پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامیون‌های خودران

کامیون‌های خودران دایملر در اروپا

خلبان بزرگراه نخستین بار نیست که سازنده خودروهای غول‌پیکر کمر به تست و بررسی کامیون‌های خودران در جاده‌های عمومی بسته و شک نداریم که آخرین بار هم نخواهد بود. پروژه‌ای که این روزها دایملر را به فکر فروبرده همین چند وقت پیش اجازه عبور و مرور در جاده‌های نوادا را کسب کرد تا مدل مفهومی […]

javankhodro
شنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

خلبان بزرگراه

نخستین بار نیست که سازنده خودروهای غول‌پیکر کمر به تست و بررسی کامیون‌های خودران در جاده‌های عمومی بسته و شک نداریم که آخرین بار هم نخواهد بود. پروژه‌ای که این روزها دایملر را به فکر فروبرده همین چند وقت پیش اجازه عبور و مرور در جاده‌های نوادا را کسب کرد تا مدل مفهومی Freightliner امتیازی بی‌بدیل کسب کرده باشد.

کامیون‌های خودران

این کامیون‌ها هنوز هم باید تست و بررسی شوند و کجا بهتر از کشور ژرمن‌ها، خانه دایملر، آلمان. بچه‌های دایملر بی‌صبرانه منتظرند تا با کسب مجوز، آزمایش این هیولای زیبا را در جاده‌های خانه استارت بزنند. در همین خصوص ولفگانگ برنهارد، یکی از اعضای هیئت اجرایی کمپانی، در گپی با یک روزنامه آلمانی گفت:

به قطع و یقین طی هفته‌های آتی مجوز آزمودن پروژه را در بزرگراه‌های آلمان کسب خواهیم کرد، پس از آن بدون لحظه‌ای درنگ کار را آغاز خواهیم کرد.

در ادامه گفتگو، برنهارد اذعان داشت که نخستین آزمایش‌ها در مکان تولد دایملر، بادن – گوتنبرگ، به خط شروع خواهند رفت. در همین حین تقویم فریاد می‌زند که تا تولید انبوه این سری فقط ۲ تا ۳ سال وقت دارند، پس بد نیست سرعت را چاشنی کار خود کنند.

کامیون‌های خودران

همه می‌دانیم که نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کامپیوتری با مشکل غریبه نیستند و شاید در ابتدای امر این حقیقت که افسار این پادشاهان جاده در دستان یک کامپیوتر است کمی ترسناک جلوه کند اما وقتی راننده‌ای از نژاد بشر تمام‌وقت وضعیت را تحت نظر داشته باشد، کمی خیالمان آسوده خواهد شد.

کامیون‌های خودران  نام “خلبان بزرگراه” را بر خود نهاده و اجزای سازنده این راننده سایبر هم عبارت است از یک رادار جلویی، یک دوربین استریو، لیزر و مجموعه‌ای دیگر از سیستم‌های کمک کننده.

درست در آن لحظه‌ای که تایر کامیون سطح جاده را لمس کند راننده انسانی ما توانایی فعال کردن سیستم را دارد و پس از فعال‌سازی، کامپیوتر با ترمز، افزایش سرعت، فرمان دهی و حتی توقف‌های اضطراری بار کنترل خودرو را بر دوش خواهد کشید. به نظرتان کی کامپیوترها راننده‌ها را از کار بی‌کار می‌کنند؟

خب از این بعد که گذرتان به بزرگراه‌های آلمان افتاد و راننده کامیونی را دیدید که بجای کنترل غول ۱۴ تنی مشغول روزنامه‌خوانی و بازی در فیس‌بوک بود، نهراسید. شاید در همان لحظه افتخار ملاقات با یکی از همین کامیون‌های خودران را پیدا کرده‌اید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی