پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

واردات خودرو-کیا

کاهش 73 درصدی واردات خودرو در فروردین ماه امسال

این طور که گمرک ایران اعلام کرده، یک هزار و 34 دستگاه خودرو از طریق گمرکات در فروردین ماه 97 وارد کشور شدند. این آمار کاهش 73 درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد. بر اساس آمار گمرک ارزش خودروهای وارداتی در نخستین ماه سال ۹۷ به ۲۳ میلیون […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

این طور که گمرک ایران اعلام کرده، یک هزار و 34 دستگاه خودرو از طریق گمرکات در فروردین ماه 97 وارد کشور شدند. این آمار کاهش 73 درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

بر اساس آمار گمرک ارزش خودروهای وارداتی در نخستین ماه سال ۹۷ به ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو به ارزش یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۵۱ هزار دلار به کشور وارد شد که نسبت به سال ۹۵ از نظر تعداد ۸.۶۶ درصد و از حیث ارزش ۸.۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام گمرک تمامی کالاها و به ویژه تک تک خودروهای وارداتی در سال ۹۶ و فروردین ماه امسال مجوز ثبت سفارش دارند. مجوزهای ثبت سفارش به صورت کدهای هشت رقمی به صورت الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ و در سامانه گمرک بارگذاری می شود و در صورت ارایه نشدن مجوز ثبت سفارش، در گام نخست امکان اظهار کالا در سامانه جامع گمرکی وجود ندارد.

در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی علاوه بر اخذ مجوز ثبت سفارش قبل از اظهار به گمرک، پس از اتمام تشریفات گمرکی و در موقع خروج نیز ضمن ارایه شناسه (vin) خودروهای وارداتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت در موقع خروج خودروها، گمرکات نسبت به اخذ تاییدیه مجدد مشخصات خودروها و مجوزهای ثبت سفارش و نمایندگی های رسمی خودروهای وارداتی به صورت سیستمی اقدام می کنند.

براساس این گزارش مجوز ثبت سفارش و تاییدیه ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودروی وارداتی در سال ۹۶ در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده و مستندات آن موجود است.

همچنین با کمک گمرک الکترونیک، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد.

البته در حال حاضر ثبت سفارش خودرو بسته است و واردکنندگان از قیمت تمام شده 4850 تومانی ارز برای واردات خودرو خبر داده اند.

 

تصویب تنها یک فوریت از طرح 2 فوریتی ساماندهی بازار خودرو

واردات خودرو همچنان در پیچ و خم قانون گذاری/ دورنمای واردات خودرو در سال ۹۷

96 پرچالش ترین سال برای واردکنندگان خودرو / از تصمیمات خلق الساعه تا زیان های میلیاردی

جزییات جدید ترخیص خودروهای وارداتی

80 هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شدند

مصوبه کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید ابلاغ شد

آمار واردات خودرو در سال 96 منتشر شد

کدام خودروهای وارداتی مجوز ثبت سفارش دارند؟

چالش های بخشنامه ممنوعیت اخذ ضمانت نامه بانکی واردات خودرو 

مهلت 3 ماهه برای ترخیص خودروهای وارداتی مانده در گمرک

حذف گری مارکت از واردات خودرو / غیرنمایندگی‌ها از واردات منع شدند

دالان هزار توی ثبت سفارش خودرو

نوش دارو پس از مرگ سهراب/سرانجام دستور موقت برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کجا می‌رسد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی