پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تولید موتورسیکلت

صنعت موتورسیکلت برنامه و چشم انداز ی ندارد/ سیاست های لحظه ای بلای جان فعالان موتورسیکلت

موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه ای است که طرفداران زیادی دارد بخصوص قشر جوان از آن استقبال زیادی می کنند، اگرچه لزوما هر کسی که از این وسیله نقلیه استفاده می کند از حیث اقتصادی ضعیف نیست و در پاره ای از مواقع،گره های ترافیکی باعث تمایل به استفاده از این وسیله می شود. به […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه ای است که طرفداران زیادی دارد بخصوص قشر جوان از آن استقبال زیادی می کنند، اگرچه لزوما هر کسی که از این وسیله نقلیه استفاده می کند از حیث اقتصادی ضعیف نیست و در پاره ای از مواقع،گره های ترافیکی باعث تمایل به استفاده از این وسیله می شود.

به گزارش خبرنگار جوان خودرو

به گفته برخی از فعالان و کارشناسان صنعت موتورسیکلت،ایران به تولید سالانه 500 هزار دستگاه موتورسیکلت نیاز دارد که البته در ساهای اخیر با افزایش واردات ضریب تولید موتورکاهش یافته است.

اما آنچه در صنعت موتور سیکلت نمایان است نبود یک استراتژی مناسب برای این صنعت است بطوریکه تصمیمات آنی و لحظه ای صنعت موتروسیکلت را با چالش مواجه ساخته و در مقاطعی موجب سوء استفاده برخی از تولیدکنندگان شده است.

در دهه 50 شمسی تولید موتورسیکلت در ایران مناسب بود و به گفته برخی از کارشناسان به عنوان الگویی برای کشورهایی مانند هند مطرح شده بود اما الان هندوستان در صنعت موتور سیکلت پیشرفت های بسیاری داشته و حتی واردات زیادی به ایران دارد این نشان از برنامه ریزی و استراتژی هندی ها و الگوبرداری درست دارد در حالیکه در ایان قضیه کاملا برعکس است.

ابوالفضل حجازی عضو هیئت رئیسه انجمن صنایع همگن موتورسیكلت سازان ایران چندی پیش در گفتگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: صنعت موترو سیکلت یک صنعت رها شده به حساب می آید و چشم اندازی برای این بخش توسط وزارت صنعت تعریف نشده و همین روند واردات،مونتاژ و توزیع ادامه خواهد داشت و سیاست گذاری های لحظه ای مانع اصلی رشد این صنعت در کشور شده است.

وی افزود: زمانی ٢٢٠ كارخانه تولید موتور سیكلت وجود داشت، اما امروز فقط ٣٠ كارخانه با كمتر از ٤٠درصد ظرفیت خود فعالیت می كنند.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنایع همگن موتورسیكلت سازان ایران در خصوص وضعیت اشتغال این بخش گفت: ١٠٠هزار نفر در این صنعت مشغول به كار بودند كه اكنون ٧٠درصد شاغلان بیكار شده اند.

وی در پایان تصریح کرد: كارخانه های تولید موتور سیكلت كمتر از ظرفیت تولید می كنند و قطعه سازان تقریبا صددرصد تعطیل شده اند و این ها حاصل نبود برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح در صنعت موترو سیکلت است.

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار راکد است/ افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت

اُفت قابل توجه شماره گذاری موتورسیکلت در کشور

افزایش استانداردهای تولید موتورسیکلت به 25 مورد

شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری تحت عنوان انژکتور! مقصر کیست؟

پتانسیل تولید موتورسیکلت با برند ایرانی (مصاحبه اختصاصی با رئیس انجمن موتورسیکلت)

تخلفات موتورسیکلت ها از امروز به صورت مکانیزه ثبت می شود

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی