پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مینی 2018

مینی چه خوابی برای 2018 دیده است؟

مینی خواب‎های شیرینی برای سال 2018 برایمان دیده است. یک سری از مدل‎های 2 در، روباز و 5 در به‎روزرسانی شده و همین امسال به بازار خواهند آمد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این مدل‎ها شاهد چراغ‎های جلو و عقب به‎روز، گزینه‎های سفارشی‌سازی بیش‌تر، امکان شارژ بی‎سیم تلفن و […]

امیر
سه شنبه - ۳ بهمن ۱۳۹۶

مینی خواب‎های شیرینی برای سال 2018 برایمان دیده است. یک سری از مدل‎های 2 در، روباز و 5 در به‎روزرسانی شده و همین امسال به بازار خواهند آمد که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در این مدل‎ها شاهد چراغ‎های جلو و عقب به‎روز، گزینه‎های سفارشی‌سازی بیش‌تر، امکان شارژ بی‎سیم تلفن و فن‎آوری استارت/استاپ خواهیم بود.
بارزترین تغییر در سری 2018، در بخش بیرونی آن رخ داده است. مینی با به‌کارگیری طرح پرچم انگلیس (Union Jack) در چرا‎غ‎های عقب، به ریشه‎ انگلیسی خود اشاره دارد. به‌این‌ترتیب، طرح پرچم انگلیس با هر بار ترمز کردن روشن می‎شود. چراغ جلو هم دارای یک حلقه نور طول روز و راهنمای جدید است. گزینه اختیاری چراغ‎های ال‎ای‎دی هم دارای ویژگی جدید تطبیق نور و برد است که بر اساس شرایط رانندگی به‎صورت خودکار تنظیم می‎شوند. با استفاده از فن‎آوری ماتریکس ال‎ای‎دی در چراغ‎های جلو، پرتوهای نوربالا و نورپایین به 2 دسته تقسیم می‎شوند. در صورت مشاهده یک وسیله‎نقلیه از روبه‌رو توسط دوربین جلو، هر دسته در سرعت‎های بالای 70 کیلومتربرساعت، به‎طور جداگانه فعال یا غیرفعال می‎شوند. تغییرات بیرونی دیگر شامل 3 گزینه رنگ جدید و هم‌چنین 3 طرح برای چرخ‎های 17 اینچی است.

گزینه‎های اختیاری رنگ و تزئینات جدید به درون کابین هم کشیده شد‎ه‎اند. تزئینات چرم قهوه‎ای رنگ، قطعات سفارشی از پکیج Mini Yours (مینی برای شما) و نورپردازی داخلی و خارجی، شخصیت خاصی به هر یک از مدل‎های این سری خواهد بخشید. فرمان 3 پره‎ای جدید هم به دکمه‎های چندمنظوره مجهز شده تا سیستم صوتی را با یک نمایش‌گر رنگی 6.5 اینچی کنترل کند. بلوتوث و سیستم مسیر‎یاب نیز از دیگر تجهیزات آن است.
یک سیستم کنترل از راه دور مکان خودرو را نمایش و امکان کنترل بوق و چراغ‎های جلو را فراهم می‎کند. علاوه‎براین، یک سیستم جستجوی دیگر به نام فایند مِیت (Find Mate) برای نخستین‌بار در سری 2018 استفاده می‎شود؛ برچسب‎های جست‌وجوگر بی‎سیم روی اشیایی که به‎طور مرتب در خودرو حمل می‎شوند، نصب شده و در صورت لزوم جای آنها را به راننده خاطرنشان می‎کند.

پوشش موتورهای جدید برای کاهش هر چه بیش‌تر وزن از فیبرکربن ساخته شده است. ظرفیت موتور بنزینی مدل Mini ONE First و Mini ONE نیز تا 1.5 لیتر افزایش یافته است. این امر منجر به افزایش 10 نیوتن‎متری گشتاور شده است. فشار سیستم سوخت نیز در هر 2 موتور بنزینی و دیزلی افزایش یافته تا عملکرد را بهبود بخشیده و میزان آلایندگی را کم‎تر کند.
علاوه بر جعبه‌دنده استاندارد 6 سرعته دستی، یک گزینه اختیاری 7 سرعته استپ‌ترونیک دوکلاچه خودکار برای نمونه‎های ONE، Cooper، Cooper S و D و یک گزینه 8 سرعته استپ‌ترونیک برای مدل SD در نظر گرفته شده است. اطلاعات سیستم مسیریاب و دوربین جلو به سیستم استارت/استاپ کمک خواهد کرد تا در صورت لزوم موتور را خاموش کند.

نویسنده : پیمان نامجو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی