پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا شیوا-شورای رقابت

شورای رقابت تنها به قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون ورود می کند/ هنوز مجوز افزایش قیمت صادر نشده

رییس شورای رقابت با بیان اینکه فقط خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، مشمول قیمت گذاری این شورا هستند، گفت: هنوز مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده ایم. رضا شیوا گفت: تصمیم نمایندگان مجلس در خصوص مکلف کردن این شورا به تاسیس و تدوین اساسنامه نهادهای تنظیم گر در خصوص کالاهای انحصاری نقطه عطفی در مصوبات اقتصادی […]

میلاد میرعابدینی
سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

رییس شورای رقابت با بیان اینکه فقط خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان، مشمول قیمت گذاری این شورا هستند، گفت: هنوز مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده ایم.

رضا شیوا گفت: تصمیم نمایندگان مجلس در خصوص مکلف کردن این شورا به تاسیس و تدوین اساسنامه نهادهای تنظیم گر در خصوص کالاهای انحصاری نقطه عطفی در مصوبات اقتصادی مجلس است که با تفویض اختیارات شورای رقابت به تنظیم گرها علاوه بر تخصصی شدن اخذ تصمیمات تخصصی گامی بزرگ در جهت کوچک سازی دولت محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به نقش اساسی و سابقه ۵۰ ساله نهادهای تنظیم گر در اقتصاد اکثر کشورهای توسعه یافته افزود: قدیمی ترین نهاد تنظیم گر را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داریم و اخیرا در برخی وزارتخانه ها فعالیت هایی شاهد بودیم اما با توجه به دولتی بودن آنها، این کار به نوعی قانونی نیست.

در بازار خودرو به نهاد تنظیم گر نیازی وجود ندارد چون بخش اعظم بازار بدلیل وجود واردات از سوی شرکتهای مختلف به استثنای خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان رقابتی است.

شورای رقابت مجوزی برای افزایش قیمت خودرو نداده است

رییس شورای رقابت­ با اشاره به بررسی دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو تا خرداد ماه گفت: هنوز مجوزی درباره افزایش قیمت خودرو صادر نشده است.

رضا شیوا گفت: تنها خودروهای داخلی زیر ۴۵ میلیون تومان مشمول قیمت گذاری این شورا است و بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت، خودروسازان موظف به رعایت آن هستند.

وی ادامه داد: سالانه با بررسی ۳ شاخص کیفیت، بهره وری و تورم بخشی که اواخر اردیبهشت از بانک مرکزی دریافت می کنیم، در خرداد ماه، مجوز افزایش یا ثابت ماندن قیمت خودرو را اعلام می کنیم.

رییس شورا و مرکز ملی رقابت در پاسخ به موضوع گرانی برخی خودروهای داخلی در حاشیه بازار گفت: جزو توافقات ما با خودرو سازان است که حاشیه بازار نباید افزایشی داشته باشد و در صورت مشاهد جریمه خواهند شد.

وی با تاکید بر باز بودن سایت ثبت نام و پاسخ خودرو سازان به تقاضای بازار تاکید کرد: بازار را رصد می کنیم تا در صورت تخلف پیگیری کنیم اما در حال حاضر شکایتی به دست شورا نرسیده است اما به محض دریافت شکایت رسیدگی می کنیم.

فرمول افزایش قیمت خودروهای داخلی / نوسانات نرخ ارز تاثیری بر قیمت ها ندارد

دلیل افزایش قیمت بعضی خودروهای داخلی در هفته گذشته

ورود دولت به قیمت گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان

پرچمداران اختلاف قیمت کارخانه و بازار

منطقه ممنوعه شورای رقابت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی