پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شورولت واگن 1955

بررسی مراحل تیونینگ شورولت واگن 210 مدل 1955

آماده سازی خودرو برای نمایشگاهی همچون سما (SEMA Show) کار بسیار دشواری است. نمایشگاهی که بیش 1500 خودروی تا دندان مسلح شده در آن حضور دارند و برای رقبا خط و نشان می کشند. امروز می خواهیم یک دستگاه شورولت واگن مدل 210 مدل 1955 را مورد بررسی قرار دهیم. خودروی مذکور متعلق به دنور […]

ارشیا
دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

آماده سازی خودرو برای نمایشگاهی همچون سما (SEMA Show) کار بسیار دشواری است. نمایشگاهی که بیش 1500 خودروی تا دندان مسلح شده در آن حضور دارند و برای رقبا خط و نشان می کشند. امروز می خواهیم یک دستگاه شورولت واگن مدل 210 مدل 1955 را مورد بررسی قرار دهیم.

خودروی مذکور متعلق به دنور لارنس است که با هدف شرکت در نمایشگاه سما خریداری و کاستومایز شده است. این ایده با همکاری شرکت TMI که در زمینه محصولات تزئیناتی داخل خودرو و تودوزی فعالیت می کند عملی شده است. دنور که به دنبال یک خودروی واگن برای تیونینگ می گشت, سرانجام بهترین نمونه را انتخاب کرد. او یک روز بارانی برای خرید خودرو شورولت واگنی رفت که اکثر قطعات بدنه اش در داخل ماشین قرار داشتند اما او می دانست که این بهترین انتخاب است. صاحب خودرو به آنها گفت که این خودرو بیش از 30 سال در حیاط خانه آنها پارک بوده است و همسرش از فروش این خودرو ناراضی است. سر انجام دنور پس از انجام مذاکراتی با صاحب خودرو, شورولت واگن را خریداری می کند. پس از خرید خودرو اکنون نوبت به انتقال خودرو از پارکینگ صاحب خانه بود. دنور مجبور بود 4 حلقه لاستیک زیر خودرو قرار دهد تا بتواند آن را منتقل کند. بارش شدید باران و خراب بودن جک باعث شد که او کل روز را منتظر خودرو بر بماند اما برای او ارزشش را داشت. نکته جالب این است که اکثر کارهای انجام گرفته بر روی این خودرو در مدت 9 ماه, در مسیر خانه دنور انجام شده است (خودرو بر روی خرک قرار داشته است). بعد از برداشتن تکه های بدنه از داخل خودرو, دنور دریافت که اکثر لوازم بدنه سالم است و فقط گلگیر سمت چپ نیاز به تعویض شدن دارد. پس از لیفت کردن خودرو و انجام تغییراتی در شاسی, دیفرانسیل با هوزینگ 8.8 اینج زیر خودرو قرار گرفت که با کوتاه کردن آن مشکل قرار دادن ترمز های دیسکی حل می شد. به گفته دنور: بعد از تمیز کاری شاسی, ما از سیستم 4LINK با 4 نقطه اتصال از کمپانی Ride Tech استفاده کردیم که از کمک های کویل اووری بهره می برند. مرحله بعد نصب طبق ها و اسپیندل ها  بود. بعد از آن نوبت به کیت ترمز cpp , مخزن روغن ترمز, ستون فرمان, سیستم هیدرولیک فرمان و رام گیربکس رسید. شورولت واگن نگون بخت که بدون موتور رها شده بود, با انتخاب پیشرانه LS 5.3 لیتری توسط دنور جان تازه ای گرفت. این پیشرانه متعلق به وانت سیلورادو مدل 2004 است که البته تقویت شده است. لوازم افتر مارکت جدید شامل سرسیلندر های Trick Flow GenX , میل سوپاپ Trick Flow , سیستم انژکتوری EFI مارک FiTech و منیفولد ورودی جدید است. کوئل ها و وایر های تقویت شده وظیفه احتراق در موتور را بر عهده دارند. برای خروجی بهتر, از هدرز های بزرگ تر مارک  Doug Thorley استفاده شده که در آخر به منبع اگزوز های سری 10 مارک Magnaflow می رسند.

2شورولت واگن 1955

وظیفه هماهنگی بین پولی ها بر عهده یک کیت تکمه تسمه است. سیستم خنک کننده روغن از مارک B&M استفاده شده است. رادیاتور 4 هسته مارک Champion همراه با واتر پمپ TUFF STUFF وظیفه خنک کاری موتور را بر عهده دارند. جهت سهولت هماهنگی بین موتور و گیرباکس, از گیرباکس 4 سرعته 4L60 جنرال موتورز استفاده شده است. میل گاردان کاستوم وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل با ضریب 3.73 را بر  عهده دارد. مجموعه ای از اسپیندل 2 اینچی همراه با دیسک های 13 اینچی ترمز و فنر های RideTech قسمت جلویی را به زمین چسبانده اند. همانطور که اشاره شد در قسمت عقبی از سیستم 4LINK با فنر های قابل تنظیم استفاده شده است. رینگ های US Mags Nimitz با سایز 19X8 در جلو و 20X11 در عقب قرار گرفته اند. لبه رینگ ها رنگ برنزی دارد و با لاستیک های کانیننتال مزین شده اند. در قسمت سیستم صوتی داخل خودرو از محصولات کمپانی Dakota Digital استفاده شده است. سیستم صوتی شامل ضبط Retro با بلندگو هایی در عقب و جلو و ساب ووفر است تا اثبات کند سن فقط یک عدد است!. یکی از تغییرات بزرگ در این خودرو استفاده ازسقف تاشو ragtop است. دنور می گوید: (( سقف خودرو پوسیده بود و باید تعمیر می شد. ناگهان این ایده به فکرمان آمد که سقف را به نوع رگ تاپ یا سقف تاشو تغییر کاربری بدهیم. سقف جدید اندازه ای معادل 48×80 دارد.)) استفاده از سقف رگ تاپ ظاهر جذابی را به واگن 210 داده است.

3شورولت واگن 1955

اما بدون شک بهترین قسمت ماجرا فضای داخلی این خودرو است. وقتی نگاهی به فضای داخلی می اندازیم با یک ترکیب رنگ فوق العاده جذاب رو به رو می شویم. رنگ قهوه ای تودوزی و داشبورد همراه با پنل های در و موکت های قهوه ای رنگ هارمونی بی نظیری را رقم زده است. چون در واگن 210 به طور اورجینال از صندلی های یک تکه استفاده می شده, این سنت حفظ شده و صندلی های یک تکه با رنگ قهوه ای از کمپانی TMI سفارش داده شده است.

 

 

این صندلی ها 60 اینچ در جلو و 38 اینچ در عقب اندازه دارند (عقب کوچکتر است تا بین پالونی های جدید قرار بگیرند). انتخاب هوشمندانه دنور لارنس همراه با طراحی فوق العاده شرکت TMI یکی از زیبا ترین شورولت واگن های کاستومایز شده را خلق کرده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

رکورد شکنی کامارو Big Red با گشتاور 1965 نیوتن متر!

15 خودروی ارزان قیمت با سرعت نهایی بیش از 240 کیلومتر

حضور تیم کوروت ریسینگ در مسابقه 24 ساعته لمانز

دیدار با (( بلر )) یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی شورولت

غوغا در حراجی/ 10 خودروی گران قیمت Barrett-Jackson

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی