پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

BMW 8-SERIES and M8 GTE (6)

معرفی ب ام و سری 8 قبل از مسابقه 24 ساعته لمانز

کمپانی ب ام و برای مسابقه 24 ساعته لمانز امسال که کمتر از 1 ماه دیگر برگزار می شود, 2 خودروی M8 GTE را راهی مسابقه خواهد کرد. این دو نمونه تنها نمونه های سری 8 ب ام و نیستند, زیرا کمپانی ب ام و قصد دارد روز قبل از شروع مسابقه از نسخه جدید […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

کمپانی ب ام و برای مسابقه 24 ساعته لمانز امسال که کمتر از 1 ماه دیگر برگزار می شود, 2 خودروی M8 GTE را راهی مسابقه خواهد کرد. این دو نمونه تنها نمونه های سری 8 ب ام و نیستند, زیرا کمپانی ب ام و قصد دارد روز قبل از شروع مسابقه از نسخه جدید سری 8 رونمایی کند.

BMW 8-SERIES and M8 GTE 7

مسابقه 24 ساعته لمانز بهترین فرصت برای معرفی مدل جدید ب ام و است. به گفته Klaus Fröhlich رییس بخش توسعه ب ام و: این خودرو ترکیبی از عشق, داینامیک و توانایی خودرو ها در مسافت طولانی است که نمایانگر خودروی جدید سری 8 است. نمونه های M8  و سری 8 گرن کوپه هنوز به طور رسمی معرفی نشده اند. تنها نمونه M850i xDrive  توسط ب ام و به طور رسمی معرفی شده است. این نمونه از موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر تویین توربو با 530 اسب بخار قدرت و 553 پوند بر فوت گشتاور بهره می برد. گیربکس 8 سرعته ZF همراه با دیفرانسیل الکترونیکی, فرمان پذیری چرخ های عقب و سیستم variable dampers به خوبی کار انتقال قدرت را انجام می دهند. برای رانندگانی که پایداری بیشتری می خواهند, آپشن میل موج گیر های الکترونیکی قابل سفارش است. سری 8 بر خلاف رقیب لوکسش یعنی مرسدس بنز S550 کوپه, برای استفاده در پیست و جاده های شهری طراحی شده است.

 

به گفته مهندسین ب ام و 99 درصد از رانندگان می توانند تایم بهتری از پورشه 911 در پیست ثبت کنند. خودروی M8 GTE هم برای اولین با دز مسابقه لمانز امسال به چالش جدی کشیده می شود. از رقیبان تیم ب ام و موتور اسپرت می توان به تیم کوروت ریسینگ, تیم فورد, تیم استون مارتین , تیم پورشه و تیم فراری اشاره کرد.

در این مسابقه بهترین خودرو های اسپرت کمپانی های مختلف در دو کلاس  LM GTE AM و LM GTE PRO به رقابت خواهند پرداخت.

 نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

 

اولین تست درایو رسمی ب ام و سری یک جدید در ایران

ب ام و M5 مدل 2019 با 617 اسب بخار قدرت

کوچک ترین شاسی بلند ب ام و در میدان عمل/ بررسی فنی ب ام و X1 جدید

فل فل نبین چه ریزه!/ بررسی ب ام و سری 2 کانورتیبل

جت‌ها سینه خیز می‌روند!/ مقایسه ب ام و 740e، جنسیس G90، لکسوس LS500 و لینکلن کانتیننتال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی