پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سری ۷ و تلیسمان

معرفی پرفروش ترین خودروهای بازار در سال 96 ( قسمت چهارم-ب ام و سری 7 و رنو تلیسمان )

همیشه خودروهای ارزان پرفروش نیستند. وارداتی های گران قیمت هم می توانند پرطرفدار و پرفروش شوند. البته شاید آمار فروششان به پای خودروهای ارزان قیمت نرسد، اما میزان محبوبیت شان با توجه به مقیاس فروش شان ارزیابی می شود. سال ها محصولات هیوندای مخصوصا مدل سانتافه به عنوان پرفروش ترین خودروهای وارداتی بازار شناخته می […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲ فروردین ۱۳۹۷

همیشه خودروهای ارزان پرفروش نیستند. وارداتی های گران قیمت هم می توانند پرطرفدار و پرفروش شوند. البته شاید آمار فروششان به پای خودروهای ارزان قیمت نرسد، اما میزان محبوبیت شان با توجه به مقیاس فروش شان ارزیابی می شود. سال ها محصولات هیوندای مخصوصا مدل سانتافه به عنوان پرفروش ترین خودروهای وارداتی بازار شناخته می شدند. امسال رنو معادلات بازار خودروهای وارداتی را تغییر داده و رنو تلیسمان و کولئوس به عنوان پرفروش ترین خودروهای وارداتی شناخته شده اند. در جمع خودروهای خاص و گران قیمت نیز باید گفت این ب ام و سری 7 بود که در سال 96 با میدانی خالی از رقیب توانست حسابی پرطرفدار و پرفروش شود.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی می کند

رنو تلیسمان 2017

رنو تلیسمان

اجازه دهید حرف آخر را همین اول بزنیم. ظاهر فوق العاده تلیسمان برگ برنده ایست که باعث شده در زمره پرفروش ترین خودروهای وارداتی در سال 96 جای بگیرد. تلیسمان در لغت سحر و جادو معنی می‌شود و با توجه به سبک جدید طراحی رنو در این خودرو، باید گفت این اسم کاملا با مسما بوده و ظاهر جذاب تلیسمان هر بیننده‌ای را جادو می‌کند. تلیسمان آن‌قدر زیرکانه طراحی شده که برای ایراد گرفتن از ظاهرش حسابی به دردسر بیافتید. کابین تلیسمان آن‌قدر خوش ترکیب و مرغوب است که به سختی از آن دل می‌کنید. نورپردازی ملایم در کنار چرم مرغوب به‌کاررفته در تزیین صندلی‌ها با طراحی ارگونومیک و آرامش‌بخش ترکیب می‌شود و حس متفاوتی از سواری با یک خودرو فرانسوی را برای سرنشینان رقم می‌زند.

رنو تلیسمان 2017

به لطف ابعاد مشابه هیوندای سوناتا و فاصله بین 2 محور ۲۸۱۰ میلی‌متر، مشکلی از نظر تنگی و ناراحتی فضای کابین وجود ندارد و صندوق بار ۶۰۸ لیتری تلیسمان همان چیزی است که خانواده‌های چندنفره در سفرهای دسته‌جمعی به دنبال آن هستند. تنظیمات صندلی‌های جلو در نسخه فول‌آپشن مشکل‌پسندان را راضی می‌کند. گرمکن، ماساژور و تنظیمات برقی مواردی هستند که رنو برای صندلی‌های جلو تلیسمان در نظر گرفته.

رنو تلیسمان 2017

عملکرد سیستم صوتی BOSE با ۱۱ بلندگو و ۲ ساب‌ووفر نیز قابل‌توجه است و تنظیمات آن از طریق مانتیور ۸.۷ اینچی تبلت مانند روی کنسول مرکزی انجام می‌شود. گرافیک صفحه کیلومترشمار جذاب است و با تغییر حالات رانندگی، رنگ‌بندی آن نیز تغییر پیدا می‌کند و در کنار سامانه هدآپ‌دیسپلی، تجربه‌ای جالب از رانندگی با تلیسمان رقم می‌زند. تلیسمان برخلاف هیکل بزرگ‌اش، یک پیشرانه کوچک ۴ سیلندر را در دل خود جای داده که تنها ۱.۶ لیتر حجم دارد. اما بهره‌گیری از سیستم توربو توانایی تولید ۱۹۰ اسب‌بخار را برای تلیسمان به ارمغان آورده.

نکته جالب این‌جاست که در دور ۱۵۰۰ بیش از ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌شود و ماکزیمم گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متری در دور ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ به‌دست می‌آید. این سدان ۱۴۴۴ کیلویی به کم‌تر از ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون خودش را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. پیشرانه تلیسمان با یک گیرباکس ۷ سرعته دوکلاچه جفت می‌شود که عملکرد بهتری از رقبای کره‌ای دارد و جای هیچ ایرادی را باقی نمی‌گذارد.

ب ام و 730

ب‌ام‌و سری ۷ جدید

استفاده از پیشرانه‌ کم‌حجم سدان‌های کوچک‌تر در لوکس‌ترین سدان ب ام و یعنی سری ۷ باعث شد که سری 7 جدید بعد ممنوعیت واردات به دلیل حجم موتور بالا، مجددا در ایران حضور یابد. سری 7 جدید تنها سدان مجللی شناخته می شود که به صورت صفرکیلومتر می توان آن را خریداری کرد. البته با وضع قوانین جدید و ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار، حضور آن در ایران دستخوش حاشیه شده است. علی رغم اینکه در رنج قیمت خاصی جای می گیرد، توانسته فروش قابل توجهی در بازار داشته باشد. سری ۷ جدید امکانات جدید و جذابی دارد.

ب ام و 730

در چراغ‌های جلو از تکنولوژی لامپ‌های لیزری استفاده شده و این نسخه به جلوپنجره های فعالمجهز است. سوییچ دیجیتالی یکی دیگر از جاذبه های سری 7 جدید است. با این سوییچ و به لطف سیستم پارک جدید ب ام و، می‌توان مثل ماشین‌های کنترلی، سری ۷ را از بیرون کنترل و در فضاهای بسته به جلو و عقب هدایت کرد!  فضای کابین سری ۷ جدید نیز طراحی نوینی دارد.

سری۷های واردشده به ایران در ۵ تیپ اکسلنس، فرست‌کلاس، پرستیژ، مستر و لوژ وارد کشور شده‌اند. هم‌چنین چیدمان کابین در 2 نوع، ۴ و ۵ نفره عرضه می‌شود که اکثر مدل‌های واردشده به کشور از نوع ۴ نفره هستند و از تجهیزات کاملی برخوردارند.

از آپشن‌های خاص سری ۷ جدید در نسخه‌های فول‌آپشن می‌توان به صندلی‌های رولزرویسی، سقف ال‌ای‌دی، پارک اتوماتیک داخل پارکینگ و صندلی‌های مجهز به ماساژور اشاره کرد. البته تیپ پایه (پرستیژ) با رینگ‌های ۱۹ اینچی و صندلی‌های معمولی از سایر نسخه‌ها متمایز می‌شود. ضعیف‌ترین نمونه یعنی 730LI با پیشرانه ۲ لیتری مجوز ورود به کشور را دریافت کرده است.

ب ام و 730

نکته قابل‌توجه این‌که همه نسخه‌های وارد شده به کشور از نوع اتاق بلند LI  هستند. پیشرانه ۲ لیتری توربو که شاید در نگاه اول کم‌حجم و ضعیف به نظر برسد، به خوبی می‌تواند گلیم این سدان بزرگ را از آب بیرون بکشد. سری ۷ جدید ۱۷۵۵ تا ۲۰۷۰ کیلوگرم وزن دارد. پیشرانه ۴ سیلندر تویین‌پاور توربو (مجهز به یک عدد توربوشارژر دومرحله‌ای) توانایی تولید ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت را دارد. گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متری پیشرانه از دور ۱۵۵۰ تا ۴۴۰۰ در اختیار راننده قرار می‌گیرد و به محور عقب منتقل می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی