پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مزدا میاتا

تیونینگ اتو اکس برای مزدا میاتا (MX-5)

مزدا به این زودی‌ها برنامه‌‌ای برای ارائه یک نسخه‌ تهاجمی‌تر و قدرتمندتراز MX-5 ندارد؛ بنابراین فرصت مناسبی برای کمپانی‌های تیونینگ فراهم شده تا آپگریدهای خاص خود را برای این رودستر عرضه کنند.همیشه تیونرهای با سابقه یکی از گزینه‌های اصلی برای انجام چنین کارهایی محسوب می‌شوند، ولی قبل از اینکه آنها برای این رودستر کوچک دست […]

javankhodro
یکشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴

مزدا به این زودی‌ها برنامه‌‌ای برای ارائه یک نسخه‌ تهاجمی‌تر و قدرتمندتراز MX-5 ندارد؛ بنابراین فرصت مناسبی برای کمپانی‌های تیونینگ فراهم شده تا آپگریدهای خاص خود را برای این رودستر عرضه کنند.همیشه تیونرهای با سابقه یکی از گزینه‌های اصلی برای انجام چنین کارهایی محسوب می‌شوند، ولی قبل از اینکه آنها برای این رودستر کوچک دست به کار شوند، «اتو اکس» که یک کارگاه تیونینگ ژاپنی است، با اشتیاق کامل به سراغ ارتقای مزدا میاتا (MX-5) رفته است.البته پکیج تیونینگ اتو اکس برای مزدا میاتا (MX-5)، بیشتر در جهت ارتقای عملکرد این خودرو ارائه شده و در عین حال، کاملاً به فلسفه و مشخصات حاکم بر آن، یعنی وزن کم و رانندگی پر هیجان، وفادار مانده است.

مزدا میاتا

این خودرو با نشان‌های افتر مارکت JDM همراه خواهد بود و بنابراین، تجهیزات ارائه شده در پکیج تیونینگ، مواردی ساده، امّا تأثیرگذار هستند. در نتیجه مزدا میاتا (MX-5) تبدیل به خودرویی با عملکرد بهتر و گزینه‌ای مناسب‌تر، حتی برای حضور در پیست می‌شود.

با توجه به آپگریدهای مختلف در رابطه با عملکرد مزدا، زیبایی‌های مهندسی کاملاً در این خودرو به نمایش گذاشته می‌شود؛ از جمله تجهیزاتی مانند یک سیستم تعلیق اسپورت مخصوص «کاجیما» که بر اساس فلسفه «مهندسی دینامیک» کاجیما تاکائو (Kajima Takao)، یکی از مهندسان اصلی مسئول نسل NC، اولین نسل مزدا میاتا (MX-5) ، توسعه داده شده است. یک میله استرات جدید، میله کراس کف و یک فریم مهاربندی شده، تنها برخی از المان‌های مورد استتفاده برای افزایش صلبیت و استحکام شاسی خودرو هستند.

مزدا میاتا

در مورد موتور، یک فیلتر هوا که طراحی آن به گونه‌ای است که مقاومت در برابر جریان هوا را بین ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد، می‌تواند سفارش داده شود. همچنین یک فیلتر روغن اسپورت و یک انبار اگزوز دوگانه مرکزی با فشار اگزوز کم از دیگر تجهیزات مورد استفاده در این پکیج تیونینگ اتو اکس هستند. مزدا میاتا (MX-5) پس از انجام تمام این تغییرات و آپگریدهای سیستم اگزوز، تنها اندکی بر قدرت آن افزوده می‌شود. با این حال، با توجه به اینکه آمار شتاب این خودرو هنوز اعلام نشده، نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی در این رابطه انجام داد.

ظاهر خودرو نیز چندان بد نشده است؛ اتو اکس در جلوی مزدا میاتا (MX-5) یک سپر با اندکی تغییرات به همراه چراغ‌های روز جدید LED در نظر گرفته و در عقب نیز از یک اسپویلر بر روی در صندوق عقب و یک دیفیوزر کوچک استفاده می‌کند. همچنین چرخ‌های آلیاژ آلومنیومی «وولک» را نباید فراموش کرد که در ظاهر کلی خودرو بسیار تأثیرگذارند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی