پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا راوفور جدید

پنجمین نسل تویوتا راوفور معرفی شد/ آیا راوفور در نسخه 7 نفره تولید می شود؟

پنجمین نسل تویوتا راوفور به عنوان جدیدترین محصول تویوتا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2018 معرفی شد. سل پنجم تویوتا راوفور ظاهری کاملا متفاوت نسبت به قبل دارد. پلت‌فرم کاملاً جدید تویوتا با نام TNGA برای ساخت نسل پنجم راوفور ابه کار گرفته شده است. نسخهٔ C این پلت‌فرم در مدل‌های پریوس و C-HR بکار […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷

پنجمین نسل تویوتا راوفور به عنوان جدیدترین محصول تویوتا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2018 معرفی شد.

سل پنجم تویوتا راوفور ظاهری کاملا متفاوت نسبت به قبل دارد. پلت‌فرم کاملاً جدید تویوتا با نام TNGA برای ساخت نسل پنجم راوفور ابه کار گرفته شده است. نسخهٔ C این پلت‌فرم در مدل‌های پریوس و C-HR بکار رفته و از نسخهٔ K آن در مدل‌های کمری و آوالون استفاده شده است. استفاده از این پلت‌فرم موجب ایجاد تغییراتی در ابعاد راوفور جدید شده است به‌گونه‌ای که فاصلهٔ محوری آن با 3 سانتیمتر افزایش به 2.69 متر رسیده اما طول آن 0.5 سانتیمتر کاهش داشته و به 4.59 متر رسیده است. راوفور جدید همچنین عریض‌تر از قبل شده و عرض آن با تجربهٔ افزایش 1 سانتیمتری به 1.85 متر رسیده است اما ارتفاع خودرو نیز مانند طولش 0.5 سانتیمتر کاهش داشته و به 1.70 متر رسیده است. تویوتا ادعا کرده است که شاسی جدید راوفور 57 درصد مستحکم‌تر از قبل شده درحالی‌که راوفور جدید اولین خودروی ساخته‌شده روی پلت‌فرم TNGA محسوب می‌شود که از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد.

تویوتا راوفور جدید

آیا مدل 7 نفره تویوتا راوفور عرضه می شود؟

یکی از خبرنگاران سایت GoAuto در مصاحبه خود با مدیر گروه تویوتا موتورز آمریکای شمالی برنامه آینده این شرکت در خصوص تولید تویوتا راوفور ۷ نفره را جویا شد. جک هولیس در خصوص این سوال جواب قاطع و روشنی نداد اما این موضوع را نیز رد نکرد و به نوعی پاسخ این سوال را به آینده موکول کرد. زیرا در بخشی از صحبت های خود بیان کرد که در خواست های زیادی برای تولید یک کراس اوور ۷ نفره از تویوتا شده است.

تویوتا راوفور جدید

البته افزایش طول راوفور جدید به میزان ۳ سانتی متر را نیز نباید دلیل مهمی برای عرضه راوفور ۷ نفره دانست. ولی اولویت اصلی و اول تویوتا در حال حاضر تولید این کراس اوور ۷ نفره نیست و هیچ برنامه ای در کوتاه مدت در این خصوص درنظر گرفته نشده است. البته این بدان معناست که تویوتا نیز توجه خاصی به یک کراس اوور ۷ نفره دارد ولی عملی شدن این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد.

تویوتا راوفور جدید

مشخصات فنی نسل پنجم تویوتا راوفور

در عین اینکه تویوتا برای کراس اوورهای خود از پیشرانه های 6 سیلندر استفاده نمی کند، بر خلاف روند بیشتر خودروسازها، از ارائه پیشرانه توربوشارژ برای مدل جدید راوفور اجتناب کرده است. راوفور 2018 با یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و یک قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی مدل بنزینی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و برای نسخهٔ هیبریدی یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است. تویوتا هنوز اعداد و ارقام فنی و عملکردی این دو قوای محرکه را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود نسخهٔ هیبریدی قوی‌تر باشد.

تویوتا راوفور جدید

تیپ های مختلف و امکانات تویوتا راوفور جدید

تمامی تیپ‌های نسل جدید راوفور به‌صورت استاندارد به هشت ایربگ و سیستم ایمنی Sense تویوتا مجهز شده‌اند که به‌صورت مخفف TSS نامیده می‌شود. این سیستم ایمنی شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط یا دستیار فرمان، نوربالای خودکار، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده و سیستم شناسایی تابلوهای ترافیکی می‌شود.

تویوتا راوفور جدید

نسل جدید تویوتا رافور در سه تیپ مختلف XSE، لیمیتد و ادونچر عرضه می شود که در این میان تیپ لیمیتد بالاترین کامل ترین آپشن ها را دارد و ازجمله شاخصه‌های آن می‌توان به تریم کرومی و رینگ‌های 19 اینچی اشاره کرد. در تیپ ادونچر اما رنگ آبی یخی برای سقف به همراه یکی از سه رنگ بدنهٔ مشکی نیمه‌ شب، آبی شعله‌ای و نارنجی قابل سفارش است. هریک از این تیپ‌ها در ظاهر نیز تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند؛ اما نسل جدید رافور نخستین ساختهٔ تویوتا است که به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز شده است. این سیستم می‌تواند 50 درصد از گشتاور موتور را به محور عقب ارسال کند درحالی‌که به‌منظور بهبود هندلینگ، توانایی توزیع نیرو بین چرخ چپ یا راست را هم دارد. البته این سیستم صرفاً در تیپ‌های لیمیتد و ادونچر مدل بنزینی مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ پایینی XSE از آن بی‌بهره بوده و مدل هیبریدی هم از سیستم الکترونیکی AWD-i استفاده می‌کند.

بازار چشم به راه کوچولوی پاک تویوتا/ بررسی تویوتا یاریس هیبرید 2018

بند انگشتی تویوتا چاره مشکلات ترافیکی/ معرفی فیس لیفت تویوتا آیگو

معرفی کوچکترین شاسی بلند لکسوس/ لکسوس UX چه ویژگی هایی دارد؟

عنوان پرفروش ترین شاسی بلند دنیا به تویوتا RAV4 رسید

نسخه ویژه تویوتا هایلوکس به مناسبت تولد 50 سالگی

پیشینه خودروهای محبوب در بازار ایران (۱) / تویوتا کمری

تویوتا یاریس 2018/ پیش بینی جوان خودرو از خودروهای بازار در سال 97 (1)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی