پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پژو ۲۰۷ و دنا پلاس

معرفی پرفروش ترین خودروهای بازار در سال 96 (قسمت اول-پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس)

با توجه به پایان سال 96 و مشخص شدن وضعیت نهایی فروش خودروها در این سال، تصمیم گرفتیم پرفروش ترین خودروهای بازار در سال 96 را در چند قسمت معرفی کنیم. در این قسمت سراغ 2 محصول پرفروش ایران خودرو در سال 96 رفته ایم. پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس، 2 خودرویی که محبوبیت […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

با توجه به پایان سال 96 و مشخص شدن وضعیت نهایی فروش خودروها در این سال، تصمیم گرفتیم پرفروش ترین خودروهای بازار در سال 96 را در چند قسمت معرفی کنیم. در این قسمت سراغ 2 محصول پرفروش ایران خودرو در سال 96 رفته ایم. پژو 207 اتوماتیک و دنا پلاس، 2 خودرویی که محبوبیت بالایی نزد خریداران دارند و اختلاف قیمت کارخانه و بازارشان، نشان از تقاضای بالای آن ها در بازار است.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

پژو 207 اتوماتیک جدید

پژو 207 اتوماتیک

هاچ بک های اتوماتیک با توجه به ترافیک روز افزون شهرها، نقش یک قهرمان را برای خریدارانی که در شهرهای شلوغ تردد روزمره دارند ایفا می کنند. پژو 207 اتوماتیک جدید یکی از آپشنال ترین و جذاب ترین هاچ بک های نسبتا ارزان قیمت و اتوماتیک بازار است که طرفداران فراوانی دارد. هر بار که سایت فروشش باز می شود، در همان لحظات اول ظرفیت آن تکمیل شده و اختلاف قابل توجهی میان قیمت کارخانه و بازارش وجود دارد. در سال 1390 و با شدت گرفتن تحریم ها، تولید 207 متوقف شد و آخرین سری های آن با مدل 91 روانه بازار شدند.


جدیدترین شرایط فروش ((اقساطی)) مدیران خودرو + تعمیرات تخصصی MVM و چری

در نمایندگی 480 مدیران خودرو (محمدی)


توقف تولید 207 باعث شد بازار مدل های دست دوم آن حسابی داغ شود. اما ایران خودرو با عرضه دوباره 207 این بار با تغییرات ظاهری جدید، بار دیگر میان گزینه های انتخابی خریدارانی که هاچ بکی با فرم کلی 206 اما با ظاهری مدرن تر و جذاب تر و امکانات بیشتر را مد نظر دارند، قرار گرفت.

پژو 207 اتوماتیک جدید

207 جدید تغییراتی جزیی اما تاثیر گذار را تجربه کرده تا در مقابل رقبای چینی پر زرق و برق حرفی برای گفتن داشته باشد. در مدل جدید گرافیک چراغ های جلو تغییر کرده و علاوه بر اضافه شدن چراغ هالوژنی، یک نوار LED دی لایت در قسمت ابروی چراغ های جلو قرار گرفته است. زه کناری بدنه و دستگیره درب ها بر خلاف 206 به رنگ بدنه هستند. در مدل جدید راهنما ز روی گلگیر جلو حذف شده و به صورت یک نوار بر روی آیینه های جانبی قرار گرفته است.

فرم جدید آیینه های جانبی متناسب و زیباست. همچنین در مدل جدید، آنتن رادیویی به صورت ثابت و کوتاه در نظر گرفته شده. چراغ های نئونی عقب شاید از فرم اصیل شان فاصله گرفته باشند، اما مدرن تر و گیراتر به نظر می رسند. 207 به صورت فابریک از دوربین دید عقب بهره می برد. تنها تفاوت های مدل دنده ای و اتوماتیک 207 به طراحی و چیدمان صفحه پشت آمپر و اهرم تعویض دنده مربوط می شود. غربیلک فرمان در مدل جدید 207 تغییر کرده و روی آن دکمه های تنظیم سیستم صوتی، پاسخگویی تلفن همراه و تنظیم کروز کنترل نصب شده که یک پیش رفت به شمار می رود.

پژو 207 اتوماتیک جدید

در مدل جدید یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در بالاترین قسمت کنسول جلو نصب شده که توسط آن می توانید تنظیمات نویگیشن و سیستم صوتی را انجام دهید و قابلیت نمایش فایل های DVD را نیز دارد. جالب اینجاست که این مانیتور علاوه بر نمایش تصویر دوربین عقب، در نقش کامپیوتر سفری نیز عمل می کند و اخطارها و اطلاعات فنی را نشان می دهد.

وضعیت باز و بسته بودن درب ها را نیز می توانید در این صفحه نمایش ببینید. فضای کابین 207 با فاصله محوری 2443 میلی متری نسبتا محدود است. روی صندوق بار 245 لیتری آن نیز چندان نمی توانید حساب باز کنید.

پژو 207 اتوماتیک جدید

مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک

207 جدید در عمل هاچ بک تند و تیزی است و نظر جوان ها را به خود جلب می کند. این نسخه از نظر فنی تفاوتی با پژو 206 تیپ 5 ندارد و از همان پیشرانه معروف TU5 بهره می برد. پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ که با حجم 1587 سی سی که 105 اسب بخار قدرت در دور 5800 تولید می کند و ماکزیمم گشتاور 142 نیوتن متری در دور 4000 در اختیار راننده قرار می دهد. شتاب اولیه 207 نظر شما را به خود جلب می کند. اما در دنده 3 و 4 شتاب و کشش روندی فرسایشی دارد. پیشرانه 207 با همان گیرباکس 4 سرعته اتوماتیک AL4 که در قدیم نیز در 206 تیپ 6 استفاده می شد، جفت می شود.

اگر از برخی تعلل های این گیرباکس و به اصلاح لگدهایی که هنگام تعویض ها به کابین می زند فاکتور بگیریم، باید عملکرد کلی آن را هماهنگ با پیشرانه ارزیابی کنیم.  قطعات مصرفی پیشرانه 207 زود  به سر و صدا می افتند. البته کیفیت کلی مونتاژ پیشرانه بهتر از قبل شده است.  207 هاچ بکی خوش دست و تر و فرز در مانورهای شهری نشان می دهد، اما پایداری آن در پیچ ها نسبت به برلیانس کم تر است.

دنا پلاس

دنا پلاس

در چند سالی که از حضور دنا در بازار می‌گذرد، علی‌رغم ظهور رقبای مختلف که اکثرا نمایندگان سرزمین اژدها هستند، استقبال مناسبی از این خودرو ملی به عمل آمده. پس از 5 سال ایران‌خودرو نسخه به‌روزشده دنا را تحت عنوان دناپلاس رونمایی و روانه بازار کرد. دنا پلاس در همان ابتدای حضورش به بازار توانست 4 ستاره کیفیت موسسه بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را دریافت کند و نشان داد در تغییرات اش تنها به ظاهر بسنده نشده و از جهات دیگر نیز ایران خودرو تمام تلاش خود را به کار بسته تا خودرویی با کیفیت و به روز معرفی کند. همچنین نسخه توربو دنا پلاس با توجه به اهمیت برخی مصرف کنندگان به پیشرانه پر قدرت تر، مدت کوتاهی پس از معرفی مدل پلاس به بازار آمد.

دنا پلاس

60 درصد قطعات دومین خودرو ملی ساخت داخل هستند و امکانات و تجهیزاتی برای دنا در نظر گرفته شده که اولین‌بار است در یک خودرو ساخت داخل با برند ملی به‌چشم می‌خورند. حالا ایران خودرو در جهت همگام شدن با تکنولوزی اروپایی، پیشرانه دنا پلاس را به توربوشارژ مجهز کرده تا علاوه بر افزایش قدرت و شتاب، عملکرد فنی اش با افزایش راندمان و بهره وری و کاهش مصرف سوخت نیز همراه باشد. بعضی جزییات بدنه و کابین دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس عادی دستخوش تغییراتی شده است.

گرافیک چراغ‌های جلو و عقب کاملا به‌روز شده . برخلاف اکثر خودروهای فیس‌لیفت که تغییرات بدنه آنها تنها به قسمت‌های جلو و عقب محدود می‌شود، این‌بار تغییرات گسترده‌ای در نمای جانبی دناپلاس شاهد هستیم. از تغییر فرم آینه‌های جانبی مجهز به راهنما گرفته تا فرم جدید لچکی عقب، دستگیره درب‌ها و خط شانه متفاوت. وسعت تغییرات در نمای عقب کم‌تر است و علاوه بر تغییر گرافیک چراغ‌های عقب، به اضافه‌شدن قاب پلاک کرومی و آنتن کوسه‌ای در قسمت عقب سقف بسنده شده. در کنار این ویژگی های ظاهری، دنا پلاس توربو از رینگ های 5 پیچ با ابعاد بزرگ تری نسبت به نمونه استفاده شده در مدل عادی بهره می برد.

دنا پلاس

کابین دنا پلاس معمولی/در نسخه توربو، فرمان با دوخت قرمز رنگ عرضه می شود

کابین دنا پلاس نسبت به مدل قدیمی دنا تغییرات خاصی را تجربه نکرد و تنها در بخش هایی نظری غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده دستخوش تغییراتی شد. این در حالی است که در مدل توربو دقیقا همین قسمت ها مجددا دستخوش تغییراتی شده اند. دنا پلاس توربو از غربیلک چرمی فرمان با دوخت قرمز رنگ بهره می برد. همچنین زیرپایی های این مدل از نوع موکتی با لوگوی توربو و نوار قرمز رنگ هستند که بر زیبایی کابین می افزایند.

دنا پلاس توربو شارژ

دنا پلاس توربو شارژ

از مهم‌ترین تجهیزات دنا پلاس توربو می‌توان به سانروف برقی اشاره کرد. هم‌چنین سیستم مولتی‌مدیای دناپلاس به‌روزرسانی شده و دوربین دید عقب رفاه مناسبی را هنگام پارک کردن برای راننده رقم می‌زند. از سایر آپشن‌های قابل‌توجه دناپلاس که پیش‌ازاین در دنای معمولی هم عرضه می‌شدند، می‌توان به سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، کروزکنترل، تنظیم الکتریکی صندلی‌های جلو و سنسور فاصله‌سنج عقب اشاره کرد.

دنا پلاس توربو

دناپلاس در بحث ایمنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو برای کسب استاداردهای ایمنی راهی کشور آلمان شده و توسط موسسه‌های کانتیننتال و اکت مورد ارزیابی قرار گرفته تا در نهایت بتواند 4 ستاره ایمنی را در کارنامه خود ثبت کند. از تجهیزات جدید ایمنی دناپلاس می‌توان به ایربگ‌های جانبی اشاره کرد که حالا در کنار 2 ایربگ تعبیه شده برای سرنشینان جلو، تعداد ایربگ‌های دنا را به 4 عدد می‌رساند.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو

مشخصات فنی دنا پلاس توربو

مهمترین تغییرات دنا پلاس توربو نسبت به دنا پلاس عادی را باید زیر درب کاپوت اش جست و جو کرد. همان پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری EF7 که حالا به لطف استفاده از توربوشارژر مهیج تر و قدرتمندتر از قبل شده تا نظر خریدارانی که به پرفورمنس خودرو اهمیت ویژه ای می دهند را به خود جلب کند. با نصب توربوشارژر کارایی این پیشرانه افزایش یافته و به جای 115 اسب بخار نسخه عادی، حالا 150 اسب بخار در 6000 دور تولید می کند و گشتاور آن نیز از 157 نیوتن متر به 215 نیوتن متر در دور 4500 رسیده است. شتاب دنا پلاس توربو نسبت به مدل عادی 3 ثانیه بهبود یافته و حالا تنها 10 ثانیه زمان می خواهد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

همه چیز راجع به موتورهای خانواده TU در محصولات ایران خودرو

نگاهی به تغییرات سمند سورن فیس لیفت + تصاویر

پیش فروش نوروزی پژو 207 صندوقدار اتوماتیک (اسفند 96)

به زودی اولین عرضه 207 صندوقدار اتوماتیک آغاز می شود

قیمت دنا پلاس توربو مشخص شد + بررسی فنی این محصول جدید ایران خودرو

دنا پلاس توربو اتوماتیک در حال تست و آزمایش

با بودجه حدود 50 میلیونی، دنا پلاس بخریم یا برلیانس H330 ؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی