نمونه آزمایشی کامارو ZL1

معرفی نسل جدید کامارو ZL1 توسط شورولت

از روزی که نسل جدید کامارو توسط شورولت معرفی شد، روزشماری‌ها برای معرفی و ورود نسخه‌های قوی‌تر آن نیز آغاز شد. درواقع این فرایندی است که در مورد بسیاری از خودروها در سرتاسر دنیا وجود دارد و خود به‌نوعی فرصت جولان و مانورهای مختلف و گاهاً هیجان‌انگیز برای خودروسازان بدل شده است.اخیراً عکاسان صنعتی ناشناس بازهم سنگ تمام گذاشته و تصاویری واضح از یک کامارو پوشیده شده با روکش‌های تیره و روشن شکار کرده‌اند. در همان نگاه اول مشخص است که این خودرو نمونه آزمایشی کامارو ZL1 است و به‌ همین خاطر سعی شده تا جزئیات آن از دید عموم پنهان بماند.

با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که کیت بدنه کاملاً تغییر کرده، قطعات آئرودینامیک جدیدی ازجمله یک باله عقب بزرگ روی آن سوار شده و مجموعه رینگ و لاستیک بزرگ‌تر از نمونه استاندارد و نسخه SS است. به دنبال تغییر کیت بدنه به نظر می‌رسد ارتفاع خودرو کاهش پیداکرده و احتمالاً یک ورودی هوا نیز روی کاپوت وجود دارد که زیر روکش‌ها پنهان مانده است. در قسمت عقب نیز خروجی‌های چهارتایی اگزوز با اندازه غول‌پیکر خود از کامارو SS بزرگ‌تر هستند که همین نوید صدایی به‌مراتب بلندتر و مهیب‌تر از پیشرانه 8 سیلندر (کد LT1) آن را می‌دهد.

گزارش خودرو

کامارو ZL1

همان‌طور که قبلاً اشاره‌شده، قرار است کامارو ZL1 از یک نسخه اختصاصی پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپر شارژر موجود در شورولت کوروت Z06 (کد LT4) استفاده کند. به‌احتمال‌زیاد توان خروجی این پیشرانه در ZL1 به‌اندازه 650 اسب بخارِ Z06 نخواهد بود، اما اگر 600 اسب بخار هم تولید کند پیشرفت خوبی نسبت به 580 اسب بخارِ نسل پیشین محسوب می‌شود! به یاد داشته باشید که این نسل کامارو از پلتفرم آلفا استفاده می‌کند که با کادیلاک ATS مشترک است، درنتیجه در کنار سایر موارد می‌توان روی کاهش وزن چشمگیر آن نسبت به قبل نیز حساب ویژه‌ای باز کرد.

احتمال می‌رود قوی‌ترین نسخه کامارو نهایتاً سال آینده میلادی در نمایشگاه دیترویت رونمایی شود، البته این فقط یک حدس است و هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست. در هفته‌های آینده به‌محض انتشار اخبار و اطلاعات جدید در وب‌سایت پدال از آن‌ها مطلع خواهید شد.

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو کرمان موتور>

نظر شما !!