پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آموزش پولیش زدن

آموزش پولیش زدن حرفه ای خودرو

آمـاده بـرای مــبارزه!/ خودکفایی ایران در تولید شوینده و پولیش‌ های تخصصی خودرو پولیش زدن خودرو به دلایل متعددی انجام می شود که می تواند شامل مالیدن رنگ در تصادفات جزئی و یا پاشیدگی رنگ بر روی بدنه خودرو باشد که در ادامه به آموزش پولیش زدن حرفه ای خودرو می پردازیم. گام اول:  ابتدا […]

امیر
یکشنبه - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

آمـاده بـرای مــبارزه!/ خودکفایی ایران در تولید شوینده و پولیش‌ های تخصصی خودرو

پولیش زدن خودرو به دلایل متعددی انجام می شود که می تواند شامل مالیدن رنگ در تصادفات جزئی و یا پاشیدگی رنگ بر روی بدنه خودرو باشد که در ادامه به آموزش پولیش زدن حرفه ای خودرو می پردازیم.

گام اول:  ابتدا با دقت و البته با دست شروع به شستشوی اتومبیل خود در یک محیط سر پوشیده کنید. خودرو را به طور کامل بشورید اما آن را خشک نکنید.

گام دوم: محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار داده و بدنه را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید. نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید.

پولیش زدن

در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید. هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند. هنگامی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به پایان رسیده و به سراغ قسمت بعدی بروید.

گام سوم: در صورت لزوم برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف کنید و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید.

گام چهارم: وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت‌های ماشین را دوباره به دقت شستشو دهید و اینبار پس از شستشو بدنه را کاملا خشک کنید.
پولیش زدن خودرو
گام پنجم: استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید. با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

گام ششم: پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق دیگر ماشین (پنجره‌ها، چراغ‌ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم انجام دهید. سپس جهت بازرسی نهایی ماشین را به زیر نور خورشید ببرید. از درخشش رنگ بدنه لذت ببرید.

نکاتی در ارتباط با نگهداری و خرید لاستیک خودرو

نکاتی مهم برای نگهداری بهتر از گیرباکس خودروهای اتوماتیک

7 نکته برای عمر بیشتر لاستیک خودرو

عوامل افزایش طول عمر گیرباکس خودرو

پنج عامل مهم در خرابی گیربکس های اتوماتیک خودرو

5 نکته برای رانندگی در برف و یخبندان

شستن اصولی خودرو در فصل سرد سال

ده عادت بد در رانندگی که نباید انجام داد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی