پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اتوبوس

تولید اتوبوس و تاکسی توسط ایران خودرو و ایران خودرو دیزل

خط تولید اتوبوس و تاکسی در دو شرکت ایران خودرو دیزل و ایران خودرو ایجاد می شود. خندان دل معاون وزیر کشور در این رابطه گفت: سال گذشته مصوبه ای داشتیم تا از همان محل اعتبارات 17 هزار دستگاه اتوبوس گاز سوز تامین شود. این مصوبه بیشتر متوجه بخش صنعت و خودرو است. آخرین جلسه […]

سهیل زنگنه
دوشنبه - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

خط تولید اتوبوس و تاکسی در دو شرکت ایران خودرو دیزل و ایران خودرو ایجاد می شود.

خندان دل معاون وزیر کشور در این رابطه گفت: سال گذشته مصوبه ای داشتیم تا از همان محل اعتبارات 17 هزار دستگاه اتوبوس گاز سوز تامین شود. این مصوبه بیشتر متوجه بخش صنعت و خودرو است. آخرین جلسه ای که داشتیم هفته گذشته بود که با حضور تمام خودروسازان کشور در دفتر وزیر صنعت در مورد اجرای این مصوبه بحث و گفتگو کردیم و آقای وزیر، شرکت ایران خودرو دیزل و شرکت ایران خودرو را مامور کرد تا در حوزه تولید اتوبوس و تاکسی اقدام کنند. البته در بررسی که سال گذشته انجام دادیم 17 هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم و همین موجب شد تا وارد تولید شویم.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: این دو شرکت خودشان وارد شدند تا در یک مقیاس کوچک (خط تولید) تولیدات مورد نیاز را اجرایی کنند و اگر موفقیت آمیز بود، ادامه دهند.

خندان دل با بیان اینکه فعلا هیچ مصوبه ای در مورد مترو نداریم، گفت: البته تسریع در اجرای مترو کلانشهرها در دستور کار قرار دارد و در سال جاری فاز نخست خط یک مترو اصفهان و تبریز آغاز می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی