. در حال حاضر در بحث آورده سهم دولت از بنیاد بیشتر است و دولت جلوتر است که این مورد باید در بخش حسابرسی تا پایان سال انجام شود. ما 60 درصد آورده داریم که سهم بنیاد کمتر است. 6 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آزادراهی نیاز داریم که 2 هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه آزادراه تهران -شمال است و 3 هزار میلیارد تومان هم از محل اوراق مشارکت تزریق شده است.

منبع: روزنامه ایران

تصادف 15 دستگاه خودرو در اتوبان قزوین-کرج

تصادف زنجیره ای 56 خودرو در محور کرج قزوین + عکس

تبدیل 5 بزرگراه کشور به آزادراه

دسترسی بزرگراه رسالت به بزرگراه شهید مدرس در دست بررسی

بهره برداری از ادامه بزرگراه حکیم طی ۲ماه آتی

دوربین ثبت ورود به محدوده زوج و فرد پل همت غیرفعال شد

کاهش سقف سرعت مجاز در جاده های کشور

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی