پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کامارو Big-Red 1

رکورد شکنی کامارو Big Red با گشتاور 1965 نیوتن متر!

نام Big Red نامی آشنا برای علاقه مندان به خودرو های آمریکایی است. کامارو قرمز رنگ مدل 1969 که هر جا صحبت از رکورد شکنی می شود نامش بر سر زبان هاست. ستاره اینستاگرامی, این روز ها با زدن رکوردی جدید جنجال به پا کرده است. این کامارو پر قدرت توانست در پیست Mojave Mile […]

ارشیا
یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

نام Big Red نامی آشنا برای علاقه مندان به خودرو های آمریکایی است. کامارو قرمز رنگ مدل 1969 که هر جا صحبت از رکورد شکنی می شود نامش بر سر زبان هاست.

ستاره اینستاگرامی, این روز ها با زدن رکوردی جدید جنجال به پا کرده است. این کامارو پر قدرت توانست در پیست Mojave Mile رکورد سرعت 266.2 مایل (428 کیلومتر بر ساعت) را در مسیر 1 مایلی بزند(1.6 کیلومتر).

کامارو Big-Red 2

تغییرات انجام گرفته بر روی Big Red باعث شد تا این خودروی پرقدرت رکورد سال گذشته اش را 13 مایل (20.8 کیلومتر بر ساعت) افزایش دهد. بزرگترین تغییر Big Red نسبت به سال گذشته استفاده از یک کاپوت جدید است که بر اساس نتایج بدست آمده در تونل باد طراحی شده. کاپوت کشیده ای که انتهای آن بصورت موازی با شیشه جلو قرار گرفته است. شاید مهم ترین سوال شما این باشد که چه موتوری به یک خودروی عضلانی متعلق به دهه 60 میلادی توان رسیدن به سرعت 428 کیلومتر بر ساعت را می دهد.

کامارو Big-Red 3

موتور به کار رفته در Big Red , موتور 555 کیوبیک اینچی (9.1 لیتری) است که از پروچارجر مدل F-3A (نوعی سوپرشارژ شبیه به توربو که با تسمه کار می کند) با بوست 23 PSI استفاده می کند.

کامارو Big-Red 4

در این خودرو از سوخت متانول استفاده می شود و نکته جالب استفاده از سیستم کاربراتوری و کیت برق MSD در این خودرو است. تمام این تجهیزات قدرت خارق العاده 1950 اسب بخار و گشتاور وحشتناک 1450 پوند بر فوت (1965 نیوتون متر) در دور 7300 RPM را برای Big Red فراهم کرده است. نتایج تست انجام شده در تونل باد نشان داد که اگر برای Big Red از لاستیک های بزرگتر در جلو استفاده شود مشکلی در آیرودینامیکش ایجاد نمی کند.

کامارو Big-Red 5

به همین منظور از لاستیک های 315/30R18 در جلو و لاستیک های 345/35R18  در عقب استفاده شد. با وجود یک بار سوختن کامل بدنه و بوجود آمدن مشکلات فنی متعدد, این خودرو در طی سالیان گذشته روند رو به رشد فوق العاده ای داشته و باید دید در سال های آینده چه رکورد هایی توسط این کامارو خشمگین زده می شود.

کامارو Big-Red 6

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

 

حضور کوروت ZR1 در مسابقات INDY 500 سال 2019

ماستنگ موتور عقبی که هیچ گاه تولید نشد

رو نمایی فولکس واگن از I.D. R / خودروی مسابقه ای تمام برقی

رکورد زنی نیسان – اینفینیتی

رکورد جدید خودروی موشکی در نمکزار

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی