پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسمارت فور 4

معرفی یک هاچ بک کمیاب در بازار ایران/ بررسی فنی اسمارت فور4

شاید این روزها یک هاچ بک اروپایی با ظاهری متفاوت توجه شما را به خود جلب کرده باشد. یک هاچ بک یا بهتر بگوییم سوپر مینی لوکس و کمیاب که البته قیمت بالایی هم در بازار ایران دارد. خودرو مورد بحث ما اسمارت فور4 است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم. جوان خودرو […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۷

شاید این روزها یک هاچ بک اروپایی با ظاهری متفاوت توجه شما را به خود جلب کرده باشد. یک هاچ بک یا بهتر بگوییم سوپر مینی لوکس و کمیاب که البته قیمت بالایی هم در بازار ایران دارد. خودرو مورد بحث ما اسمارت فور4 است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

جوان خودرو بررسی می کند

دنیای سوپر مینی ها یا هاچ بک های بسیار کوچک در نوع خودش جالب است و جذابیت های خاص خود را دارد. در ایران این سگمنت علی رغم تمام مخاطبانی که دارد، آن طور که باید محبوب نشده و پررونق نیست. کره ای هایی مثل کیا پیکانتو و هیوندای i10 در ایران طرفداران خاص خود را دارند و میراژ نیز به عنوان نماینده ای از ژاپن در این کلاس این روزها روی بورس است. اما اروپایی های این کلاس قیمت به مراتب بالاتر و تیراژی محدودتر دارند. آلفارومئو میتو، ds3، فیات 500 و اسمارت از این دست سوپر مینی های بازار هستند. اسمارت به عنوان نماینده ای از سوی مرسدس بنز در این کلاس حضور دارد. 20 سال پیش، بنز در همکاری با کمپانی ساعت ساز سواچ، وارد کارزار سوپر مینی ها شد و اسمارت را به مجموعه خود اضافه کرد.

اسمارت فور 4

نسل اول اسمارت از پیشرانه میتسوبیشی برخوردار بود، اما نسل دوم که از سال 2014 به بازار آمده، از پیشرانه ساخت رنو استفاده می کند. پیش از این مدل جدید اسمارت در نسخه fortwo به ایران آمد و در حال حاضر تعداد محدودی مدل forfour به بازار ایران آمده است. همچنین بعضی اسمارت فور4 های وارد شده به کشور از کیت بدنه برابوس برخوردارند و ظاهری به مراتب جذاب تر دارند. ظاهر جعبه ای اسمارت فور4 جذابیت های خاص خودش را دارد. چراغ های جلو و عقب فرمی مربعی شکل دارند و در عین حال گرافیک آن ها جذاب است. اسمارت با طول 3.5 متر و عرض 1.6 متر کاملا مناسب خیابان های پرترافیک طراحی شده و مثل یک مسکن برای رفت و آمد در خیابان های شلوغ شهری مثل تهران عمل می کند. فرمان برقی آن بسیار نرم است و به لطف لاستیک های باریکف به هیچ عنوان راننده را خسته نمی کند. جالب است بدانید 70 درصد قطعات اسمارت فور4 با رنو تویینگو مشترک است. پیشرانه در قست عقب جاسازی شده و این یکی از معدود سوپر مینی های دیفرانسیل عقب بازار است. همچنین برای تقسیم وزن بهتر، باتری و رادیاتور در محفظه کاپوت جلو قرار گرفته اند.

اسمارت فور 4

در قسمت عقب یک صندوق بار 185 لیتری تعبیه شده که تنها به درد خریدهای روزمره و چند کیف دستی کوچک می خورد. پنجره های عقب پایین نمی آیند و فرم باز شدن آن ها بی شباهت به لچکی های معروف پیکان نیست. طراحی کابین نیز بسیار جذاب و ارگونومیک است و از موادد با کیفیتی برای ساخت آن استفاده شده. مهمترین نقطه قوت کابین را باید در فرم غربیلک فرمان جست و جو کرد که در کمال تعجب به پدال شیفترهای تعویض دنده نیز مجهز شده است. اسمارت فور4 از یک پیشرانه 3 سیلندر 898 سی سی برخوردار است که با توربوشارژر تغزیه می شود و 109 اسب بخار قدرت تولید می کند. این پیشرانه با یک گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه جفت می شود که شیفتر آن شما را به یاد جوی استیک وسایل بازی کامپیوتری می اندازد و 2 حالت اکو و اسپرت برای آن در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد جوان خودرو:

تنها یک دلیل برای خرید اسمارت forfour در ایران وجود دارد، و آن هم سلیقه متمایز و اعتیاد برای متفاوت بودن است. با قیمت بیش از 200 میلیونی این سوپر مینی می توانید سراغ سدان های بزرگ بروید. اسمارت forfour تنها به درد تردد روزمره در شهرهای شلوغ می خورد و بیشتر به عنوان خودرو دوم استفاده می شود. همچنین پشتیبانی آن در رزمینه خدمات پس از فروش ضعیف است و با توجه به تیراژ کم واردات، به شدت مشکل کمبود قطعات یدکی و لوازم بدنه دارد.

مشخصات فنی اسمارت فور4

کلاس: سوپر مینی
پیشرانه: 3 سیلندر توربوشارژ
حجم موتور: 898 سی سی
قدرت:109 اسب بخار در 5750 دور
گشتاور:170 نیوتن متر در 2000 دور
گیرباکس:6 سرعته 2 کلاچه
وزن:1095 کیلوگرم
مصرف:4.6 لیتر
شتاب:10.5 ثانیه
باک:35 لیتر

امکانات اسمارت فور4

شیفتر پشت فرمان، صفحه نمایش 6.1 اینچی، سیستم صوتی JBL، فرمان برقی، دوربین عقب، آیینه های جانبی برقی، پنجره های برقی جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

نکات مثبت: طراحی جذاب و خاص، کیفیت ساخت قابل قبول، هماهنگی مناسب گیرباکس و پیشرانه
نکات منفی: صندوق بار کوچک

 

هیوندای i20 آپشنال هم آمد/ امکانات و قیمت جدید برای هاچ بک پرفروش کرمان موتور

برگ برنده برلیانس در رقابت هاچ بک کراس ها/ بررسی فنی برلیانس کراس با موتور جدید

مزدا2 بخریم یا هیوندای i20 دست دوم؟/مقایسه هاچ بک های خوش قیمت

ترکیب فانتزی هاچ بک‌ها و کراس اوورها/ مقایسه ام وی ام X22 و لیفان X50

خاص تر از رقبا/ هیوندای ولاستر بخریم یا کیا ریو هاچ بک؟

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی