پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو داخلی

عرضه نامناسب علت اصلی رکود بازار خودرو

بازار خودرو در روزهای ابتدایی سال 97 هماند روزهای پایانی سال گذشته همچنان با رکود مواجه است . با وجود اینکه معمولا در هفته‌های ابتدایی سال، بسیاری از مشتریان چندان رغبتی به خرید و فروش خودرو نشان نمی‌دهند اما برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقدند شاید امسال رکودی سنگین‌تر از گذشته در بازار خودرو حکمفرما شود […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

بازار خودرو در روزهای ابتدایی سال 97 هماند روزهای پایانی سال گذشته همچنان با رکود مواجه است . با وجود اینکه معمولا در هفته‌های ابتدایی سال، بسیاری از مشتریان چندان رغبتی به خرید و فروش خودرو نشان نمی‌دهند اما برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقدند شاید امسال رکودی سنگین‌تر از گذشته در بازار خودرو حکمفرما شود و این پیش‌بینی از نامساعد بودن شرایط اقتصادی سرچشمه می‌گیرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با جوان خودرو

نکته دیگر این که با توجه به صعودی بودن برخی شاخص‌های اثرگذار بر هزینه تولید، طی سال گذشته و امسال، انتظار می‌رود قیمت خودروها طی سال جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد. بنابراین اگر فزایش قیمت و یا روند دونرخی بودن قیمت خودرو و تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار زیاد باشد طبیعتا بازار در رکود خواهد ماند.
اما برخی دیگر از فعالان بازار خودرو معتقدند که قیمت خودرو در روزهای ابتدایی سال رفته رفته روند کاهشی خواهد داشت و در اردیبهشت ماه می توان روزهای پررونقی را برای بازار خودرو پیش بینی کرد

در همین راستا سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو با اشاره به آخرین قیمت خودروهای موجود در بازار اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با ماه گذشته (اسفند 96)، قیمت 8 مورد از اتومبیل های داخلی کاهش یافته است همچنین با توجه 2 نرخی بودن قیمت خودروها در بازار و کارخانه، اتومبیل ها بازه ی قیمتی 40 تا 45 میلیون از اختلاف 4 میلیونی برخوردار هستند البته این وضعیت در خودروهای 60 میلیونی به همین ترتیب است.

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در خصوص بازار خودروهای وارداتی و با بیان اینکه سامانه ثبت سفارش باز است اشاره کرد: اکثر قیمت خودروهای وارداتی ثابت مانده است و تعدادی روند نزولی دارد یکی از دلایل تاثیرگذار عدم عرضه خودرو توسط شرکت های واردکننده است اغلب این شرکت ها مبلغ مورد نظر را از مردم دریافت کرده اند و هنوز طبق زمان تعیین شده خودروها را به خریداران تحویل نداده اند.

وی با تاکید بر اینکه 2 نرخی بودن قیمت خودروها تاثیر بسزایی در بازار خودرو و رمود یا رونق آن دارد اظهار داشت: قرار بود تا شرکت های واردکننده خودرو درصدد داخلی سازی محصولات خود برآیند اما هم اکنون بازار خودروهای وارداتی به صورت انحصاری در اختیار این افراد قرار گرفته و شرکت های واردکننده با پول خریداران واسطه مصرف کننده با شرکت مورد نظر هستند و اکثر مواقع نسبت به تحویل به موقع خودرو طبق زمان مقرر شده عمل نکرده اند، اگر شرایط بر منوال تنها واردات خودرو است پس افرادی که توان مالی لازم را دارند دست به واردات خودرو بزنند تا بازار با کمبود عرضه مواجه نشوند.

موتمنی در پایان تصریح کرد: قیمت خودروها در صورت تامین نیاز بازار روندی نزولی خواهد داشت اما کاهش عرضه خودرو موجب افزایش قیمت آن می شود. اگر خودروسازان در هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو عرضه مناسبی داشته باشند شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

رکود مهمان ناخوانده بازار خودرو / چشم امید بازار به سال 97

چالش های بخشنامه ممنوعیت اخذ ضمانت نامه بانکی واردات خودرو 

کیفیت خودروها مهمترین مسئولیت اجتماعی خودروسازان/ آيين رونمايي از گزارش عملكرد پايدار و مسئوليت اجتماعي شركت ایران خودرو

رعایت استانداردهای 85 گانه چالش جدی صنعت خودرو در سال 97

96 پرچالش ترین سال برای واردکنندگان خودرو / از تصمیمات خلق الساعه تا زیان های میلیاردی

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

کپسول‌های تنهایی/ تحلیلی بر معضل خودروهای تک سرنشین

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی